printlogo


کد خبر: 148643تاریخ: 1394/8/20 00:00
نبض جامعه

سیل دوباره قربانی گرفت
همزمان با آغاز دوباره بارش‌ها در کشور سیل در 4 استان هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و لرستان به راه افتاد و یک قربانی گرفت. ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از وقوع سیل و آب‌گرفتگی در 4 استان هرمزگان، کرمان‌،کرمانشاه و لرستان خبر داد و بیان داشت: 6 شهرستان پارسیان، رودان، ساردوئیه، پاوه، قصر شیرین و خرم‌آباد دچار سیل‌زدگی شدند. وی به فارس گفت: 5 شهر و 5 روستا در این میان آسیب‌دیده‌اند و متاسفانه یک نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست داده است. چرخ‌ساز با اشاره به امدادرسانی به 130 نفر از سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: 2 نفر از هموطنان توسط امدادگران از سیل نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند. به گفته وی، 46 امدادگر در قالب 11 تیم از شروع دوباره بارندگی‌ها به هموطنان امدادرسانی کردند و تاکنون 55 قوطی کنسرو و 10 تخته پتو نیز میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

ثبت یک میلیون تولد در سال جاری
آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌میلیون و ۶ هزار و ۸۵۸ نفر در کشور متولد شده‌اند. به گزارش«وطن امروز»، براساس آمارهای ثبت احوال از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۶ هزار و ۸۵۸ نفر در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۵۱۱ نفر پسر و ۴۹۱ هزار و ۳۴۷ نفر دختر بوده‌اند.
همچنین از اول سال ۹۴ تاکنون ۷۸۵ هزار و ۳۵۲ تولد در نقاط شهری و ۲۲۱ هزار و ۵۱۰ ولادت نیز در نقاط روستایی ثبت شده است. آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد تعداد فوت‌شدگان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۱ هزار و ۱۱۱ نفر بوده که ۱۲۲ هزار و ۴۸۸ نفر مرد و ۱۰۸هزار و ۶۲۳ نفر نیز زن بوده‌اند. براساس این گزارش، از میان فوت‌شدگان ۱۴۷ هزار و ۹۱۱ نفر در مناطق شهری و ۸۳ هزار و ۲۰۱ نفر در نقاط روستایی دارفانی را وداع گفته‌اند. همچنین تعداد فوت‌شدگان صفر تا ۱۴ ساله از ابتدای سال  تاکنون ۱۳هزار و ۶۳۵ نفر و فوت‌شدگان ۱۵ تا ۲۹ ساله
۱۸ هزار و ۴۸۹ نفر و فوت‌شدگان ۳۰ تا ۶۴ ساله ۶۲ هزار و ۱۶۹ نفر و فوت‌شدگان ۶۵ ساله و بیشتر نیز ۱۳۶ هزار و ۸۲۰ نفر بوده است.
    
برگزاری مسابقات واکنش اضطراری در محلات
مسابقات گروه‌های مردمی داوطلبان واکنش اضطراری محلات تهران (جام دوام) که از هفته پیش با حضور 48 گروه داوطلبان امداد و نجات در بوستان لاله آغاز شده بود با قهرمانی گروه دوام منطقه 6 به پایان رسید.
به گزارش«وطن‌امروز»، در مسابقات گروه‌های مردمی داوطلبان واکنش اضطراری محلات تهران که با هدف سنجش آمادگی، بازتوانی و توانمندسازی داوطلبان در قالب 4 موضوع پناه‌گیری، اطفای حریق، حمل مصدوم در کانال تاریک و آواربرداری سطحی برگزار شد،  از بین 12تیمی که توانسته بودند به مرحله نهایی رقابت‌ها برسند، گروه دوام منطقه 6 حائز رتبه نخست شد. گروه دوام منطقه 18 به همراه گروه دوام دیگری از منطقه6 به طور مشترک موفق به کسب مقام دوم شدند و یکی از گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری منطقه 4 نیز رتبه سوم را کسب کرد. احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه این مراسم گفت: نقش شهروندان در تمام دنیا، در مراحل گوناگون مدیریت بحران، از پیشگیری و آمادگی گرفته تا مقابله و بازسازی و بازتوانی به عنوان یکی از محوری‌ترین و موثرترین ارکان مقابله با حوادث و سوانح شناخته شده و تجربه و پژوهش‌ها نشان داده که اگر مردم آموزش دیده و آماده باشند، آسیب‌پذیری در برابر حوادث و سوانح بشدت کاهش می‌یابد.
وی افزود: فلسفه وجودی گروه‌های داوطلب امداد و نجات محلات، سازماندهی و کسب آموزش برای آمادگی در برابر سوانح و افزایش توانمندی برای خودامدادی و دگرامدادی است.
صادقی با اشاره به برگزاری مسابقات دوام عنوان کرد: در جشنواره شهر آماده  که سال 93 و همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد،  مسابقاتی بین گروه‌های داوطلب برگزار و تیم‌های نهایی برای مشخص شدن تیم برتر امسال در بوستان لاله  به رقابت پرداختند.


Page Generated in 0/0062 sec