printlogo


کد خبر: 148306تاریخ: 1394/8/14 00:00
اخبار

احتمال حضور یک نماینده در ستاد نظارت بر برجام
عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه نظارت اصلی بر اجرای برجام بر عهده شورایعالی امنیت ملی است، گفت: احتمال اینکه با مشورت رئیس مجلس یک نماینده در این ستاد حضور یابد وجود دارد. مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره تشکیل هیأت نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: اصلی‌ترین مجموعه‌ای که جهت نظارت بر اجرای برجام تشکیل می‌شود باید از سوی شورایعالی امنیت ملی انتخاب شود.  وی درباره اسامی اعضای این ستاد بیان کرد: اسامی این هیأت تاکنون اعلام نشده و معرفی این اعضا و اتخاذ تصمیمات لازم در این باره به جلسات آتی شورایعالی امنیت ملی ارجاع شده است.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان پارلمان نیز از اعضای این هیأت هستند یا خیر، گفت: احتمال این وجود دارد که با نظر رئیس مجلس شورای اسلامی یک نفر از نمایندگان برای حضور و مشارکت به هیأت یادشده فرستاده شود ولی تاکنون اینکه نماینده‌ای انتخاب شده خبری به دست ما نرسیده است.

ناراحتی اصلاح‌طلبان از «داستان یک پرچم»
در آستانه روز ۱۳ آبان در میدان ولی‌عصر بنر بزرگی به نمایش درآمد تحت عنوان «داستان یک پرچم» که به صورت مفهومی به جنایات آمریکا در جهان اشاره می‌کند. همزمان با رونمایی از این بنر بزرگ در میدان ولی‌عصر تهران جریان رسانه‌ای اصلاح‌طلب که این روزها درگیر پاشیده شدن یک تیم جاسوسی است با دستورالعملی جدید وارد فعالیت شده است.   به گزارش تهران‌پرس، اتاق فکر رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب به رسانه‌های این جریان و مرتبطین شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده باید جلوی ایجاد موج جدیدی از آمریکاستیزی را در دوران پسا برجام بگیریم. این موضع ظاهرا به مذاق برخی جریانات نزدیک به دولت نیز خوش آمده است.  گفتنی است همزمان با رونمایی از این عکس در میدان ولی‌عصر هجمه شدیدی از جانب اصلاح‌طلبان و جریان فتنه و ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های این جریان شروع شده که احتمال می‌رود این موج هجمه طی روزهای آینده نیز با شدت بیشتری فعالیت داشته باشد.

راهبرد پروژه نفوذ  حساسیت‌زدایی از دشمنی آمریکاست
معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اعلام اینکه «هرگز در ارزش‌ها، اعتقادات و استقلال کشور نرمش قهرمانانه نخواهیم داشت» تأکید کرد: راهبرد آمریکا در پروژه نفوذ «حساسیت‌زدایی از دشمنی استکبار» و «حذف استقلال» است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر ظهر دیروز در جمع راهپیمایان روز ملی مبارزه با استکبار در کرمانشاه، با اشاره به اینکه آمریکا در پروژه نفوذ 2 راهبرد کلان را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در اولین راهبرد، آمریکا با تاکتیک‌های مختلف به‌دنبال تغییر ذهنیت ایرانیان و حساسیت‌زدایی از ملت ایران نسبت به خود به‌عنوان یک «دشمن مستکبر» و «شیطان بزرگ» است.
مقدم‌فر با بیان اینکه تمرکز سیاست‌گذاری‌های رژیم ایالات متحده آمریکا بر این قرار گرفته است که ملت ایران دیگر آمریکا را نه به‌عنوان یک «دشمن» و «شیطان بزرگ» بلکه حداکثر به‌عنوان یک «رقیب» بشناسند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به‌تعبیر امام خامنه‌ای سعی دارند همواره دستکش مخملی خود را به ملت ایران نشان داده و دست چدنی و سیاست‌های استکباری خصمانه خود علیه ایران اسلامی را پشت این دستکش مخملین پنهان کنند.  مقدم‌فر با بیان اینکه اوباما به ‌وضوح اعلام کرد هدف آمریکایی‌ها از مذاکرات هسته‌ای، مساله هسته‌ای نبود، افزود: آنها بیش از هر عنصر دیگری مطلعند که جمهوری اسلامی ایران براساس فتوای مقام معظم رهبری هیچ‌گاه دنبال بمب اتم نبوده، نیست و نخواهد بود. وی تأکید کرد: هر صاحب رأی و خردی آگاه است که «حساسیت‌زدایی نسبت به دشمن»، کلیدی‌ترین و اولین گام اساسی در تمهید شرایط برای نفوذ و تغییر ساختار در یک کشور است.


Page Generated in 0/0065 sec