printlogo


کد خبر: 148625تاریخ: 1394/8/20 00:00
رویدادها

حسین میرزائیان، نویسنده و بازیگر تئاتر:
سیاست‌های غلط مدیران، معیشت تئاتری‌ها را دچار مشکل کرده است
حسین میرزائیان، نویسنده و بازیگر فعال تئاتر گفت: بسیاری از هنرمندان تئاتر امروز به دلیل برخی سیاست‌های غلط با عنوان اقتصاد هنر، تئاتر خصوصی و هر عنوانی که دوستان نامش را می‌گذارند در معیشت خود دچار مشکلات شدید و حتی خانوادگی شده‌اند. به گزارش تسنیم، میرزائیان درباره فعالیت‌های اخیر خود افزود: این روزها در 2 نمایش «دل آخته» و «آوای آب» به عنوان بازیگر حضور دارم. نمایش «دل‌آخته» روایتی از روز ششم محرم است که در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. وی تصریح کرد: در نمایش «آوای آب» نیز که این روزها در تالار محراب روی صحنه است در نقش زعیم ایفای نقش می‌کنم، این نمایش هم اثری قابل احترام و متفاوت در رابطه با شمشیرسازی است که در کربلا حضور دارد و در تمام جنگ یک تیر بیشتر رها نمی‌کند که آن تیر هم به مشک حضرت عباس (ع) اثابت می‌کند.

عذرخواهی سرافراز برای سهل‌انگاری فیتیله‌ای‌‌ها
رئیس رسانه ملی گفت: رسانه از خطای به ‌وجود آمده در برنامه «فیتیله‌‌» پوزش می‌طلبد و در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد. محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل‌انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه «فیتیله‌‌» در روز جمعه 15 آبان گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مساله تأسف‌بار که موجب رنجش‌خاطر هموطنان عزیز آذری‌زبان شده است، برخورد جدی و رسیدگی کامل می‌شود. سرافراز با اشاره به برکناری و توبیخ 2 نفر از مدیران شبکه 2 سیما و چند نفر از عناصر و عوامل تولید و نظارت این برنامه افزود: رسانه از خطای به‌وجود آمده پوزش می‌طلبد و در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد.

نمایش «مونس»
به دنبال روایتی از جنگ
نمایش «مونس» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا از ۵ آبان‌ماه در تالار حافظ به صحنه رفته است. کارگردان این نمایش درباره ویژگی‌های تازه‌ترین اثرش گفت: این اثر نمایشی کاملا زنانه است و نمایش لاین‌تک است، یعنی کل نمایش در یک صحنه واحد و یک رفت و آمد نوری در
75 دقیقه اتفاق می‌افتد. کورش‌نیا در پاسخ به این سوال که رویکردش در این اجرا به مساله جنگ چگونه است، عنوان کرد: به مقوله جنگ از این جهت نگاه می‌شود که اگر مردان در میدان‌های نبرد هستند، زنان در آن دوران و بعد از آن چگونه بوده‌اند و می‌اندیشیده‌اند. در واقع پدیده جنگ چه تاثیری بر آنها داشته است. زنان سازنده کانون خانواده‌اند و بخش عمده‌ای از سرمایه‌ اجتماعی ما در جامعه بر دوش آنهاست. حال باید دید جنگ چه تاثیری بر آنها می‌گذارد و واکنش آنها چیست؟ افرادی که با وجود تمام دغدغه‌ها و مسائلی که بر سر راهشان وجود دارد، دست از امید برنمی‌دارند و سعی می‌کنند گامی به جلو بردارند. کورش‌نیا خاطرنشان کرد: تالار حافظ ایراداتی دارد، مثلا نسبت به صحنه، ارتفاع و جای بازیگران خوب طراحی نشده است. این مساله در اجرای نمایش «مونس» قابل تحمل است اما برای کارهای دیگر امکان دارد مناسب نباشد.

معرفی تالارهای نمایشی پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
مکان‌های برگزاری و تالارهای نمایشی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند. طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره ۱۵ تالار و تماشاخانه از ۲۸ آبان الی ۷ آذرماه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت را همراهی خواهند کرد. به این ترتیب تالار سایه و پلاتو مجموعه تئاترشهر، تالار اندیشه و مهر حوزه هنری، تماشاخانه سرو، برج آزادی، تالار حافظ، تماشاخانه باران، تالار هنر، تالار محراب، سالن اسوه، تماشاخانه مشایخی، استودیو نمایش روایت، پلاتو نمایش دانشکده سینما، تئاتر و خانه نمایش اداره تئاتر میزبان آثار شرکت‌کننده در جشنواره مقاومت خواهند بود. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریورماه تا ۷ آذرماه ۹۴ در حال برگزاری است.
 


Page Generated in 0/0074 sec