printlogo


کد خبر: 148640تاریخ: 1394/8/20 00:00
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد
ردپای محیط زیست در تخریب حیات‌وحش

گروه اجتماعی: نقش سازمان محیط زیست در تخریب حیات وحش مشهود است و انتظار داریم رئیس این سازمان یک‌بار برای همیشه این معضلات را جدی گرفته و راهکاری برای حل آنها در نظر بگیرد.
محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب  عنوان کرد: واقعیت آن است که در سال‌های گذشته کم‌توجهی به حیات وحش باعث شده بسیاری از گونه‌های جانوری از بین بروند که این امر، زنگ خطری جدی برای حوزه زیست‌محیطی محسوب می‌شود. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت:‌ متاسفانه خشکسالی‌ها، استفاده نامناسب از زیستگاه‌های جانوری، ورود فاضلاب به دریا و شکار بی‌رویه منجر به افزایش خطر انقراض شده است. این نماینده مردم در مجلس نهم، مشکل دیگر حیات وحش را شکار غیرمجاز و فروش حیوانات دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروزه قاچاق حیوانات و اعضای بدن آنها بحران را در محیط زیست رقم زده است در حالی که هیچ مقام مسؤولی پاسخگوی چنین وضعیتی نیست.
سعیدی با تاکید بر اینکه باید صدور پروانه شکار و فروش سلاح‌های شکاری در این شرایط مورد تجدیدنظر قرار گیرد، افزود: امروزه شکارگاه‌ها ظرفیت این همه توزیع، فروش و صدور مجوز را ندارد باید با برنامه‌ریزی دقیق حدود 10 سال فروش سلاح‌های شکاری ممنوع شود تا گونه‌های جانوری ترمیم شوند.
وی تاکید کرد: نقش سازمان محیط زیست در تخریب حیات وحش بسیار مشهود است و انتظار داریم رئیس این سازمان یک‌بار برای همیشه این معضلات را جدی گرفته و راهکاری برای حل آنها در نظر بگیرد.


Page Generated in 0/0057 sec