printlogo


کد خبر: 148286تاریخ: 1394/8/13 00:00
رویدادها

مراسم رونمایی از سایت و پوستر «نسیان» برگزار شد
مراسم رونمایی از سایت و پوستر نمایش آیینی «نسیان» با حضور همه عوامل، تنی چند از مسؤولان و هنرمندان و با حضور خبرگزاری‌ها برگزار شد. در این مراسم که عصر دیروز در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد، سردار سادات حسینی معاون فرهنگی سپاه تهران، احسان خداپرست قائم‌مقام سازمان فرهنگی - هنری بشارت و محمدرضا مداحیان کارگردان نمایش آیینی «نسیان» به ایراد سخن پرداختند. نمایش آیینی «نسیان» آذرماه مصادف با ماه صفر در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی، عرفان خداپرست (تهیه‌کننده)، محمدرضا مداحیان (کارگردان)، بابک صفی‌خانی (نویسنده) و جهانگیر الماسی، اردلان شجاع‌کاوه، میرطاهر مظلومی، سیروس کهوری‌نژاد، جواد زیتونی، رامین پورایمان، عباس توفیقی، سیدمجتبی طباطبایی، عامر مسافرآستانه، امید آرامی‌فر و... به ایفای نقش می‌پردازند و صابر خراسانی به روایت قصه خواهد پرداخت. سازمان فرهنگی - هنری بشارت در نمایش آیینی نسیان به عنوان مجری طرح از محمدحجت ذیجودی (دستیار کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی)، پیام حسین‌سوری (طراح صحنه)، بهرنگ قدرتی (آهنگساز)، ماهان به‌دودمان (ویدئوآرت)، عامر مسافرآستانه و حمید جوکار(طراحان حرکت)، ژاله زکی‌زاده(طراح لباس)، امیر قادری (طراح گریم)، علی رضایی (مدیر تولید) و علی نوری (مدیر روابط عمومی) بهره خواهد برد. گفتنی ا‌ست که پیش از این نمایش آیینی غبار از همین گروه نمایشی در اسفندماه 93 مصادف با ایام فاطمیه روی صحنه رفته است.

ساخت مجموعه مدرنی
برای تئاتر توسط شهرداری تهران
در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اعلام شد سالن‌های بلک‌باکس این مجموعه آماده بهره‌برداری است. به گزارش مهر، خلیل راحتی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره مختصات و زیربنای مجموعه نمایش‌های آیینی صبا پرداخت و گفت: این فضا با کاربری فرهنگی و تجاری با مساحت
۲۰ هزار مترمربع احداث شده است که
۶ هزار مترمربع آن به فضای فرهنگی، ۶ هزار مترمربع آن به فضای تجاری و ۶ هزار مترمربع آن نیز به پارکینگ خودرو اختصاص دارد. وی در ادامه توضیح داد: مجموعه صبا اولین پروژه فرهنگی شهر تهران است که در زیرزمین احداث شده است. این مجموعه دارای یک فضای اجرای تئاتر روباز، یک سالن اصلی که از مدرن‌ترین سالن‌های تئاتر خاورمیانه است و همچنین چند بلک‌باکس است. راحتی درباره زمان بهره‌برداری از مجموعه نمایش‌های آیینی صبا، یادآور شد: تلاش بر این است کل مجموعه تا پایان سال جاری افتتاح شود و بهره‌برداری از آن بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باشد. این افتتاح در 3 فاز انجام می‌شود که فاز اول بهره‌برداری از سالن‌های بلک‌باکس مجموعه است که برای اجرای موسیقی و تئاتر طراحی و احداث شده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری:
توسعه شبکه نمایش خانگی فقر سالن سینما در کشور را جبران می‌کند
مدیرعامل جدید موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد با توسعه و تقویت شبکه نمایش خانگی می‌توان فقر سالن‌های سینما در کشور را جبران کرد. به گزارش مهر، مراسم تودیع حسین مسافرآستانه و معارفه مصطفی ابطحی، مدیرعامل قدیم و جدید موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد. مصطفی ابطحی، مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، بررسی آخرین تکنولوژی‌ها در سینمای جهان و حمایت از بخش خصوصی از جمله اهداف موسسه رسانه‌های تصویری به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بسیاری از شهرهای کشور هنوز سینما ندارند و مردم ساکن در این شهرها سینما رفتن را فراموش کرده‌اند، بی‌شک شبکه نمایش خانگی می‌تواند چنین کمبودی را در سطح کشور جبران کند. مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری با اشاره به ارتقای سطح کیفی محصولات شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: تولیدات این موسسه باید ارتقا پیدا کند و نباید دیگر آثار درجه 2 و 3 در این حوزه تولید شود، چراکه در چنین شرایطی است که توقع مردم نیز از سینما بالا می‌رود و دیگر برای دیدن یک تله‌فیلم به سینما نمی‌روند.
 


Page Generated in 0/0055 sec