printlogo


کد خبر: 148873تاریخ: 1394/8/24 00:00
چلسی برای بهتر شدن باید قید اینها را بزند
خداحافظی با بارهای اضافی

چلسی برای بازگشت به روزهای اوج خود به تغییر و تحولات زیادی در فصل جابه‌جایی زمستانی یا تابستانی نیاز دارد.  به گزارش شفقنا، چند بازیکن این تیم از روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند و بهتر است مورینیو با فروش آنها موافقت کند. در این گزارش می‌خواهیم به 4 بازیکنی که به احتمال زیاد در لیست فروش مورینیو قرار خواهند گرفت، بپردازیم.
برانیسلاو ایوانوویچ
این بازیکن صربستانی در این چند سال حضورش در چلسی از بهترین‌ها بوده است. او فصل قبل بهترین بازیکن لیگ جزیره در پست خود بود و هم در کارهای دفاعی خوب ظاهر شد و هم در حمله. ایوانوویچ در فصل جابه‌جایی تابستانی مشتریان زیادی داشت اما مورینیو اجازه جدایی را به او نداد. این بازیکن صرب در فصل جاری بدترین بازی‌ها را برای چلسی به نمایش گذاشته و در بسیاری از بازی‌ها تیم مورینیو روی اشتباهات او تن به شکست داد.  آقای خاص در دیدارهای اخیر تیمش ایوانوویچ را نیمکت‌نشین کرد. بعید به نظر می‌رسد این بازیکن نیمکت‌نشینی را تحمل کند. مورینیو در پست این بازیکن از آزپلکوتا استفاده می‌کند و به احتمال زیاد ایوانوویچ در فصل جابه‌جایی زمستانی راهی تیم دیگری خواهد شد.
جان تری
یکی دیگر از بازیکنان ضعیف چلسی که داستانی شبیه به ایوانوویچ دارد جان تری است. کاپیتان 34 ساله آبی‌پوشان لندنی فصل قبل بهترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت و مورینیو را متقاعد کرد قراردادش را تمدید کند اما تری آنقدر ضعیف بود که آقای خاص را از این کار خود پشیمان کرده است.
با توجه به سن و سال زیادی که جان تری دارد دیگر شایسته حضور در خط دفاعی تیم بزرگی چون چلسی نیست. مورینیو در بیشتر بازی‌ها از کورت زومای جوان استفاده می‌کند اما حتی این مدافع هم باعث نشده مشکلات چلسی در خط دفاعی برطرف شود و باید مورینیو به دنبال گزینه‌ای جدید برای خط دفاعی تیمش باشد. او اگر می‌خواهد در نیم‌فصل دوم خوب نتیجه بگیرد باید در فصل جابه‌جایی تابستانی به جای جان تری یک مدافع بزرگ جذب کند.
رادامل فالکائو
این بازیکن کلمبیایی با پیوستنش از اتلتیکو مادرید به موناکو دوران فوتبالی خود را نابود کرد. او در اتلتیکو مادرید یک فوق‌ستاره بود و با وجود آنکه پیشنهادهای زیادی از تیم‌های بزرگ داشت تصمیم گرفت به خاطر پرداخت نکردن مالیات موناکو را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند. او در این تیم موفق نبود و راهی لیگ جزیره شد تا برای شیاطین‌سرخ بازی کند اما در این تیم هم عملکرد بسیار ضعیفی داشت.  در فصل جابه‌جایی تابستانی فالکائو سر از چلسی درآورد. مورینیو قول داد این بازیکن کلمبیایی را به روزهای اوج خود برگرداند اما اصلا اینگونه نبوده است حتی می‌توان گفت فالکائو در شیاطین‌سرخ بهتر از چلسی کار کرد. او هم از بازیکنانی است که جایی در چلسی نخواهد داشت و چه بسا در فصل جابه‌جایی زمستانی از این تیم جدا شود.
دیگو کاستا
چلسی در خط حمله خود به تغییرات زیادی نیاز دارد. یکی از بازیکنانی که احتمال جدایی او زیاد است و مورینیو به جذب جانشینی شایسته برای او نیاز دارد دیگو کاستاست.  این بازیکن برزیلی‌تبار در فصل نخست حضورش در این تیم لندنی بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشت و توانست زمینه را برای قهرمانی این تیم در لیگ جزیره فراهم کند اما در فصل جاری او هم مانند دیگر ستاره‌های تیم مورینیو بسیار ضعیف کار کرده است.  کاستا جنجال زیادی در این فصل داشته است. او با بازیکنان حریف درگیر می‌شود و ناجوانمردانه به آنها ضربه می‌زند و این باعث شده فضای بدی برای او به وجود‌ آید حتی بعضی هواداران چلسی هم از رفتارهای خشن این ستاره خود به تنگ آمده‌اند و چه بسا خواستار جدایی او باشند.  کاستا بازیکن بزرگی است و از نظر کیفی و فنی توانایی‌های بالایی دارد اما آنچه باعث شده در این فصل خوب کار نکند جنجال‌های زیادش است و دو بار هم با محرومیت مواجه شده است.  او فصل قبل 20 گل به ثمر رساند اما در فصل جاری تنها 2 گل به ثمر رسانده و این نشان می‌‌دهد که تا چه اندازه ضعیف کار کرده است.  این بازیکن برزیلی تمرکز لازم را ندارد و به جای آنکه به دنبال درخشش در مستطیل سبز باشد به دنبال حاشیه‌سازی و جنجال است. او کیفیت خود را از دست داده است حتی مورینیو که استاد کارهای روانی و انگیزشی است نتوانسته او را نجات دهد.


Page Generated in 0/0051 sec