printlogo


کد خبر: 148639تاریخ: 1394/8/20 00:00
عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد
ضعف آموزش‌وپرورش در تأمین ایمنی مدارس

گروه اجتماعی: اگر در بودجه سال ۹۵ نسبت به ایمن‌‌سازی مدارس فکر اساسی نشود، احتمال تکرار حادثه شین‌آباد وجود دارد. قاسم احمدی‌لاشکی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب گفت: متاسفانه آموزش‌وپرورش از نظر ایمنی برای دانش‌‌آموزان همچنان دارای مشکلات و کمبودهای بسیار است. وی افزود: سال گذشته تلاش شد اتفاقات خوبی برای جبران این نقیصه رقم بخورد و بودجه‌هایی نیز برای سیستم حرارتی و برودتی در نظر گرفتیم.
احمدی تاکید کرد: با این حال متاسفانه همچنان بسیاری از مدارس ما از حاشیه امنیتی مناسب برخوردار نیستند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از بودجه مصوب دولت برای برون‌رفت از مشکلات به مهر بیان داشت: باید اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد، اما در سال ۹۴ بودجه درخوری در این زمینه نداشتیم. احمدی با خطاب قرار دادن وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش باید از دولت بخواهد در بودجه‌ای که تا ۱۵ آذرماه آماده می‌شود، این مساله به صورت ویژه دیده شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه، ۳-۲ بند را اضافه کردیم، مانند اعتبار از محل صرفه‌جویی‌ها، ۲ درصد از بانک‌های دولتی سود‌ده و یک درصد از شرکت‌های سودده که حاصل آن هزارو700 میلیارد تومان می‌شود، اما معلوم نیست چقدر از این بودجه محقق می‌شود. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس یادآور شد: فانی باید از دولت بخواهد در لایحه بودجه‌ای که نوبخت و همکارانش آماده می‌کنند، این موضوع را به صورت ویژه ببینند، زیرا مجلس تنها می‌تواند تا ۵ درصد جابه‌جایی بودجه را انجام دهد. 


Page Generated in 0/0069 sec