printlogo


کد خبر: 148333تاریخ: 1394/8/14 00:00
اخبار

گشایش نمایشگاه آثار برتر کاریکاتور «آل‌سقوط»
آیین افتتاح نمایشگاه آثار برتر فراخوان کارتون و کاریکاتور «آل‌سقوط» و رونمایی از کتاب آثار برتر این اتفاق هنری، روز شنبه 16 آبان از ساعت 16 به مناسبت چهلمین روز درگذشت جان‌باختگان فاجعه منا در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش فارس، حوزه هنری استان خراسان شمالی با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نمایشگاه آثار برگزیده فراخوان کاریکاتور «آل‌سقوط» را برگزار می‌کند. گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آل‌سقوط» با رونمایی از کتاب آثار منتخب این فراخوان هنری، در محل همین نمایشگاه همراه خواهد بود. در مراسم رونمایی از این کتاب، محمدحسین نیرومند کاریکاتوریست و هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی و میثم مرادی‌بیناباج رئیس حوزه هنری سخنرانی خواهند کرد. فراخوان سراسری کارتون و کاریکاتور «آل‌سقوط» از 6 مهرماه و با محورهای: «آل‌سعود، محور فاجعه»، «جنایت و تجاوز»، «بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود در مدیریت حج»، «حمایت آل‌سعود از جنایات داعش در منطقه»، «حمله آل‌سعود به یمن و کشتار بی‌رحمانه مردم آن کشور»، «حمایت از حکومت بحرین در ظلم به مردم آن کشور» و سایر موضوعات مرتبط، به همت حوزه هنری استان خراسان شمالی منتشر شد.

درخواست خانواده شهدای مزار شریف از حاتمی‌کیا برای ساخت فیلم
فاطمه ریگی، خواهر شهید ناصر ریگی از شهدای مزار شریف در نامه‌ای خطاب به ابراهیم حاتمی‌کیا درخواست خانواده شهدای دیپلمات مزار شریف از این کارگردان متعهد را جهت ساخت اثری درباره این موضوع مکتوب کرد. در بخشی از متن نگاشته‌شده برای حاتمی‌کیا آمده است: «به نمایندگی از خانواده شهدای دیپلمات بر خود لازم دانستم که از جنابعالی که بحق مظهر انسانیت هستید و باید شما را طلایه‌دار معنویت در سینما خواند و با انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس ظهور کرده‌اید تقاضا کنم تا بخشی از سلوک معنوی و سیره عملی برادر شهیدم در مسیر طیبه و راه حیات‌بخش انقلاب اسلامی را که منتهی به عروج مظلومانه او و دیگر همراهانش در فاجعه مزارشریف شد در قاب سینما به تصویر بکشید». در این نامه ضمن تشکر از تلاش عبدالحسن برزیده، کارگردان فیلم در حال اکران «مزار شریف» به نمایندگی از خانواده‌های شهدای مزارشریف تقاضای ساخت فیلمی با محوریت معرفی شخصیت این شهدای گرانقدر شده است.

آغاز اکران فیلم «شاهزاده روم»
فیلم «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان از روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه همزمان با روز دانش‌آموز در ۲۲ سینمای تهران و ۲۵ سینمای شهرستان‌ها اکران خود را آغاز کرد. مراسم آغاز اکران این فیلم روز سه‌شنبه با حضور میهمانان و عوامل فیلم در سینما آزادی صورت گرفت. فیلم «شاهزاده روم»، داستانی با موضوع مادر امام زمان(عج) است که پیش از این در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و بازخوردهای بسیار مثبتی داشت. شاهزاده روم داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانوی پاکدامن به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی در نهایت به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند و در نهایت پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت می‌شود.

برگزاری همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن»
همایش هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با عنوان «هنر معاصر ایران و جهانی شدن» برگزار می‌شود. پژوهشگران می‌توانند برای شرکت در این همایش چکیده مقالات خود را تا ۲۸ آذرماه به سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند. همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن» در هفته اول اسفندماه امسال برگزار می‌شود و مقالات برگزیده معرفی خواهند شد. تجربه‌های نو در هنر معاصر ایران، هنر معاصر ایران در پارادوکس محلی‌گرایی و جهانی‌گرایی، هنر ایران در عصر رسانه‌های جدید، هنر ایران در بازار بین‌المللی هنر، هنر ایران در جشنواره‌ها و رویدادهای جهانی هنر، هنر ایران در انجمن‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی هنر، هنر ایران در مطالعه تطبیقی با هنر منطقه‌ای غرب آسیا و کشورهای همسایه، محورهای همایش «هنر معاصر ایران و جهانی شدن» است.


Page Generated in 0/0087 sec