printlogo


کد خبر: 148638تاریخ: 1394/8/20 00:00
فرمانده نیروی انتظامی ضمن هشدار به هنجارشکنان اجتماعی در سطح شهرها اعلام کرد
برخورد با دور‌دور‌های شبانه طی 12 ساعت

گروه اجتماعی: کشف حجاب افراد در خودرو یا دور دور کردن بی‌هدف جوانان در خیابان‌های شهر از جمله هنجارشکنی‌هایی است که با وجود تذکرهای پلیسی این روزها در گوشه و کنار شهر شاهد آن هستیم اما سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در تازه‌ترین اظهارات خود به رانندگان متخلف هشدار داده و اذعان داشته است طی 12تا 24ساعت با متخلفان برخورد خواهد شد.
 به گزارش«وطن امروز»، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف و افرادی که مبادرت به دور دور و ایجاد مزاحمت می‌کنند، گفت: پلیس موظف به برخورد با هنجارشکنان است. فرمانده نیروی انتظامی در دومین نشست فصلی رؤسا و مدیران پلیس راهور با اشاره به تخلفات مشهودی که در اتوبان‌ها، خیابان‌های اصلی و فرعی در شهرهای بزرگ و پایتخت رخ می‌دهد، افزود: پلیس طبق قانون موظف به برخورد با هنجارشکنان و متخلفانی است که علاوه بر زیرپا گذاشتن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، باعث سلب آسایش از خانواده‌ها می‌شوند. به گفته وی، رعایت هنجارهای اسلامی و احترام به حقوق رانندگان دیگر واجب است. خوشبختانه بسیاری از مردم کشور ما قانونمدار هستند و قوانین را رعایت می‌کنند اما عده معدودی با شکستن هنجارهای اجتماعی اقدام به خودنمایی می‌کنند که این خودنمایی باعث آزار و اذیت دیگر شهروندان می‌شود.
پورشه و پراید برای پلیس یکی است
فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس راهور به خاطر اجتماعی بودن و برخورد داشتن با همه افراد جامعه طبق قانون موظف به برخورد با این هنجارشکنان است. برای ما نوع خودرو فرقی نمی‌کند، راننده پورشه‌سوار باشد یا پرایدسوار در صورت اقدام به تخلف، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، تخلف از سرعت مطمئنه، ویراژ دادن یا انجام دور دور در خیابان‌های بزرگ و اتوبان‌ها  باید جریمه شود و با آن برخورد جدی صورت گیرد.
برخورد پلیس با کشف حجاب در خودروها
فرمانده نیروی انتظامی همچنین یادآور شد: این امکان‌پذیر نیست که خودرویی که آلودگی صوتی داشته یا دور دور کرده یا سرنشینان آن کشف حجاب کرده‌اند از کنار ماموران پلیس بگذرد و آنها هیچ برخوردی نکنند. سردار اشتری اظهار داشت: برخورد با هنجارشکنی یکی از مسؤولیت‌های اصلی ما است و مواردی همچون آلودگی صوتی و کشف حجاب در خودروها از جمله جرائم مشهود است که پلیس طبق وظیفه ذاتی خود موظف به برخورد با آنهاست.
دستور فرمانده ناجا برای توقیف خودروهای متخلف
در ادامه این همایش اشتری خطاب به رؤسای پلیس راهور سراسر کشور دستور داد  در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودروی متخلفان کنند. وی در این باره خاطرنشان کرد در صورتی که امکان توقیف این خودروها وجود نداشته باشد، باید پلاک آنها ثبت شده و  طی 12 تا 24 ساعت خودروی متخلفان توقیف و روانه پارکینگ شود.
فرمانده ناجا تأکید کرد: ما تنها موظف به تذکر برای بستن کمربند ایمنی یا عبور از چراغ خطر نیستیم بلکه باید با این هنجارشکنی‌ها نیز برخورد قاطعی داشته باشیم.
اشتری عنوان کرد: برای ما خودروی پراید و پورشه فرقی ندارد و در صدد هستیم یقه متخلفان را گرفته و قاطعانه با کسانی  که امنیت روانی خانواده‌ها را برهم می‌زنند برخورد کنیم.
وی درباره جابه‌جایی پاتوق‌های دور دورهای شبانه در تهران نیز عنوان کرد: هر جایی که تخلفی صورت بگیرد مأموران حضور یافته و طبق قانون با آنها برخورد می‌کنند.
معرفی هنجارشکنان به پلیس امنیت
اشتری همچنین با اشاره به وظیفه پلیس در برخورد با هنجارشکنان، با تاکید بر رعایت شئونات توسط 95 درصد مردم کشور تصریح کرد: ماموران ما موظف هستند در مواجهه با هنجارشکنی برخی رانندگان،  با رعایت ادب و احترام اقدام به جریمه کردن رانندگان این خودروها کنند.
وی اضافه کرد:‌ تخلفات رانندگان در قانون تصریح شده است و پلیس راهور در وهله اول اقدام به جریمه می‌کند و در صورت اصرار و تکرار این هنجارشکنی، متخلفان به پلیس امنیت معرفی می‌شوند.
به کارگیری خودروهای مکانیزه برای ثبت جرایم
اشتری در حاشیه دومین همایش فصلی رؤسا و فرماندهان پلیس راهور ناجا ضمن رونمایی از خودروی کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای  اظهار داشت: در این خودرو سیستمی نصب شده که کنترل مکانیزه پارک است و این سیستم می‌تواند با تصویربرداری خودروهای ایستاده، تخلف انجام داده را ثبت کند. فرمانده نیروی انتظامی افزود: با ایست‌‌سنجی که در کنار پیاده‌رو است این خودرو می‌تواند زمان و مبلغ را تطبیق داده و مقایسه کند. وی ادامه داد: این خودرو به صورت سیستمی تخلفات خودروها را حتی در صورت دوبله ایستادن ثبت کرده و در نهایت به مالک نیز منتقل می‌کند، جریمه نیز به همین صورت ثبت می‌شود.
سردار اشتری مزایای استفاده از خودروی مکانیزه پارک حاشیه‌ای را دقت و سرعت بالا، رضایتمندی مردم و کاهش خطای انسانی دانست و گفت: تعدادی از این خودروها آماده شده و در حال تست هستند و اگر اهداف پلیس راهور محقق شود، به تولید انبوه خواهند رسید.


Page Generated in 0/0057 sec