printlogo


کد خبر: 148753تاریخ: 1394/8/21 00:00
چهارگوشه

کمیته تحقیق: اسرائیل قاتل عرفات است
کمیته تحقیق ویژه مرگ «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین با شناسایی شخصی که او را ترور کرده اعلام کرد اسرائیل مسؤول این ترور در سال 2009 بوده است. به گفته «توفیق الطیراوی» رئیس کمیته مزبور  فقط ابهامات کوچکی در این‌باره  باقی مانده است. همچنین در یازدهمین سالگرد فوت عرفات (11 نوامبر 2009)، «سهی» همسر او با «اسماعیل هنیه» رئیس حماس تماس گرفت و با اظهار قدردانی گفت: «در طول سال‌های گذشته نسبت به حفظ منزل «ابوعمار» (یاسر عرفات) وفادار بودید». به همین مناسبت جنبش حماس سه‌شنبه‌شب منزل یاسر عرفات در شهر غزه را به 2 تن از اعضای جنبش فتح تحویل داد.

سبقت امارات در عادی‌سازی روابط با اسرائیل
امارات در راستای ایجاد زمینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس سبقت گرفت، و نقش خود را در میانجیگری بین عربستان سعودی و رژیم اسرائیل آشکارتر کرد. گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گفت: «تیم جودوی اسرائیل در مسابقات جهانی جودو که در ابوظبی برگزار شد حضور یافت و مدال‌هایی را عاید اسرائیل کرد». گزارشگر صهیونیست، خشم این رژیم را از اینکه پرچم اسرائیل در مسابقات ابوظبی برافراشته نشده منعکس کرد.

کامرون: اتحادیه اروپا نیاز به تغییر دارد
نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد گفت‌وگوها درباره اصلاح اتحادیه اروپا هم‌اکنون وارد مرحله‌ای رسمی شده است. دیوید کامرون گفت: اتحادیه اروپا نیاز به تغییر دارد و باید رقابتی‌تر شود. وی گفت: امنیت انگلیس با امنیت اتحادیه اروپا مرتبط است و این اتحادیه ۳ چالش اساسی را پیش‌رو دارد. کامرون همچنین خاطرنشان کرد، کشورها باید آوارگان را تحت کنترل بیشتری قرار دهند.

بدهی 65 تریلیاردی دولت آمریکا
هفته‌نامه دی‌هیل آمریکا به نقل از دیو واکر، رئیس سابق اداره محاسبات آمریکا نوشت: بدهی دولتی آمریکا 18 هزار و 500 میلیارد دلار اعلام شده، درصورتی که میزان این بدهی در حال حاضر به نزدیک 65 هزار میلیارد دلار رسیده است. وی که در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون و جورج بوش ریاست اداره محاسبات آمریکا را برعهده داشت، افزود: «این بدهی مانع اجرای طرح‌های آمریکا در زمینه سیاست داخلی و سیاست خارجی شده است». باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با امضای قانون بودجه سال 2016، از نظام مالی حمایت کرد که اگر سقف بدهی دولتی آن دوباره افزایش نیابد ممکن است فروبپاشد.
 


Page Generated in 0/0054 sec