printlogo


کد خبر: 148867تاریخ: 1394/8/24 00:00
اخبار

430 سینمای ترکیه در انتظار فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»
مجید مجیدی، کارگردان مشهور سینمای ایران در حاشیه بازدید از دبیرستان نظام مافی تهران، جزئیات جدیدی از اکران‌های بین‌المللی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اعلام کرد.  به گزارش تسنیم، بنا به گفته مجیدی، اولین اکران عمومی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در کشور ترکیه، روز 17 ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) خواهد بود و شرکت ATV پخش‌کننده آن است. این فیلم در 430 سالن سینمای این کشور اکران خواهد شد. مجیدی افزود: بعد از ترکیه، کشورهای عربی چون عراق، سوریه و لبنان در لیست اکران فیلم هستند و  امیدواریم تا یک سال دیگر اکران‌های عمومی در کشورهای دیگر به جایگاه شایسته فیلم برسد.  مجیدی همچنین درباره موانع و کارشکنی‌ها در مسیر اکران بین‌المللی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: حضور جهانی فیلم محمدرسول‌الله به‌‌رغم کارشکنی‌هایی که درباره این فیلم انجام می‌شود از جمله تلاش‌های عربستان‌سعودی ولی در مسیر خوبی قرار دارد و اکران‌های محدودی را در برخی کشورها داشتیم. نمونه‌اش اینکه هفته پیش این فیلم در دانمارک یعنی جایی که 10 سال پیش کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر(ص) کشیده شده بود به نمایش درآمد. نمایش‌هایی به شکل سمبلیک هم داشتیم که در یک نمونه نمایش در لبنان صورت گرفت که بسیاری از علمای اهل تسنن و شیعه از آن استقبال کردند و با همین کارها  آن فضایی که دانشگاه الازهر ایجاد کرده شکسته می‌شود. هفته آینده عازم لهستان هستم و در مراسم سینما ایمیج  امسال قرار است به من و آقای استرارو فیلمبردار محمد رسول‌الله(ص) جایزه‌ای اهدا شود. بعد از سفر لهستان به سوئد و نروژ می‌رویم، بعد هم در خانه سینمای ایتالیا فیلم به نمایش درمی‌آید.  وی با اشاره به موضوع اکران فیلم محمدرسول‌الله در مدارس گفت: نمایش ویژه فیلم برای مدارس به‌رغم اینکه آموزش و پرورش علاقه‌مند به نمایش آن است و خود من جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش داشتم به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب، به کندی صورت می‌گیرد. اگر تعامل بین نظام آموزشی کشور و سینما به درستی ایجاد شود یک تحول اقتصادی و تربیتی خواهیم داشت.

در مراسم رونمایی از کتاب «شهد شوکران» عنوان شد
بخش زیادی از جامعه روشنفکری ما روبه‌روی ادبیات دینی ایستاده‌اند
نصرالله قادری در مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب خود گفت: بخش زیادی از جامعه روشنفکری ما و مدعیان تفکر روبه‌روی ادبیات دینی ایستاده‌اند. به گزارش مهر، در این مراسم نصرالله قادری در پاسخ به سوالی درباره علت به کار بردن صفت عجیب و محیرالعقول برای روایت‌های داستانی خود در این کتاب گفت: در دنیای مدرن با فاصله گرفتن از سنت‌های‌مان امری مانند معجزه را هم با علم بررسی کرده‌ایم و به همین خاطر باورش نداریم و فکر می‌کنیم با حقیقت علمی مطابقت ندارد. این کتاب روایت‌های داستانی از 3 معصوم(ع) است که شاید غیرقابل باور به نظر برسد اما باورپذیر و شدنی است. این نویسنده افزود: این کتاب را من ننوشته‌ام. کتاب بر من نوشته شده است و به همین خاطر نوشتن آن هم 7 سال زمان برده است و در واقع نوشتن شهد شوکران در اوقات خاصی انجام شده است.
 
تولد جشنواره «روح‌الله»
با تصمیم برگزارکنندگان هفتمین جشنواره فیلم «آیینه و آفتاب»، این رویداد از این دوره با نام «جشنواره روح‌الله» برگزار می‌شود و موضوع محوری این رویداد «برداشت آزاد و هنرمندانه از شخصیت امام خمینی(ره)» است. در 6 دوره قبلی این جشنواره در رشته‌های فیلم، فیلمنامه و عکس برگزارشده بود و حالا در آستانه برگزاری دوره جدید، مسؤولان جشنواره با در نظر گرفتن اقتضاهای فضای رسانه‌ای امروز که نمود پر‌رنگی در فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و موبایلی دارد، قصد تغییر اساسی در این رویداد را دارند. این جشنواره در 2 بخش «اصلی» و «ویژه» برگزار می‌شود. بخش اصلی به مسابقه فیلم‌های 60 ثانیه‌ای در قالب «داستانی، انیمیشن و نماهنگ» اختصاص دارد. در بخش ویژه نیز فیلم‌های 60 تا 180 ثانیه‌ای در قالب «داستانی، انیمیشن و نماهنگ» با یکدیگر رقابت خواهند کرد. براساس اعلام برگزارکنندگان، علت انتخاب قالب جدید فیلم‌های 60 تا 180 ثانیه‌ای، ایجاد زمینه مشارکت علاقه‌مندان به فیلمسازی است.


Page Generated in 0/0043 sec