printlogo


کد خبر: 148851تاریخ: 1394/8/24 00:00
زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
اعزام خانواده حجاج ایرانی دفن‌شده در مکه به عربستان
طبق توافقی که با عربستان سعودی صورت گرفته، 2 نفر از خانواده هر یک از جان‌‌باختگان ایرانی حادثه منا که در مکه دفن شدند، برای حضور بر مزار عزیزان‌شان عازم کشور عربستان می‌شوند. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از مجموع جان‌باختگان ایرانی حادثه منا که در مکه مکرمه دفن شده‌اند، افزون بر 50 درصد خانواده‌ها رضایت داده‌اند عزیزان‌شان در همان جا به خاک سپرده شوند و نبش‌قبر نشوند، افزود: طبق توافقی که با طرف سعودی داشتیم، از هر خانواده برای 2 نفر ویزا صادر می‌شود تا بتوانند به مزار عزیزان‌شان در مکه بروند. وی به تسنیم گفت: همچنین در صورتی که تا هفته آینده وضعیت زائران مفقود، مبهم باقی بماند، از هر خانواده 2 نفر به عربستان اعزام می‌شوند تا روند شناسایی مفقودان سریع‌تر انجام شود.

آغاز صدور ویزای زائران اربعین
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز دریافت مدارک و صدور ویزای زائران اربعین خبر داد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر بیان داشت: ثبت‌نام متقاضیان اربعین در سامانه سماح مدتی است که آغاز شده و حدود ۸۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه اعزام زائران اربعین بدون ویزا امکانپذیر نیست، به مهر گفت: افرادی که برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند باید مدارک خود را به دفاتر زیارتی ارائه‌ کنند تا نسبت به صدور ویزای زائران اقدام شود. نظافتی درباره مبلغی که باید برای صدور ویزا پرداخت شود، اظهار داشت: افرادی که در گروه‌های
۵ تا ۱۰ نفره ثبت‌نام کرده‌اند برای صدور ویزا باید ۳۰ دلار و در قالب گروه‌های کمتر از ۵ نفر
 نیز باید ۴۰ دلار پرداخت کنند که علاوه بر این مبلغ
۱۰ هزار تومان نیز دفاتر زیارتی برای
انجام اقدامات لازم برای صدور ویزا دریافت می‌کنند.مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج تاکید کرد: زائران هیچ مبلغ اضافی به جز هزینه اعلام شده نباید پرداخت کنند و دفاتر نیز حق این کار را ندارند.
 


Page Generated in 0/0055 sec