printlogo


کد خبر: 148267تاریخ: 1394/8/13 00:00
رئیس سازمان حج و زیارت:
اطلاعی از سرنوشت 28زائر ایرانی نداریم

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت شناسایی پیکر جان‌باختگان فاجعه منا را تشریح کرد.
به گزارش «وطن امروز»، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: با توجه به آزمایشات دی‌ان‌ای که از بستگان جان‌باختگان منا گرفته شد، تمرکز اصلی بر تطبیق این آزمایش‌ها با اطلاعاتی بود که در اختیار عربستان است.
وی افزود: براساس نتیجه تطبیق این آزمایش‌ها، وضعیت مفقودان فاجعه منا را روشن می‌کنیم. اوحدی گفت: قرار شد در مدت یک هفته نتیجه تطبیق این آزمایش‌ها مشخص شود، اگر هویت تعدادی از این طریق مشخص نشد نسبت به اعزام بستگان درجه یک این عزیزان به عربستان و ادامه آزمایش‌های دی‌ان‌ای اقدام می‌شود.
وی عنوان کرد: تعدادی از پیکرها را هفته پیش وارد سردخانه مکه کرده بودند که از این تعداد
۶۸ پیکر به دلیل تغییرات کامل فیزیک و چهره، قابل شناسایی نیست که امیدواریم با تطبیق دی‌ان‌ای بتوانیم به نتایجی برسیم.
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد:  از طریق برخی تصاویری که از آرشیو عربستان در اختیار مجموعه تفحص ما قرار گرفت و با تطبیق اثرانگشت مشخص شد
۵ تن از عزیزان مفقود ایرانی هم جزو جان‌باختگان فاجعه منا بودند که پیکرهای آنها دفن شده است. اوحدی تصریح کرد: مستندات کامل در اختیار سازمان حج و زیارت و کنسولگری ایران در جده قرار گرفت و اسامی این عزیزان را اعلام و به خانواده‌های آنها اطلاع‌رسانی کردیم.
به گفته وی، تاکنون وضعیت ۵ نفر از آن ۳۳ نفر مشخص شده است، بنابراین تا این لحظه همچنان اطلاعی از ۲۸ نفر از عزیزان زائر نداریم.  


Page Generated in 0/0057 sec