printlogo


کد خبر: 148740تاریخ: 1394/8/21 00:00
اخبار

حاج صادق آهنگران دبیر بخش «شهید ما» در جشنواره عمار شد
حاج صادق آهنگران که در سال‌های دفاع مقدس با نواهای حماسی خود، مشوق و ترغیب‌کننده حمایت مردان جبهه و حضور رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود، دبیر بخش «شهید ما» در ششمین دوره جشنواره عمار شد.  به گزارش «وطن امروز»، «شهید ما» از زیرمجموعه‌های مهم بخش مسابقه «فیلم ما» است که در این بخش، فیلم‌های مبتدی و مردمی رقابت می‌کنند و افراد می‌توانند با دوربین تصویربرداری یا تلفن همراه درباره شهدای خود فیلم بسازند و در بخش «فیلم ما» شرکت کنند.  از دیگر زیرمجموعه‌های بخش «فیلم ما»، مسجد ما، مدرسه ما، محله ما، نمازجمعه ما، 13 آبان ما، اکران مردمی ما، گوهرشاد ما (خاطرات کشف حجاب رضاخانی) و انرژی هسته‌ای ما است.

اعلام نمایشگاه‌های تجسمی  در خانه هنرمندان ایران
 خانه هنرمندان ایران، ساعت ۱۶ جمعه ۲۲ آبان‌ماه، همزمان میزبان 4 نمایشگاه در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی خواهد بود. در این روز نمایشگاه عکس «خوابیدار» محصول مشترکی از سامان آفریدند و مصطفی کاظمی مطلق در نگارخانه استاد «میرمیران» افتتاح خواهد شد و نگارخانه «بهار» میزبان نمایشگاه عکس دیگری با عنوان «پایتخت» خواهد بود. در این نمایشگاه ۱۳ عکس سیاه و سفید از آثار حسین موسوی‌فراز به نمایش در می‌آید که هنرمند در آنها به موضوع فردگرایی و انزوا در تهران پرداخته است. نمایشگاه نقاشیخط‌های مراد فتاحی با عنوان «عمر که بی‌عشق رفت هیچ حسابش مگیر»، یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی است که روز جمعه در خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه که شامل ۱۵ اثر اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم و با موضوع عشق است، در نگارخانه «تابستان» آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه ششمین نمایشگاه انفرادی مراد فتاحی در زمینه نقاشیخط و نقاشی است. نگارخانه «پاییز» هم میزبان نقاشی‌های مصطفی سروریان با عنوان «از سنت تا مدرنیته» خواهد بود. این هنرمند در نمایشگاه پیش‌رو حدود ۱۵ اثر با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با سبک انتزاعی در معرض دید عموم قرار خواهد داد. این نمایشگاه‌ها تا اول آذر در خانه هنرمندان ایران ادامه خواهند داشت.

تجلیل از بانوی برگزیده فرهنگ
همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه- ادبی علمی طاهره صفارزاده از سیمین‌دخت وحیدی به عنوان بانوی فرهنگ تجلیل شد. سیمین‌دخت وحیدی همزمان با دفاع‌مقدس در فضای معطر شهرهای جنگ‌زده و خطوط مقدم جبهه به شعرخوانی و همگامی با رزمندگان می‌پرداخت. به گزارش تسنیم، در مراسم اختتامیه سومین جایزه ادبی- علمی طاهره صفارزاده، هیات داوران در بخش شعر فاطمه بیرانوند، محمد صارمی شهاب و قاسم بای را شایسته تقدیر اعلام کردند. در بخش پایان‌نامه نیز از معصومه نعمتی قزوینی برای اثر «تحلیل مقایسه‌ای سوره‌های قرآنی با ترجمه فارسی آن (ترجمه طاهره صفارزاده) از حیث انسجام و پیوستگی متن» به عنوان برگزیده تجلیل شد. همچنین از سمیه نظری برای اثر «تحلیل و بررسی شعر کانکریت با تکیه بر اشعار طاهره صفارزاده» تقدیر شد. در بخش مقالات نیز «بررسی نقش عوامل انسجامی در ترجمه‌های انگلیسی قرآن با تکیه بر ترجمه طاهره صفارزاده» به عنوان برگزیده اعلام شد. در این بخش از 3 نویسنده دیگر با نام‌های مهدی مهدوی‌نیا، عباس سماواتی و علی‌ شاه‌پری تجلیل شد.

برگزاری نمایشگاه هنرهای قرآنی ایران در آلماتی
نمایشگاه هنرهای اسلامی و قرآنی کشورمان با شرکت هیاتی 5 نفره از هنرمندان ایرانی در دانشگاه هنر آلماتی معروف به ژورگینف برگزار شد. به گزارش تسنیم، هیات 5 نفره هنرمندان ایرانی در رشته‌های خوشنویسی نستعلیق، خوشنویسی ثلث، معرق، نگارگری و معماری داخلی و سفالگری در این نمایشگاه شرکت کرده است. براین اساس در حاشیه برپایی این نمایشگاه برای اساتید و دانشجویان کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار خواهد شد. بنابر اعلام این خبر، نمایندگی فرهنگی کشورمان به مناسبت انتخاب آلماتی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2015 فرصت را غنیمت شمرد تا حضور فرهنگی و هنری خود را با موضوعات قرآنی و اسلامی به همین مناسبت تثبیت کند.


Page Generated in 0/0062 sec