رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر مردم از خدمات شرکتهای بیمه راضی باشند، حرف صنعت بیمه نیز دارای ارزش میشود، گفت: هدف بیمه این نیست که فقط مردم بیمهنامه بخرند و جیبشان را خالی کنیم. به گزارش مهر، محمدابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سلسله جلسات مشترک با کارکنان بیمه مرکزی، در جمع کارکنان گفت: پیش از پرداختن به گزارش شما، باید بدانیم این خدمتی که در قالب سازمان به نام کارت سبز ارائه شده برای چیست. یک چنین تمهیدی را در بعضی کشورها اندیشیدهاند و دفتری راهاندازی کردهاند برای اینکه آدمهایی که در جریان تبادل کالا و انسان بین کشورهای مختلف با وسایل نقلیه رفت و آمد میکنند اگر دچار حادثه شدند در قالب یک سازماندهی مشخص جبران خسارت شود و بیپناه نمانند. رئیس شورایعالی صنعت بیمه افزود: یعنی هم تجارت و رفت و آمد را تسهیل کنند و هم خسارت جبران شود. بنابراین اصل بحث وقتی این است، همه گزارش آمار شما باید مربوط به این حوزه باشد که ما چقدر از این امکانات و با چه سرعتی و سهولتی بهرهمند شدیم، مشکلاتی که در این ارتباط وجود دارد چیست و چگونه میشود آن را بهبود بخشید؟ چطور میشود به این آدمها به سرعت خدمترسانی کرد؟ نواقصی که در رسیدگی به حادثه بین کشورهای عضو وجود دارد در گزارشهایی که لازم است تهیه شود و در تبادل اسناد و مدارک بین کشورها و دفاتر ملی، پرداخت خسارت و درآمدها دیده شوند اما من چنین چیزی در گزارش شما ندیدم و این نشان میدهد مسؤولان این دفتر و کسانی که با این موضوع سر و کار دارند، هدف اصلی که خدمت به مردم است و کسانی که این کارت سبز را از ما میخرند آنقدر برایشان اهمیت نداشته است که شاید یکسری چیزهایی که روی کاغذ نوشته شده در گزارش بیاوریم. وی تصریح کرد: شما باید بررسی کنید چرا فقط شرکت بیمه ایران باید این خدمت را به مردم ارائه بدهد؟ چرا نباید به همه شرکتهای بیمه اعلام شود که هر کس داوطلب است میتواند این خدمت را ارائه دهد تا رقابت بهوجود بیاید؟ امین اضافه کرد: بیمه مرکزی باید برای همه شرکتها فرصت صدور این بیمهنامه را فراهم بیاورد.