printlogo


کد خبر: 148253تاریخ: 1394/8/13 00:00
ضد نفوذ

 دستگیری یک «گنج پنهان» آمریکا در ایران
گروه سیاسی: براساس شواهد موجود به نظر می‌رسد دستگاه‌های امنیتی تمرکز ویژه‌ای بر موضوع جلوگیری از نفوذ دارند. بویژه اینکه این نهادها نسبت به پوشش «تابعیت دوگانه» که همواره مورد استفاده عوامل سرویس‌های خارجی بوده حساس‌تر شده‌اند.  به گزارش «وطن امروز»، پس از جیسون رضاییان که براساس اطلاعات
به دست آمده بسیاری از اتهامات او ثابت و براساس اظهارات سخنگوی قوه قضائیه حکم وی نیز صادر شده است، اکنون خبرها حاکی از دستگیری یک مهره ویژه آمریکایی‌ها در ایران است!
 به نظر می‌رسد پس از توجه نهادهای امنیتی ایران به موضوع کیس‌های آمریکایی- ایرانی، این‌بار سرویس‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند از سایر تابعیت‌ها استفاده کنند. مورد جدید دستگیرشده این‌بار یک دوتابعیتی یعنی یک لبنانی- آمریکایی است و شاید انتخاب او به دلیل ذهنیت مساعدی است که در ایران نسبت به لبنانی‌ها وجود دارد. روز گذشته خبرگزاری صداوسیما خبر دستگیری این مهره ویژه آمریکایی‌ها را منتشر کرد.  
به گزارش این خبرگزاری، منابع آگاه اعلام کردند: به تازگی یک تبعه آمریکایی- لبنانی به نام نزار زاکا در ایران بازداشت شده است. این منابع آگاه گفتند نزار زاکا پیوندهای عمیقی با جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا دارد. برخی عکس‌های منتشر شده از نزار زاکا، وی را در لباس ارتش آمریکا در پایگاه نظامی «ریور ساید» در آمریکا نشان می‌دهد. برخی منابع با اشاره به ارتباطات بسیار ویژه نزار زاکا با جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا، از وی به‌عنوان یک «گنج پنهان» یاد می‌کنند. اما همزمان با انتشار خبر دستگیری تعدادی از اعضای یک باند رسانه‌ای در راستای پروژه مقابله با نفوذ، روز گذشته جزئیات جدیدتری از این دستگیری‌ها منتشر شد. پس از انتشار اخباری مبنی بر دستگیری عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار حامی فتنه و نیز مدیرمسؤول روزنامه فرهیختگان (ارگان رسانه‌ای دانشگاه آزاد) به نام احسان مازندرانی، روز گذشته اطلاعات جدیدتری درباره دستگیرشدگان منتشر شد.  سایت دانا در همین رابطه گزارش داد «آفرین چیت‌ساز اول» نویسنده روزنامه دولتی ایران نیز جزو دستگیرشدگان روزهای اخیر است. براساس گزارش دانا، او رابطه نزدیکی با وزارت ارشاد داشته است.  خبرگزاری تسنیم نیز دیروز خبر داد تعدادی از اعضای شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های آمریکا و انگلستان در کشور از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. براساس این گزارش، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی هفته جاری، چند تن از اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی را که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند، بازداشت کرد. این اقدام پس از ماه‌ها رصد مستمر اطلاعاتی و اشراف همه‌جانبه بر ابعاد فعالیت‌های این شبکه انجام شده است.

هاشمی هوش و حواس خود را
از دست داده است
علیرضا زاکانی معتقد است بررسی مواضع هاشمی طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد او هوش و حواس خود را از دست داده است! زاکانی روز گذشته درباره دفاعیاتش در دادگاه که به رفتار هاشمی رفسنجانی اختصاص داشته اشاره کرد. او در روایت بخشی از دفاعیات خود به تسنیم گفت: به‌نظرم هاشمی توانمندی‌هایش را از دست داده است، درباره نقش آقای هاشمی در انتخابات و فتنه ۸۸ صحبت کردم. وی در جلسه‌ای به‌نقل از آقای محمدی‌ری‌شهری ادعا کرده بود فردی از ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق ۵۰هزار تومان گرفته که به وی رأی دهد. آقای اژه‌ای رسیدگی کرد، این حرف درست نبود. حتی در مجمع تشخیص مصلحت که مطرح شد، آقای محمدی‌ری‌شهری گفت چنین حرفی نزده است. وقتی خاطرات آقای هاشمی از این قبیل است، معلوم است که قابل اعتنا نیست. اخیراً هم دیدید که از بمب اتم(!) در دهه ۶۰ سخن گفته که بشدت مورد سوء‌استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است و این سوءاستفاده هنوز هم ادامه دارد، آیا انسانی که هوش و حواس دارد، اینگونه حرف می‌زند که مملکت را دچار مشکل کند؟ یا مطلبی که درباره بشار اسد گفت، آمریکا گفته بود؛ بشار اسد از بمب شیمیایی استفاده کرده برای اینکه اسد را از ظرفیت شیمیایی تخلیه کنند، از آن طرف آقای هاشمی گفته: «اسد نباید مردم خود را به این شکل بکشد» که بعد هم معلوم شد تروریست‌ها با استفاده از سلاح شیمیایی مردم را کشته بودند تا برای مداخله آمریکا زمینه‌سازی کنند.


Page Generated in 0/0064 sec