printlogo


کد خبر: 148334تاریخ: 1394/8/14 00:00
رویدادها

برگزاری مسابقه عکاسی
«سوگواره خیمه‌ها و نجوا‌ها»
همزمان با برگزاری سوگواره تجسمی سرخ، سیاه به رنگ عشق و همچنین برگزاری سوگواره خیمه‌ها و نجوا‌ها، مسابقه عکاسی ویژه علاقه‌مندان و شهروندان به هنر عکاسی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، مسابقه عکس «سوگواره خیمه‫‌ها و نجوا‌ها» برای بازدیدکنندگان این برنامه‫‌ها در نظر گرفته شده و بازدید‫کنندگان در این ایام با عکاسی از این برنامه‫‌ها می‌‫توانند در این مسابقه شرکت کنند. براساس فراخوان منتشر شده، عکس‫های ارسالی الزاما باید درباره برنامه خیمه‫‌ها و نجوا‌ها که در برج میلاد تهران برگزار می‌‫شود، باشد و آثار غیر آن از مسابقه حذف می‌‫شود. شرکت‫‌کنندگان باید فایل آثار خود را تا تاریخ 13 آذر 1394 براساس قوانین اعلام شده در سایت ارسال کنند. «سوگواره خیمه‌ها و نجوا‌ها» از تاریخ
13 آبان تا 21 آذر 1394 با اجرای مراسم‌های ویژه محرم و صفر شامل مراسم آیینی، تعزیه‌خوانی، برنامه‌های نمایشی و شب شعر درباره ایام سوگواری سالار شهیدان در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

حمایت بیش از 100 مادر شهید از فیلم «خاکستر و برف»
بیش از یکصد تن از مادران‌ و خانواده‌شهدا در حمایت از اکران فیلم سینمایی «خاکستر و برف» به سردارنقدى نامه نوشتند. فیلم سینمایی «خاکستر و برف» به کارگردانی «روح‌الله سهرابی» تاکنون واکنش‌ها و نظرات مثبت بسیاری از خانواده‌های شهدا را در بر داشته که یکی از مهم‌ترین آنها طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمدرضا نقدی به نگارش درآمده است. در این نامه که رونوشتی از آن نیز تقدیم دفتر مقام معظم رهبری شده است، ضمن تقدیر از سردار نقدی به دلیل حمایت از تولید فیلمی چون «خاکستر و برف»، تلویحاً از بی‌توجهی سینما به ارزش‌های دفاع‌مقدس نیز گلایه شده است. در قسمتی از این نامه آمده است: «فیلم «خاکستر و برف» حرفی از دل ما خانواده‌ شهداست که سال‌های سال بر زمین مانده بود. با این فیلم خندیدیم، حسرت خوردیم، گریستیم و آرام شدیم. فیلمی که از روی ترحم و تحقیر نگاهمان نکرد. فیلمی که در آن مادر یک شهید، قهرمان است و صبور. فیلمی که ما معتقدیم مادران و خانواده‌های شهدا را از راهی که برگزیده‌اند پشیمان و دلزده نمی‌کند و فیلمی که شجاعانه از ساحت شهید و شهادت دفاع می‌کند».

اکران فیلم دفاع مقدسی
«تا آمدن احمد» از ۴ آذر ماه
پروانه مرزبان گفت: فیلم سینمایی دفاع‌مقدسی «تا آمدن احمد» از ۴ آذر ماه در سینماهای کشور اکران خواهد شد سپس در بخش اصلی جشنواره «جیپور» هند با سایر آثار رقابت خواهد کرد. به گزارش فارس، تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی «تا آمدن احمد» در ادامه گفت: فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» فیلمی دفاع مقدسی است که چندی پیش نیز به درخواست سفیران فرهنگی عراق که این اثر را دیده بودند در سفارتخانه عراق با حضور میهمانان دیگر سفارتخانه‌ها به نمایش درآمد. گفتنی است جشنواره جیپور یکی از معتبرترین جشنواره‌های هند محسوب می‌شود که پیش از این فیلم‌های ایرانی در آن به نمایش درآمده‌ و توانسته‌اند جوایزی را کسب کنند.

هنرمندان جشنواره عمار و حوزه هنری به کمپین فاجعه منا پیوستند
طبق اعلام دبیرخانه جشنواره عمار 700 نفر از هنرمندان به کمپین محکومیت فاجعه منا پیوستند. به گزارش تسنیم، دبیرخانه جشنواره عمار اعلام کرد حدود 700 نفر از هنرمندان  این جشنواره  به صورت اینترنتی  و پیامکی تاکنون در کمپین محکومیت فاجعه منا شرکت کرده‌اند و پشتیبانی خود را از این حرکت شایسته بین‌المللی  اعلام می‌دارند. در همین راستا امور شهرستان‌های حوزه هنری نیز با ابتکار عملی جالب  و قراردادن رایانه، به‌صورت سیار مردم را در معابر شهری به دادن امضا تشویق کردند. در آستانه چهلم جان‌باختگان فاجعه منا، موزه صلح تهران به عنوان متولی اجرایی کمپین، امروز را آخرین زمان جمع‌آوری رسمی  امضا  از سوی این کمپین اعلام کرد. قرار است بیانیه این پویش به همراه امضاهای جمع‌آوری شده توسط نماینده خانواده جان‌باختگان و نماینده‌ای از هنرمندان و همچنین نماینده جانبازان شیمیایی تحویل آقای گری لوییس، نماینده مقیم سازمان ملل در تهران شود.


Page Generated in 0/0058 sec