printlogo


کد خبر: 148315تاریخ: 1394/8/14 00:00
نبض جامعه

توسط نماینده ولی فقیه در هلال احمر صورت گرفت
ابلاغ پیام رهبر انقلاب به سیل‌زدگان ایلامی
پیام تأثر و دلجویی رهبر فرزانه انقلاب به سیل‌زدگان ایلامی توسط حجت‌الاسلام معزی ابلاغ شد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در بازدید از مناطق سیل‌زده ایلام با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران، افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان وقوع حوادث ضرورت پیدا می‌کند، حضور جدی مدیران است که خوشبختانه در حادثه اخیر در منطقه ایلام، مدیران دستگاه‌ها  از دقایق اولیه در منطقه حضور دلگرم کننده‌ای داشته‌اند. حجت‌الاسلام معزی با اشاره به اینکه وقوع سیلاب  در استان ایلام، غیرقابل پیش‌بینی و انتظار بوده است، گفت: به نمایندگی از رهبر انقلاب وظیفه پیدا کردم تا در منطقه حضور پیدا کنم و مراتب تأثر و دلجویی ایشان و همچنین عنایت حضرت نسبت به مردم شهیدپرور استان را ابراز کنم. وی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی اینگونه حوادث و در نظر گرفتن ساز و کار مناسب مطابق با آن، اظهار داشت: در این حادثه همه تلاش‌ها به کار گرفته شده است اما باید در نظر داشت که خسارت‌های به جای مانده از این حادثه با سطح امکانات مطابقت نداشته و همین موضوع باعث به وجود آمدن چنین شرایط اضطراری شده است. نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: اما خوشبختانه با همین سطح امکانات محدود و با فراخوانی استان‌های همجوار، خدمات خوبی ارائه شده است.  

تخلفی در فروش اراضی عباس‌آباد صورت نگرفته است
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه شهرداری به زمین‌های عباس‌آباد چوب حراج زده است، توضیحاتی ارائه کرد.  اردشیر نوریان، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد به شهرنوشت اظهارداشت: ماده 9 قانون تشکیل شرکت نوسازی عباس‌آباد که در تاریخ15/3/1350 به تصویب مجلس شورای ملی رسیده و از نظر سلسله‌مراتب قانونی از بالاترین اعتبار لازم برخوردار است، درباره بحث فروش املاک به صراحت اعلام می‌کند: شهرداری نمی‌تواند عین یا منافع املاک یادشده در این قانون را واگذار کند، مگر با دریافت بها و رعایت نقشه جامع شهر که در این صورت برای واگذاری به خریدار باید بر مبنای قیمت تمام‌شده به اضافه 20 درصد دریافت کند.   اردشیر نوریان  در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه شهرداری به زمین‌های عباس‌آباد چوب حراج زده است، یادآور شد: در دهه70 آنچه در اراضی عباس‌آباد اتفاق افتاد این بود که در این مجموعه سطوح اداری و حضور وزارتخانه‌ها و اماکن اداری در حال تجمیع شدن بود و زمین‌ها با این هدف به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها واگذار شد که این مساله باعث به وجود آمدن مغایرت‌هایی با طرح جامع اراضی عباس‌آباد شد. وی درباره رقم اعلامی 2 هزار و 200 میلیارد تومانی عنوان‌شده در رسانه‌ها گفت: این رقم در هیچ قسمت از گزارش حسابرسی عنوان نشده  و برداشتی اشتباه از این گزارش است، ضمن آنکه این زمین به
400 میلیارد تومان در ازای  ثمن زمین و هزینه‌های قانونی زمین، واگذار شده است.

ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور شرایط برای بارش باران در روزهای جمعه و شنبه مهیاست. گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور خاطرنشان کرد: با ورود سامانه بارشی، بارش از سمت غرب کشور آغاز می‌شود و جمعه میزان بارندگی افزایش می‌یابد. گودرزی به شبستان اظهار داشت: سامانه بارشی شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس و پاره‌ای از نقاط جنوب کشور را فرا می‌گیرد و روز شنبه به شرق کشور می‌رسد. کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارندگی در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و در سایر نقاط بارش باران را داریم، اذعان داشت:  از روز شنبه 16 آبان در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، مرکز و سواحل شمالی کاهش دما را خواهیم داشت. گودرزی ادامه داد: روز پنجشنبه(امروز) در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان بیشترین میزان بارندگی را خواهیم داشت. وی افزود: شدت بارندگی در روز جمعه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد بیشتر خواهد بود.


Page Generated in 0/0041 sec