printlogo


کد خبر: 148868تاریخ: 1394/8/24 00:00
رویدادها

ماراتون اکران فیلم‌های سینمای ایران
از چهارشنبه هفته گذشته 3 فیلم با موضوع اجتماعی به فیلم‌های اکران شده اضافه شد اما همچنان فیلم‌‌های سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)» و «شاهزاده روم» توانسته‌اند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. فیلم‌های «چهارشنبه خون به پا می‌شود»، «جامه دران» و «بازگشت لوک خوش‌شانس» از آثار جدید اکران شده در سینماهای کشور هستند که در ماراتون دشوار اکران این دوران سینما قرار گرفتند و در روزهای آینده شرایط فروش آنها در مقابل فروش فیلم‌های پیشین مشخص می‌شود. در این میان امیر قطبی، مدیر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم «چهارشنبه19 اردیبهشت» اعلام کرد: فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» 16 روز نمایش داشته که تاکنون در تهران به فروش 270 میلیون تومان دست یافته است. این فیلم ظرف10 ظرف روز نمایش  در سالن‌های شهرستان به فروش 50 میلیون دست یافته و کل فروش فیلم 320 میلیون تومان بوده است. همچنین غلامرضا فرجی، مدیر پخش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در باره فروش فیلم «شاهزاده روم» گفت: فروش فیلم بسیار خوب بوده است و تاکنون تنها در تهران به فروش 115میلیون تومانی دست یافته است. وی درباره فروش فیلم در شهرستان‌ها گفت: از سه‌شنبه هفته گذشته فیلم در شهرستان‌ها اکران شده است و هنوز آمار دقیقی در دست نیست اما اقبال مخاطبان در شهرستان هم بسیار خوب بوده است.  محمدرضا صابری، مدیر دفتر نورتابان درباره فروش فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» گفت: این فیلم بعد از گذشت 2 ماه و اندی از اکران هنوز با اقبال مخاطبان مواجه بوده و تا 21 آبان بیش از 12 میلیارد و 830 میلیون تومان فروش داشته است. علی شعبانی، مدیر پخش دفتر رسانه فیلمسازان درباره فروش فیلم‌های «360 درجه» و «پدر آن دیگری» توضیح داد: فیلم سینمایی 360 درجه به فروش 470 میلیون تومان رسید و فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» به فروش 190 میلیون تومان در تهران دست یافت. این فیلم  در شهرستان‌ها به فروش 30 میلیون تومان نائل شده و در کل تا به حال به فروش 220 میلیون تومانی رسیده است.  

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش:
هیچ حمایتی از ناشران دفاع‌مقدس نمی‌شود
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش گفت: انتظارمان این است در حمایت از تولیدات مکتوب دفاع‌مقدس همه ناشران یکدست دیده شوند نه اینکه نهادی خاص تنها از یک ناشر حمایت کند. به گزارش مهر، امیر سرتیپ دوم سیدابراهیم گلفام،  رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش با اشاره به رونمایی از تازه‌ترین آثار انتشارات ارتش در ایام دفاع‌مقدس در قالب‌های مختلف گفت: اینکه پرسیده می‌شود ما چرا در جامعه آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شویم، برمی‌گردد به حمایت‌هایی که برخی نهادها از برخی ناشران که فعالیت مشابه ما دارند، می‌کنند. در موضوع خرید کتاب ما شاهدیم خیلی از خریدها از کتاب‌های دفاع‌مقدس توسط نهاد خاصی انجام می‌شود و به شکل هدیه توزیع می‌شود. این یعنی نوعی حمایت یکسویه که مطلوب نیست. رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش با انتقاد از فراموش شدن برخی ناشران دفاع‌مقدس در فهرست حمایت‌های دولتی، تصریح کرد: ما در بحث نشر هیچ حمایتی را نمی‌بینیم. از سویی سرمایه خاصی هم نداریم که بخواهیم روی آن مانور دهیم.

«دختر شینا» به نماز جمعه رفت
در آستانه هفته کتاب، کتاب «دختر شینا» در بیش از 800 نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد. این اثر برجسته در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه پیشنهاد شد. کتاب «دختر شینا» که محور سومین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانیِ «کتاب و زندگی» است، داستان زندگی خانم «قدم‌خیر محمدی‌کنعان»، همسر سردار شهید «حاج ستار ابراهیمی»، یکی از شهدای برجسته استان همدان است که به قلم خانم بهناز ضرابی‌زاده روایت شده است. این کتاب، روایتی از سبک زندگی ایرانی- اسلامی است. «دختر شینا» می‌تواند بهترین هدیه برای زوج‌های جوان و خانواده‌هایی باشد که در روزمرگی‌های زندگی مدرن، خوشبختی خود را گم کرده‌اند و به دنبال راهکارهایی کاربردی و عملی برای بهتر زندگی کردن هستند. طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجراست.
 


Page Generated in 0/0048 sec