printlogo


کد خبر: 148880تاریخ: 1394/8/24 00:00
چهارگوشه

ممنوعیت پروازها از مصر به روسیه
در پی سقوط هواپیمای مسافری روسیه در صحرای سینا در مصر، سازمان هواپیمایی روسیه، تمام پروازهای شرکت هواپیمایی مصر به روسیه را ممنوع کرد. یک منبع روسی اعلام کرد که این تصمیم به دلیل نبود برنامه امنیت و سلامت از سوی شرکت هواپیمایی مصر اتخاذ شده و احتمالا به دلیل تصمیم کمیته کارشناسان روسی درباره بررسی اوضاع امنیتی در شرم‌الشیخ باشد. قزاقستان نیز تصمیم گرفته پروازهای خود به مصر را موقتا به حالت
تعلیق درآورد.

کانادا گرفتار کسری بودجه
وزیر دارایی کانادا به دنبال هشدار رئیس پارلمانی بودجه درباره تضعیف اقتصاد کانادا که می‌تواند منجر به کسری شدید شود، گفت: دولت فدرال کانادا دفاتر حسابداری خود را تا پایان سال به روی عموم خواهد گشود. براساس هشدار بخش بودجه پارلمان کانادا، دولت جدید به سرپرستی جاستین ترودو که وعده داده بود سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در بخش زیرساختارها انجام دهد، در سال‌های آینده با کسری بودجه بسیار زیادی مواجه خواهد شد. بنابر پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، کسری بودجه کانادا در سال آینده به بیش از 13 میلیارد دلار می‌رسد.

فیس‌بوک
برای آمریکا جاسوسی می‌کند
براساس آماری که فیس‌بوک منتشر کرده دولت‌های 92 کشور جهان خواستار دریافت اطلاعات خصوصی کاربران و ممنوع کردن ارسال مطلب توسط این افراد شده‌اند. فیس‌بوک در مجموع به 4/42 درصد از این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده است. آمریکا  17 هزارو 577 درخواست برای دریافت اطلاعات حساب‌های کاربری 26 هزارو 579 کاربر در نیمه اول سال 2015 ارائه داده و فیس‌بوک در 80 درصد موارد با کاخ سفید همکاری کرده است. بیشترین رشد درخواست‌های دریافت اطلاعات کاربران فیس‌بوک به ترتیب مربوط به هند، ترکیه و فرانسه بوده است.


Page Generated in 0/0053 sec