printlogo


کد خبر: 148741تاریخ: 1394/8/21 00:00
رویدادها

گودرزی‌دیباج در آیین اختتامیه نهمین سوگواره هنر عاشورایی:
هنرمندان به معاصرسازی عاشورا بپردازند
مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: طی سال‌های گذشته تأکید زیادی روی موضوع معاصرسازی هنر عاشورایی داشتم تا پیام عاشورا براساس موقعیت‌های این دوره به مخاطبان منتقل شود. به گزارش فارس، مرتضی گودرزی‌دیباج، مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین اختتامیه نهمین سوگواره هنر عاشورایی اظهار داشت: در این دوره از سوگواره پس از دیدن آثار سر شوق آمدم چراکه  نسبت کیفیت آثار خوب بود؛ در حالی که از 6-5 دوره قبل تاکنون سیر کمی آثار نزولی بوده است. این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان به خلوص می‌رسند و اینها فارغ از جشنواره، جایزه و عنوان می‌خواهند در این سوگواره بمانند. مدیر دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان داشت:‌ در سال‌های پیشین تأکید زیادی داشتیم شرکت‌کنندگان به معاصرسازی هنر عاشورا بپردازند. حتی بین من و داوران سر این مساله مشکل پیش آمد. در هر صورت من تأکید داشتم پیام عاشورا را براساس دوره معاصر منتقل کنیم. گودرزی دیباج بیان داشت: باید هنر عاشورایی طوری باشد که در طول سال از این هنر استفاده کرد، در این زمینه هم پیام عاشورا مهم است لذا باید هنر عاشورایی را طوری خلق کنیم که دارای زیبایی‌شناسی و قالب‌های فاخر باشد.

اعتراض ایناریتو به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا
آلخاندرو گونزالس ایناریتو برنده  جایزه اسکار برای فیلم «مرد پرنده‌ای» نسبت به سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، آلخاندرو گونزالس ایناریتو در یک سخنرانی از دونالد ترامپ که تلاش دارد به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان به دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا راه پیدا کند، برای حرف‌هایی که علیه مکزیک زده است بشدت انتقاد کرد. ایناریتو که در جشن «هنر+فیلم» سخنرانی می‌کرد در همان زمانی پشت میکروفن قرار گرفت که دونالد ترامپ در برنامه شوی زنده شبانه شبکه NBC حضور یافته بود. در این برنامه که در موزه هنر لس‌آنجلس ترتیب داده شده بود تا از ایناریتو تقدیر شود، او ترامپ را بیگانه‌ستیز خواند. ایناریتو با اشاره به سخنانی که ترامپ در این مدت علیه مکزیکی‌ها بیان کرده است، گفت: چنین تفسیرهایی اصلا قابل قبول نیست و نباید اقلیت‌های جامعه را تحقیر کرد.

پخش مستند «در محاصره» از شبکه اول سیما
مجموعه مستند 10 قسمتی «در محاصره» به کارگردانی امیر مهدی‌پوروزیری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر شکل جدیدی از یک اثر مستند- داستانی است که روزهای حصر آبادان و شکست حصر را تصویر کرده است و از جمعه این هفته ساعت 20 در شبکه یک سیما پخش می‌شود که پخش هفتگی آن در 10 هفته تا ایام دهه فجر ادامه خواهد داشت. به گزارش تسنیم، مهدی همایونفر، مدیرعامل موسسه فرهنگی - هنری روایت فتح در این‌باره افزود: مستند داستانی «در محاصره» در نوع خود یک غافلگیری بزرگ برای مخاطبان مستندهای روایت فتح است. در این مستند  80 درصد کار بازسازی شده است و مابقی آن بازخوانی خاطرات شروع جنگ تا زمان محاصره آبادان و عملیات ثامن‌الائمه(ع) است. همایونفر درباره پرداخت جدید روایت روزهای جنگ در سری جدید مجموعه مستندهای «روایت فتح» گفت: این مستند خاطرات مردم را در قالب داستان یک زن و شوهر که به همراه بچه‌‌شان به شهر آبادان بازمی‌گردند، بازگو می‌کند و هر کدام از آدم‌های مستند «در محاصره» داستانک‌های خودشان را دارند. وی درباره فعالیت‌های اخیری که این موسسه در عرصه تولید داشته است، افزود: مجموعه ‌مستندهای جدید روایت فتح که با موضوع اقتصاد مقاومتی است تحت عنوان «قیام‌الله» از 2 هفته قبل از شبکه یک سیما در حال پخش است و «در محاصره» اولین کار از مجموعه مستندهای «روایت فتح» است که در قالب مستند داستانی تولید شده است. همچنین مستند‌ی درباره منطقه بستان داریم یا مستندی درباره زندگی شهید وزوایی و عملیات فتح‌المبین در حال تولید است. مستند داستانی دیگری درباره عملیات والفجر2 داریم که آن‌هم تولید متفاوتی خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0045 sec