printlogo


کد خبر: 148348تاریخ: 1394/8/14 00:00
چهارگوشه

یزید، نماد رژیم آل‌خلیفه
رژیم آل‌خلیفه مدعی شد که یزید، فرزند معاویه یکی از نمادهای دینی اهل تسنن بحرین به‌شمار می‌رود و به همین دلیل توهین به او جرم محسوب می‌شود. به گزارش اللؤلؤ، برخی از خطبا و مداحان که توسط نهادهای امنیتی بحرین پس از عاشورا به‌طور کینه‌توزانه احضار شده بودند، این مطلب را به نقل از مقامات امنیتی رژیم آل‌خلیفه بیان کردند. شایان ذکر است که مقامات امنیتی آل‌خلیفه در یک اقدام گسترده نمادهای عاشورایی در سراسر این کشور را آماج تاخت و تاز خود قرار دادند و پارچه‌نوشته‌های متعلق به ماه محرم را برچیدند.

همسر مخفی فهد غرامت گرفت
زنی که مدعی است ملک فهد، پادشاه اسبق عربستان سعودی او را مخفیانه به عقد خود درآورده بود، موفق به دریافت ۲۳ میلیون دلار غرامت شد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، قاضی پیتر اسمیت دستور داد تا به «جنان حرب» 23 میلیون دلار به انضمام
2  آپارتمان در لندن که هرکدام به ارزش
 5 میلیون پوند است،  پرداخت شود.  اطلاعات کمی از زندگی خصوصی ملک فهد در دسترس است اما وی به خاطر داشتن چندین همسر معروف بود.

محاصره الرمادی از ۴ محور
رئیس شورای استان الانبار عراق با اشاره به محاصره شهر رمادی از 4 محور از ساکنان این شهر خواست که برای حفظ جانشان، خود را به نیروهای عراقی برسانند. سخنگوی شورای استان الانبار نیز اعلام کرد: داعش در شهر الرمادی توان و قدرت  خود را از دست داده و ضعیف شده است، زیرا ارتش همه مسیرهای پشتیبانی این گروه تروریستی را که منتهی به این شهر می‌شد، به کنترل خود درآورده و مسدود کرده است.

پاسخ روسیه به شایعه‌سازی غرب
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که موضع کشورش درباره سوریه تغییر نکرده است بلکه برخی رسانه‌های غربی و عربی تلاش می‌کنند چنین القا کنند. ماریا زاخارووا گفت موضع روسیه بر این اساس است که باید مردم سوریه به تنهایی درباره سرنوشت این کشور تصمیم‌گیری کنند. زاخارووا تاکید کرد: قاطعانه با فریبکاری رسانه‌های غربی درباره موضع روسیه درباره حل بحران سوریه مقابله می‌کنیم.

گسترش عملیات ارتش یمن
در داخل عربستان
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات نظامی خود را در استان‌های نجران، عسیر و جیزان در جنوب عربستان سعودی گسترش دادند.
به گزارش المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های یمن در استان عسیر عربستان، یک دستگاه تانک، ۳ دستگاه زره‌پوش و 5 خودروی نظامی سعودی را در عملیات جدید در منطقه الربوعه منهدم کردند. یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تجمع نیروهای سعودی را نزدیک پایگاه الخورمه هدف قرار داد. در استان جیزان عربستان هم پاسگاه المصفق هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت که پس از آن صدای چند انفجار از داخل این پاسگاه به گوش رسید و ستونی از دود آسمان این منطقه را پر کرد.

داعش در مرز لیبی با تونس
وزارت دفاع تونس با اشاره به وجود پایگاه‌های نظامی داعش لیبی در مناطق نزدیک به مرزهای تونس از افزایش تدابیر امنیتی برای مقابله با این خطر خبر داد. وزارت دفاع تونس در فوریه 2015 از توافقی با همتای آمریکایی خود برای پیوستن 8 فروند هلی‌کوپتر نوع بلک‌هوک در نیمه دوم سال 2015 خبر داد و اعلام کرد این هلی‌کوپترها برای انتقال سربازان و اجرای حملات علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها و تکفیری‌ها در ارتفاعات استفاده خواهند شد.

صدر: شیعیان عربستان مظلومند
مقتدا صدر، رهبر جریان صدر، دیروز اعلام کرد در کنار اهل تسنن عراق و شیعیان مصر و عربستان است زیرا آنها مظلومند و وی در کنار مظلومان هرچند از ادیان دیگر، می‌ماند. وی طی بیانیه‌ای در پاسخ به برخی شخصیت‌های دینی که او را به غلو در سخنرانی‌های مذهبی‌اش بویژه درباره شیعیان مصر و عربستان متهم می‌کنند، اعلام کرد: من با مظلوم و مخالف ظالم هستم. تنها به‌خاطر مذهب شیعیان مصر و عربستان کنارشان نمانده‌ام بلکه به این دلیل که آنها مظلومند از آنها حمایت می‌کنم.


Page Generated in 0/0045 sec