printlogo


کد خبر: 148635تاریخ: 1394/8/20 00:00
اخبار

دستگیری 10 تروریست در تهران و 3 استان دیگر
وزیر اطلاعات گفت: 10 نفر از عوامل گروهکی تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی صبح دیروز در نشستی ‌خبری از دستگیری چندین عضو گروهکی تروریستی در کشور خبر داد و گفت: 10 نفر از عوامل گروهک تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان‌وبلوچستان دستگیر شدند. حجت‌الاسلام علوی گفت: در ایام محرم، دشمن در تلاش بود فضای کشور را ناامن و مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را با خطر مواجه کند که با تلاش و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) این اقدامات دشمن خنثی شد و عوامل تروریستی دستگیر شدند. وزیر اطلاعات ضربه به شبکه‌های تروریستی در شرق کشور و دستگیری 10 نفر از عوامل تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و  سیستان‌وبلوچستان، بازداشت بیش از
20 نفر از عوامل تروریستی ترددکننده به مقصد عراق و سوریه در مرزهای ایران، ضربه به تیم تروریستی در صفی‌آباد دزفول و دستگیری 14 نفر از عوامل تروریستی این حمله که  8 تن از آنها عاملان اصلی  اقدامات تروریستی در استان خوزستان بوده‌اند و نیز ضربه به تیم تروریستی تیراندازی‌کننده به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی در شهر سوسنگرد در تاریخ 16/8/94 را از جمله عملیات‌های موفق سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان کرد. حجت‌الاسلام علوی گفت: افراد دستگیرشده  از تروریست‌های تحت حمایت کشورهای مرتجع منطقه هستند.

پیش‌بینی می‌کنیم  آژانس PMD را ببندد
نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: انتظار داریم آژانس همان‌طور که اطلاعات گذشته برنامه هسته‌ای کشورمان را ارائه کرده‌ایم، گزارشی مبتنی بر حقایق ارائه کند نه براساس اطلاعات دروغی که برخی کشورهای غربی علیه کشورمان می‌دهند. به گزارش میزان، رضا نجفی در حاشیه نشست مشترک سفرای ایران در خارج از کشور با مسؤولان سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره فرآیند گزارش‌دهی آژانس برای بستن پرونده پی‌ام‌دی گفت: طبق نقشه راه همکاری ایران و آژانس، اقدامات کامل را انجام دادیم و آژانس ۱۵ اکتبر بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد ایران همه اقدامات را انجام داده است. نجفی اضافه کرد: در این جلسه آخرین نکات را با آژانس بررسی خواهیم کرد و گزارش باید زمینه را فراهم کند تا قطعنامه کشورهای 1+5 در جلسه فوق‌العاده شورای حکام در ۲۴ آذر ارائه شود. نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: طبق برجام این کشورها متعهد هستند قطعنامه‌ای با هدف بستن موضوعات گذشته مربوط به پی‌ام‌دی ارائه کنند. وی گفت: همان‌طور که در نامه رهبر معظم انقلاب ذکر شده یکی از شروط اجرای اقدامات کشورمان بویژه درباره رآکتور اراک و تبادل سوخت، بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی است. نجفی افزود: این مرحله، مرحله مهمی است و پیش‌بینی می‌کنیم گزارش آژانس ارائه و این پرونده بسته شود.

«عماد» موازنه‌ها را بر هم زد
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه‌ها را بر هم زد. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین سلامی در نخستین همایش کیفیت دفاعی افزود: امروز شما به‌رغم این فشارها، با ایمان و نوآوری پدیده‌های جدیدی را وارد عرصه دفاعی می‌کنید که نمونه آن آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد بود که به عنوان یک اقدام بزرگ در این عرصه، تغییر تفکر راهبردی جهان نسبت به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و موازنه‌ها را بر هم زد. سلامی گفت: جنگ جدید لزوما، میدان مبادله آتش نیست بلکه مدیریت نگاه، اندیشه و تفکر نیروی مقابل است و امروز بازدارندگی از جنگ موثرتر است، زیرا اگر در میدان تاکتیک قوی باشیم در میدان جنگ نیز قوی خواهیم بود. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: تمام افکار و اندیشه‌های ما باید برای حرکت، طراحی و ارتقای کیفیت محصولات دفاعی باشد و لازم است با آگاهی از عملکرد سیستم‌ها و سامانه‌ها در میدان نبرد، وضعیت موجود را بهسازی کرده و روز‌به‌روز ارتقا بخشیم.
 


Page Generated in 0/0068 sec