printlogo


کد خبر: 148892تاریخ: 1394/8/25 00:00
اخبار

حامیان داعش از حوادث پاریس درس عبرت بگیرند
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی حوادث تروریستی در پاریس را نتیجه عملکرد دولتمردان غربی در حمایت از تکفیری‌ها دانست و تاکید کرد: اگر آنها به تروریست‌ها کمک نمی‌کردند، ملت و دولت سوریه و عراق داعش را نابود کرده بودند. به گزارش رسا، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر دیروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، حوادث تروریستی اخیر در کشورهای مختلف از جمله بیروت و پاریس را محکوم کرد. وی اقدامات غربی‌ها و آمریکایی‌ها را عامل اصلی مشکلات امروزی که جهان گرفتار آن شده، دانست و تصریح کرد: برخی کشورهای زورگوی جهان تصور می‌کردند با ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری می‌توانند کشورهای اسلامی را دچار مشکل کنند و خودشان در گوشه‌ای در امن و امان باشند. این مرجع تقلید ابراز کرد: ایجادکنندگان و حامیان این جریان‌های خشن و ترور، باید می‌دانستند دیر یا زود در گذر زمان همین مشکلات به سراغ‌شان خواهد آمد و امروز داعش بلای جان غربی‌ها شده است. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: حوادثی که اخیرا در فرانسه رخ داد نتیجه عملکرد ناصواب و ناصحیح سردمداران این کشور است و غربی‌ها باید از این موضوع عبرت بگیرند. وی خاطرنشان کرد: اگر کشورهای غربی مثل فرانسه تروریست‌ها را تقویت نمی‌کردند، ملت‌ها و دولت‌های سوریه و عراق داعش را ریشه‌کن می‌کردند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امت اسلامی را به حفظ وحدت و هوشیاری در برابر نقشه‌های شوم دشمنان توصیه و اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید بدانند تنها راهی که آنها را به عزت می‌رساند، حفظ هوشیاری در برابر نقشه‌های شوم دشمنان است. این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید بنشینند تا کشورهای مستکبر به آنها حمله کنند و بعد آنها مشغول دفاع شوند، بلکه باید به گونه‌ای دارای قوت باشند تا بتوانند هرگونه خطری را دفع کنند.

مردم بیچاره فرانسه تاوان خیانت مسؤولان‌شان را می‌دهند
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر مردم بیچاره فرانسه تاوان خیانت مسؤولان‌شان را می‌دهند. به گزارش فارس،‌ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در پی حادثه تروریستی در فرانسه، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جمعه‌شب تن فرانسوی‌ها لرزید. اتفاق جمعه‌شب فاجعه بسیار تلخى بود که رخ داد و همه را ناراحت کرد؛‌ فاجعه‌اى که یکى از مقصران آن رئیس‌جمهور فرانسه است که از عوامل اصلی ایجاد داعش در منطقه است. رئیس‌جمهورى که با اقداماتش سال‌هاست تن زنان و کودکان لبنانی، یمنی، سورى، عراقی، افغانى و پاکستانى را مى‌لرزاند و جان مردمان مسلمان این منطقه اصلا برایش مهم نیست. بزرگان گفته بودند این فتنه (تروریست‌هاى داعشى) روزى گریبان آن کشورها را خواهد گرفت ولى مردم بیچاره فرانسه و برخى کشورها هستند که تاوان این خیانت‌هاى مسؤولان خود را می‌دهند.

نباید از امثال کشمیری‌ها غافل بود
روحانی درباره اطرافیانش تجدیدنظر کند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از ادبیات روحانی نسبت به رسانه‌های منتقد و نارضایتی او از دستگیری برخی عوامل نفوذ، از او خواست نسبت به اطرافیانش تجدیدنظر کند. به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه گفت: رئیس‌جمهور به جای تشکر از دستگاه قضا و نیروهای امنیتی در مبارزه با نفوذی‌ها مطالبی گفت که در شأن وی نبود. رئیس‌جمهور باید به نقد منصفانه رسانه‌ها پاسخ مسؤولانه بدهد. اما آنچه در نمایشگاه مطبوعات گفته شد مسؤولانه نبود؛ استخدام ادبیات نیش‌دار در پاسخ به نقدهای مشفقانه متناسب با شعار اعتدال و تدبیر امور مملکت نیست. رئیس‌جمهور باید درباره اطرافیان خود که اطلاعات نادرست به او می‌دهند تجدیدنظر کند و نباید از نفوذی‌های استکبار با چهره‌های مختلف، مانند کلاهی‌ها و کشمیری‌ها و امثال آنها غافل بود. حبیبی در ادامه تصریح کرد: دولت باید مساله نفوذ را در پسابرجام جدی بگیرد و به دستگاه‌های امنیتی کشور اعتماد کند و در عین حال جانانه از آنها دفاع کند نه اینکه تلاش‌های آنان را ندیده بگیرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec