printlogo


کد خبر: 148706تاریخ: 1394/8/21 00:00
دیپلماسی

اوباما «وضعیت اضطراری» در روابط با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد
رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور، وضعیت اضطراری در روابط با ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش فارس، باراک اوباما روز سه‌شنبه «وضعیت اضطراری» در روابط با ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. اوباما در نامه‌اش به کنگره، نوشته است که روابط تهران و واشنگتن «هنوز به وضعیت عادی بازنگشته است». وضعیت اضطراری در روابط با ایران در سال 1979 به دستور رئیس‌جمهور وقت آمریکا برقرار شد. این وضعیت پس از یک سال
خود به خود لغو می‌شود، مگر آنکه رئیس‌جمهور 90 روز پیش از تاریخ انقضا تداوم آن را به اطلاع کنگره برساند. در بخشی از نامه اوباما آمده است: «روابط ما با ایران هنوز به وضعیت عادی بازنگشته و روند اجرای توافقاتمان با ایران به تاریخ 19 ژانویه 1981 (قرارداد الجزایر) همچنان در جریان است. به همین دلیل وضعیت اضطراری که در تاریخ 14 نوامبر 1979 اعلام شد، باید پس از 14 نوامبر 2015 نیز ادامه یابد».

ظریف به نشست وین نمی‌رود!
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد ایران هنوز برای شرکت در نشست وین درباره سوریه تصمیم نگرفته است و در این میان عدم حضور ظریف در این نشست قطعی است. به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد ایران هنوز برای شرکت در نشست وین درباره سوریه تصمیم نگرفته است. وی در پاسخ به سوالی درباره حضور ظریف در این دور از نشست گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به‌طور قطع در نشست آینده وین درباره سوریه شرکت نخواهد کرد. امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر ایران در نشست وین شرکت کند با حضور ظریف نخواهد بود، زیرا او حسن روحانی رئیس‌جمهور را در سفر اروپایی همراهی خواهد کرد.


Page Generated in 0/0058 sec