printlogo


کد خبر: 148252تاریخ: 1394/8/13 00:00
اخبار

کدام مقام آمریکایی
در مذاکرات گریه کرد؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان، با اشاره به برخی نرمش‌های ظاهری مسؤولان آمریکا در مذاکرات، از گریه یکی از مسؤولان آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای وین سخن گفتند. اما کدام چهره آمریکایی مد نظر رهبر انقلاب بود؟!
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، چندی قبل در نشستی در آمریکا به جزئیاتی از جلسه ایران و 1+5 در سازمان ملل اشاره کرد که ماجرای مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است. وی با تشریح جزئیات این جلسه گفت: در نشست نهایی ایران و 1+5، پیش از کنفرانس مطبوعاتی، من این افتخار را داشتم که با وزیر خارجه همراه باشم. زمانی که تمام عکاسان و خبرنگاران از اتاق بیرون رفتند، تمام حاضران از جمله وزیر خارجه ایران سخنانی را ایراد کردند، تمام این نطق‌ها تکان دهنده بود، چراکه علنی نبود. شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کری آخرین نفری بود که صحبت کرد، او گفت «زمانی که ۲۲ ساله بودم، به جنگ رفتم.» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقیقه پیش بغض کرده بودم. معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: کری نمی‌توانست کلمات را ادا کند اما در نهایت بغض خود را فرو خورد و گفت: «من به جنگ رفتم و برایم روشن شد که دیگر هیچ وقت نمی‌خواهم به آنجا بروم.» وی افزود: کل توافق به همین معناست، حل مسائل از طریق ابزار مسالمت‌آمیز. پس از سخنان کری، همه در آن اتاق کوچک اشک درچشمان‌شان حلقه زده بود و همه دست زدند، از جمله مذاکره‌کنندگان ایرانی.

جلیلی: پیاده نظام آمریکا مردم را
از تحریم می‌ترسانند
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تهران در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا»، با بیان اینکه کسانی که ملت را از تحریم و قطعنامه‌های آمریکا می‌ترسانند،
پیاده نظام تروریسم آمریکا هستند، افزود: هدف آنها از مکانیزم ماشه، نگاه داشتن اهرم ترساندن و سایه ترس بر سر ملت ایران است. جلیلی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست با گفت‌وگو توان هسته‌ای ما را مختل کند و انقلاب اسلامی را مهار و وحدت ما را از بین ببرد ولی نامه مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه رهبری فصل‌الخطاب شروع تجمیع و هم‌افزایی همه نیروهای انقلاب برای رصد هوشیارانه حرکت دشمن و مقابله با آن است.

شکایت آمریکا از سپاه به دادگاه لاهه
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت آمریکایی‌ها از سپاه پاسداران به دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند. دریادار علی فدوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سپاه به یمن کمک می‌کند یا خیر، گفت: هر جا که نفس انقلاب اسلامی بدمد، قبراقی و سرزندگی در آنجا به وجود می‌آید و نیازی نیست که ما در آنجا کمکی کنیم. چند وقت گذشته نیز 2 ناو سعودی و یک ناو اماراتی توسط نیروهای یمنی منهدم شدند که ارزش یکی از این ناوها 800 میلیون دلار بود. فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا از سپاه به دادگاه لاهه شکایت کرده و ما نیز هرآنچه در اختیار داریم برای انهدام ناوهای جنگی آمریکا استفاده خواهیم کرد. سپاه پاسداران ناامنی از طرف هیچ کشوری را تحمل نخواهد کرد.

«مرگ بر آمریکا» در دانشگاه شریف
ظهر دیروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، مراسم گرامیداشت سالگرد یوم‌الله 13 آبان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، محور اصلی این مراسم باشکوه، راهپیمایی دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف از مسجد دانشگاه به سمت سالن تربیت بدنی (حرکت از جنوب تا شمال دانشگاه) بود که با استقبال فوق‌العاده‌ای همراه شد. دانشجویان و اساتید در این راهپیمایی با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «هیهات منا الذله»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است»،  انزجار خود از سیاست‌های استکباری آمریکا را بیان کردند.  در بخش دیگری از این برنامه، از خانواده شهید سردار همدانی که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف توسط سردار فدوی تقدیر به عمل آمد.


Page Generated in 0/0057 sec