printlogo


کد خبر: 148689تاریخ: 1394/8/20 00:00
چهارگوشه

تکذیب شایعه سکته آیت‌الله‌العظمی سیستانی
برخی رسانه‌ها با انتشار خبری دروغ، مدعی شدند که علت نپذیرفتن برخی وزرای عراقی در روزهای گذشته توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان عراقی حال بد ایشان به خاطر سکته و حمله قلبی بوده است! در پی انتشار این شایعه، دفتر این فقیه شیعه در نجف اشرف، دوشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای، خبر منتشر شده درباره سکته یا حمله قلبی این مرجع عالیقدر را تکذیب و تصریح کرد حال ایشان کاملا خوب است و در چند روز اخیر هم مانند همیشه کارهای طبیعی و روزانه خودشان را ادامه داده‌اند.

افزایش بی‌سابقه اعدام‌ها در عربستان
سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از عربستان سعودی، اعلام کرد که ریاض از ابتدای سال جاری تاکنون دست‌کم 151 نفر را اعدام کرده است که بیشترین شمار اعدام در این کشور از سال 1995 به‌شمار می‌رود. این سازمان خاطرنشان کرد که شمار اعدام‌های عربستان سعودی در سال جاری بسیار بالاتر از تعداد اعدام‌ها طی چند سال اخیر در این کشور بوده است. تحلیلگران سیاسی می‌گویند افزایش اعدام‌ها در عربستان سعودی ممکن است واکنشی تند به جنگ‌ها و ناآرامی‌های سیاسی در منطقه باشد.

دست رد روسیه و مصر به سینه آمریکا
 یکی از سخنگویان دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که این دفتر به روسیه و مصر پیشنهاد داده که در زمینه پزشکی قانونی و اقدامات دیگر در ارتباط با تحقیقات درباره جزئیات و دلایل سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا به آنها کمک کند اما این 2 کشور هرگونه همکاری و کمک مقامات آمریکایی در این‌باره را رد کردند. اخیراً یک هواپیمای روسی در صحرای سینا در مصر سقوط کرد که موجب کشته شدن تمام سرنشینان و خدمه آن شد.

تداوم عملیات شهادت‌طلبانه  در بیت‌المقدس
روز گذشته، 2 کودک فلسطینی درون یک قطار شهری در بیت‌المقدس اقدام به حمله با چاقو به سمت یک سرباز اسرائیلی کردند. طبق این گزارش، اوضاع کرانه باختری، نوار غزه و شهرک‌های اسرائیلی از ابتدای اکتبر گذشته با یورش چندین‌باره صهیونیست‌ها با حمایت مأموران اسرائیلی به مسجدالاقصی ملتهب شده است و جوانان فلسطینی با چاقو به صهیونیست‌ها حمله می‌کنند. تاکنون ۸۰ فلسطینی شهید و ۹۷۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند که بیشترشان بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور بوده است و ۲۰۶۵ فلسطینی هم دستگیر شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0190 sec