printlogo


کد خبر: 148091تاریخ: 1394/8/10 00:00
چهارگوشه

اجساد قربانیان جنایت آل‌سعود
در ساحل یمن
اجساد قربانیان جنایت جدید جنگنده‌های عربستان سعودی و متحدانش در بمباران قایق‌های ماهیگیران یمنی، به سواحل این کشور رسید.  به گزارش المیادین، جنگنده‌های ائتلاف سعودی چند روز پیش 6 قایق ماهیگیران یمنی را در جزیره عقبان بندر الحدیده این کشور، هدف قرار دادند که باعث شهادت و زخمی شدن بیش از صد نفر شد. امواج دریا اجساد شماری از این قربانیان را به ساحل آورد. این در حالی است که وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است از ابتدای جنگ سعودی علیه یمن 6018 یمنی شهید شده‌اند که 1277 کودک و 1041 زن بوده‌اند.

آزادسازی 204 روستا در صلاح‌الدین
فرماندهی پلیس فدرال عراق، دیروز اعلام کرد طی عملیات‌های اخیر در استان صلاح‌الدین، 204 روستا و محله از دست داعش آزاد، 101 تروریست کشته، 85 منزل بمب‌گذاری شده منفجر، 300 منزل بمب‌گذاری شده و 474 بمب جاسازی شده خنثی شد.  وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در عملیات آزادسازی بیجی، 6 تیپ از پلیس فدرال و 3 تیپ توپخانه‌ای آن و چندین پهپاد مشارکت داشتند. این نیروها به سوی منطقه الشرقاط پیشروی داشتند و آزادسازی البوجواری، بیجی، شهرک الصینیه و فرودگاه این شهرک از جمله دستاوردهای این پیشروی‌ها بود.

ورود 273 نماینده به پارلمان مصر
کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد براساس نتیجه نهایی مرحله اول انتخابات پارلمانی این کشور که 2 بار تکرار شده تاکنون 213 نفر با کسب اغلب آرا در داخل و خارج از مصر کرسی‌های اولین پارلمان این کشور بعد از برکناری محمد مرسی را از آن خود کرده‌اند. براساس این خبر تنها 5میلیون نفر از 25 میلیون واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات پارلمانی حضور داشته‌اند و میزان مشارکت مردم در انتخابات از 71/21 درصد تجاوز نکرده است.

تداوم شهرک‌سازی صهیونیست‌ها
وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی تایید کرد این رژیم ساخت 800 واحد مسکونی در 4 شهرک‌ صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را تصویب کرده است. براساس این گزارش، تصمیم برای ساخت این تعداد واحد مسکونی 2 هفته قبل اتخاذ اما روز گذشته علنی شد. تصویب ساخت واحد‌های مسکونی جدید در کرانه باختری درست در بحبوحه تنش در اراضی اشغالی و فلسطینی صورت گرفته است؛ بحرانی که مقامات فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند تداوم شهرک‌سازی‌های اسرائیلی یکی از عوامل ناآرامی‌های اخیر بوده است.

آتش‌سوزی مرگبار بخارست
آتش‌سوزی مرگبار در باشگاه شبانه «کالکتیو» در بخارست، پایتخت رومانی، حداقل ۲۷ کشته و ۱۵۵ زخمی بر جای گذاشت. نیمه‌شب‌جمعه در هنگام وقوع آتش‌سوزی و اجرای کنسرت راک حدود
۴۰۰ نفر در این محل حضور داشتند. ظاهراً اسباب آتش‌بازی موجود در داخل باشگاه  باعث شروع آتش‌سوزی و سرایت آن به سقف شده است. بنا به گفته شاهدان عینی، وحشت‌زدگی و هجوم حاضران به سمت در خروجی برای نجات جانشان دلیل افزایش شمار زخمی‌ها و تلفات جانی این حادثه بوده است. میزان سوختگی برخی کشته‌شدگان به حدی است که هویت آنها به سختی احراز می‌شود. ساختمانی که زیرزمین آن به کلوپ کالکتیو تبدیل شده بنای کارخانه‌ای به جا مانده از دوران کمونیسم در رومانی بوده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec