printlogo


کد خبر: 148929تاریخ: 1394/8/25 00:00
اخبار

مایکل مور به دنبال افشای فریبکاری سیاستمداران آمریکایی
مستند جدید مایکل مور با نام «تجاوز بعدی کجاست» (Where to Inavade Next) به اختلاف‌ وضعیت زندگی در ایالات متحده و دیگر کشورهای دنیا می‌پردازد. به گزارش تسنیم، رسانه‌های مختلف دنیا با اشاره به ساخته شدن و پخش مستند جدید مایکل مور آن را «شجاعانه» تفسیر می‌کنند.  هم‌اکنون فیلم جدید مایکل مور در تور فستیوال‌های فیلم قرار دارد و پیش از این در نیویورک، شیکاگو، تورنتو و فیلادلفیا اکران شده و 16 نوامبر در واشنگتن و جشنواره فیلم‌های مستند AFI به نمایش درمی‌آید. همچنین این فیلم 23 دسامبر در برخی سالن‌های ایالات متحده نمایش داده شده و در ژانویه به شکل گسترده در کشور توزیع می‌شود. برخی رسانه‌ها نوشته‌اند بعد از نمایش این فیلم تماشاگران به این نتیجه رسیده‌اند که نیروهای نظامی ایالات متحده بعد از جنگ دوم جهانی به هیچ پیروزی‌ای دست پیدا نکرده‌اند. مایکل مور در مستند جدید خود به جای تمرکز بر یک موضوع مسائل مختلفی را بیان می‌کند. این فیلم می‌خواهد بگوید با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بسیاری از کاندیداها دروغ‌های بسیاری می‌گویند که همین دروغ‌ها ایالات متحده را از واقعیت دور کرده است.

حملات پاریس صنعت سینما را نیز لرزاند
حملات تروریستی روز جمعه پاریس نه‌تنها اوضاع سیاسی و اجتماعی فرانسه را دستخوش مشکلات بسیاری کرده بلکه صنعت سینما را نیز در این کشور به تعطیلی کشانده است. به گزارش فارس، اکثر سالن‌های سینما در شهر پاریس در
3 روز عزای عمومی تعطیل بوده اما سینماهای زنجیره‌ای بزرگی چون «پاته» و «یو‌جی‌سی» همچون روزهای معمول از صبح آغاز به کار کردند و حتی برخی از سالن‌های نمایش «پاته» در سطح پاریس بلیت‌ نمایش فیلم سینمایی «جیمزباند: شبح» را پیش‌فروش می‌کنند البته در این میان افتتاحیه فیلم «مادر من» به کارگردانی فیلمساز مطرح ایتالیایی «نانی مورتی» به تعطیلی کشیده شد. همچنین افتتاحیه فیلم‌های «پل جاسوس‌ها» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» و بازی «تام هنکس» و «جین یک اسلحه دارد» با بازی «ناتالی پورتمن» نیز برای روزهای شنبه،یکشنبه و دوشنبه لغو شده است. «پورتمن» همچنین برنامه تلویزیونی خود برای یکی از شبکه‌های فرانسوی درباره افتتاحیه فیلمش را لغو  کرد.

احضار معاون سیما به شورای نظارت بر سازمان صداوسیما
در جلسه 406 شورای نظارت بر سازمان صداوسیما مقرر شد معاون سیما و رئیس مرکز نظارت سازمان به جلسه آینده این شورا احضار شوند. شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما برای جلوگیری از بروز وقایعی مشابه آنچه در برنامه «فیتیله‌ای‌ها» رخ داده است و همچنین برخورد جدی و قاطع با عوامل این برنامه جلسه‌ای را تشکیل داده است.  پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بیان نتیجه جلسه آورده است: این جلسه شورای نظارت با دستور بررسی پخش برنامه «فیتیله» تشکیل شد و اعضای شورای نظارت ضمن ناشایست دانستن اقدام برنامه «فیتیله» آن را خطایی غیرقابل قبول دانسته و ضمن بررسی موضوع در جلسه، در جهت اطلاع از تصمیم سازمان صدا و سیما در راستای پیشگیری از تکرار موارد مشابه، مقرر شد در جلسه آینده شورای نظارت معاون سیمای رسانه ملی و رئیس مرکز نظارت سازمان به شورای نظارت احضار شوند.

غرفه جشنواره مردمی عمار  در کربلای معلی برپا می‌شود
در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی، به همت اکران‌کنندگان مردمی، غرفه جشنواره مردمی عمار در کربلای معلی برپا می‌شود. براساس اعلام بخش بین‌الملل دبیرخانه جشنواره مردمی عمار، این غرفه از تاریخ 8 آذر ماه به مدت 4 روز در کربلا و در مسیر زائران حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) دایر می‌شود. در این غرفه تعدادی از فیلم‌های ادوار مختلف جشنواره عمار از جمله معبر، کرار، خالد و مجتبی و تشیع انگلیسی با زیرنویس انگلیسی و عربی اکران می‌شود. همچنین معرفی جشنواره عمار برای زائران کشورهای دیگر، ثبت‌نام اکران‌کننده مردمی در حوزه بین‌الملل و دریافت ایده‌ها و نظرات فعالان فرهنگی، از دیگر اهداف برپایی این غرفه است.
 


Page Generated in 0/0074 sec