printlogo


کد خبر: 148623تاریخ: 1394/8/20 00:00
اخبار

اجرای نمایش «اروند خون» در یادبود شهدای غواص
اثر نمایشی «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی به کارگردانی کورش زارعی برای یادواره شهدای غواص، از اوایل آذرماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه خواهد رفت. این اثر تولید معاونت هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران بوده و در راستای حمایت از نمایش‌های فاخر به مدت ۳۰ شب اجرا خواهد داشت.  درونمایه این اثر با دستمایه قرار دادن موضوع شهدای غواص و در برقراری پیوند با واقعه کربلاست. نمایش «اروند خون» در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود.
 
اعلام آمار هفتگی تماشاگران تئاتر
آمار هفتگی تماشاگران تئاتر تا 15 آبان اعلام شد و در این باره نمایش «متاستاز» با 4 اجرا طی هفته گذشته در سالن 122 نفره چهارسو 393 تماشاگر داشت و 54 میلیون و 900 هزار ریال فروخت. نمایش «موش توی پیت حلبی» به کارگردانی علی هاشمی نیز که در سالن 60 نفره سایه روی صحنه است در 18 اجرای خود میزبان 1230 تماشاگر بود. فروش این نمایش تا 15 آبان‌ماه جاری 111 میلیون و 675 هزار ریال اعلام شده است. نمایش «باغ آلبالو» به کارگردانی آتیلا پسیانی نیز که در سالن چهارسو روی صحنه است طی 17 اجرا 3581 تماشاگر داشت. فروش این نمایش 601 میلیون و 100 هزار ریال اعلام شده است. تماشاخانه سنگلج نیز که این روزها شاهد اجرای نمایش «بیضایی» نوشته و کار محمد مساوات است نیز در هفته گذشته برای 670 تماشاگر روی صحنه رفته و 48 میلیون و 84 هزار ریال فروش داشت اما در تالار هنر 2 نمایش «پادشاهی که 3 پسر داشت و پادشاه دیگری که 3 پسر نداشت» کار سعید تاجیک و «جشن بزرگ بزرگ بزرگ» کار راحله شمس‌آبادی روی صحنه هستند که نمایش «پادشاهی که 3 پسر داشت و...» در هفته گذشته 245 تماشاگر داشت و 17 میلیون و 325 هزار ریال فروخت. نمایش «جشن بزرگ بزرگ بزرگ» نیز 508 تماشاگر داشت که در مجموع 36 میلیون و 425 هزار ریال فروخت.

اجرای نمایش عاشورایی
«دل آخته» در فرهنگسرای ارسباران
گروه «ترنم صبح» نمایش عاشورایی «دل‌آخته» را در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌برد. به گزارش تسنیم، «دل‌آخته» را محسن جسور به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: روز
6 محرم است و بازار آهنگران کوفه جهت تجهیز سپاه برای جنگ با امام حسین(ع) رونق گرفته است. سعید بحرالعلومی، امیر رونقی، حسین میرزاییان و مسعود بهارلو بازیگران این نمایش هستند. گروه در حال حاضر مشغول تمرین برای شروع اجرا است و مراحل ساخت دکور هم در سالن فرهنگسرای ارسباران آغاز شده است. «دل‌آخته» از 21 تا 29 آبان‌ماه هر شب ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه‌ «ایران» در پایتخت افتتاح می‌شود
محمد حاتمی، بازیگر تئاتر و سینما خبر داد که تماشاخانه «ایران» 25 آبان‌ماه با حضور تعدادی از مدیران و اهالی تئاتر، با اجرای 3 نمایش رسماً افتتاح خواهد شد. این هنرمند که مشاوره این پروژه را به عهده دارد با بیان این مطلب ادامه داد: هدف از این کار کمک به تولید تئاتر است، در شرایطی که حمایت کافی وجود ندارد، ناگزیر این کار توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد. وی درباره‌ ویژگی‌های این مکان اظهار کرد: این سالن 80 نفر ظرفیت دارد و برای اجرای نمایش‌های چند پرسوناژ و نمایشنامه‌خوانی و کارگاه‌های بازیگری مناسب است.

کتاب «هفت روز آخر» بایرامی روی صحنه نمایش
نویسنده و کارگردان نمایش «خط و خاطره» گفت: این نمایش براساس کتاب «هفت روز آخر» محمدرضا بایرامی روی صحنه رفته است. به گزارش تسنیم، حسن خلیلی‌فر، نویسنده و کارگردان نمایش «خط و خاطره» گفت: این نمایش براساس کتاب «هفت روز آخر» محمدرضا بایرامی روی صحنه رفته و کاملا خط داستانی این نمایش را دنبال می‌کند، البته تغییراتی در شخصیت‌پردازی‌ها داریم و نکته، تغییر در پایان ماجراست. وی در پایان گفت: نمایش «خط و خاطره» با بازی اصغر شیرزاد و محسن ابوالفتحی تا 4 آذرماه هر روز ساعت 18 روی صحنه می‌رود.


Page Generated in 0/0054 sec