printlogo


کد خبر: 148651تاریخ: 1394/8/20 00:00
سرخط خبر

 مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: 460 میلیون دلار پوشش ریسک صادراتی ایران در کشورهای آفریقایی انجام می‌شود که 300 میلیون دلار در کشورهای سودان و100 میلیون دلار در سنگال است.
 معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به قانون رفع موانع سرمایه‌گذاری در کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی اگر در مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی اقدام به ورود در اقتصاد کشور کنند تا 50 درصد از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.
 دیدیه رندرز، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه بلژیک در دیدار با وزیر اقتصاد ایران گفت: امیدوارم در چند هفته آینده ارتباط وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با سوئیفت برقرار شود.
 مشاور وزیر جهاد کشاورزی از بازگشت دوباره تنظیم بازار روغن به انجمن صنایع روغن‌نباتی خبر داد.
 قائم‌مقام وزیر صنعت از صدور کارت
10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی از هفته آینده برای معلمان و بازنشسته‌ها خبر داد و گفت: پس از ثبت‌نام و اعطای کارت‌های کارکنان و حقوق‌بگیران، این کارت‌های اعتباری برای صاحبان  مشاغل آزاد و دانشجویان نیز صادر و توزیع می‌شود.
 شرکت عمران پردیس در اطلاعیه‌ای با اعلام قیمت نهایی 5/37 میلیون تومانی واحدهای مسکن‌مهر پروژه کوزو اعلام کرد: متقاضیان تا 30 دی امسال باید نسبت به واریز 2 قسط 5/3 میلیون تومانی اقدام کنند، قسط 6/4 میلیونی آخر نیز باید در زمان تحویل واریز شود.
 خبرهای دریافتی از سیستم بانکی کشور نشان می‌دهد مطالبات معوق واقعی بانک‌ها به بیش از 210هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 نماینده تام‌الاختیار وزیر تعاون در مسکن مهر با اشاره به ساماندهی تعاونی‌های مسکن‌مهر برای تکمیل پروژه‌ها گفت: اتحادیه‌های تعاونی مسکن‌مهر که ضرورت ندارند، منحل می‌شوند.
 بررسی الگوی گذران وقت افراد ۱۵ ساله و بیشتر، براساس نتایج زمستان ۹۳ نشان می‌دهد پس از فعالیت‌ نگهداری و مراقبت شخصی، متوسط بیشترین زمان صرف‌شده در شبانه‌روز مربوط به گروه فعالیت‌ خانه‌داری با ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه است.
 حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شرکت دخانیات بدون الزامات قانونی که در اصل 44 قانون اساسی آمده است به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد.
 آمارهای گمرک از میزان واردات خودروی سواری در 7 ماه گذشته از سال نشان می‌دهد در این مدت 23 هزار و 786 دستگاه خودروی سواری به ایران وارد شده  که به معنای کاهش 68 درصدی واردات خودرو در مدت یاد شده است.
 در رتبه‌بندی 2015 «شاخص رفاه موسسه لگاتوم»، نروژ به عنوان مرفه‌ترین کشور جهان انتخاب شد و سنگاپور در آسیا رتبه نخست را از آن خود کرد.
 شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی در پی جلسه مشترک اخیر خود، در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار مورد تأکید قرار گرفت و قرار شد از اول آذرماه جاری با رصد رعایت نرخ‌های مورد عمل،  بانک‌ها شرایط را برای کاهش تدریجی نرخ سپرده‌ها متناسب با نرخ تورم با هماهنگی و مجوز بانک مرکزی فراهم کنند.
 مرکز آمار ایران  اعلام کرد: افزایش
5/4 درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین، افزایش 6/6 درصدی متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش 7/11 درصدی متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه 3 ‌درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی در تابستان 94 نسبت به تابستان 93 بوده است.
 انجمن صنفی گاوداران در نامه‌ای به معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهور، نسبت به عواقب کاهش تولید شیر و گوشت قرمز به دولتمردان هشدار دادند و نوشتند:  دامداران در ۱۷ ماهی که مصوبه دولت اجرایی نشده است در هرکیلوگرم از تولید خود ۳۰۰ تومان زیان کرده‌اند، بدهکاری‌های زیادی دارند و مجبور به حذف دام‌های خود شده‌اند. ‌
 


Page Generated in 0/0048 sec