printlogo


کد خبر: 148853تاریخ: 1394/8/24 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد
افزایش طلاق و کاهش  ازدواج
در ۷ ماه نخست سال جاری با افزایش یک درصدی طلاق و کاهش ۳ درصدی ازدواج مواجه بوده‌ایم. به گزارش «وطن امروز»، احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این باره گفت: در 7 ماه نخست امسال 438 هزار و 205 ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است. وی افزود: طلاق‌های ثبت شده در این مدت 91 هزار و 70 مورد بوده که یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. به گفته تویسرکانی، 8/45درصد طلاق‌ها در زوج‌هایی رخ می‌دهد که کمتر از 5 سال زندگی مشترک داشته‌اند. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: نبود تفاهم، دخالت خانواده‌ها و ترک زندگی از سوی یکی از زوجین 3 عامل اصلی طلاق‌ها در 7 ماه نخست امسال بوده است. تویسرکانی خاطرنشان کرد: در 71درصد استان‌ها رشد طلاق مثبت و در 29 درصد استان‌ها رشد طلاق منفی بوده است. وی تصریح کرد: بیشترین افزایش طلاق‌ها مربوط به 2 استان کهگیلویه و بویراحمد و قزوین بوده است و در قم و اردبیل کاهش چشمگیر طلاق را شاهد بوده‌ایم.

دانشکده خبر ایرنا پلمب شد!
رئیس دانشکده خبر ایرنا از پلمب شدن این دانشکده به دلیل نپرداختن اجاره به مالک خبر داد. محمود احمدی‌افزادی، رئیس دانشکده خبر ایرنا با تایید خبر پلمب این دانشکده بیان داشت: این محل توسط اجرای احکام شورای حل اختلاف پلمب شد.  وی دلیل پلمب شدن این دانشکده را نپرداختن اجاره ملک به مالک بیان کرد و به فارس گفت: روز شنبه در حین کار بودیم که نماینده شورای حل اختلاف تمام دانشجویان و کارمندان را بیرون کرد و مکان را پلمب کرد. احمدی‌افزادی افزود: ما با مقامات بالاتر در ارتباط هستیم و آنها قول داده‌اند در اسرع وقت مبلغ اجاره را تأمین کنند و دانشکده فک پلمب شود. گفتنی است دانشکده خبر سال1374 درپی نیاز سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کار خود را آغاز کرد.

همدردی آنلاین با بیماران دیابتی
همزمان با روز جهانی دیابت، فعالان شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی آنها را دنبال می‌کنند طرح اختصاص پست‌های خود به دیابت را عملی کردند. به گزارش «وطن‌امروز» این 12 کاربر هر یک زندگی یک بیمار مبتلا به دیابت را در پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام، روایت می‌کند. در بیماران مبتلا به دیابت، بدن توانایی عملکرد طبیعی خود برای تولید انسولین و تنظیم میزان قند خون را از دست می‌دهد. سال‌هاست که همزمان با این روز، رسانه‌ها به سراغ بیماران مبتلا به دیابت می‌روند و از مشکلات و دغدغه‌های‌شان می‌پرسند. همچنین براى برخی متخصصان تولید محتوا براى شبکه‌هاى اجتماعى، کارگاه آموزشى برگزار شد. تیم برگزارکننده این کارگاه با شعار «تغییر دنیای دیابت» از مخاطبان این اقدام دعوت کرده است تا به این پروژه برای افزایش آگاهی درباره دیابت بپیوندند و مشکلات و تجربه‌های شخصی خود را در قالب عکس و متن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
 


Page Generated in 0/0041 sec