printlogo


کد خبر: 148930تاریخ: 1394/8/25 00:00
رویدادها

عرضه ویژه تمام آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب در هفته کتاب
انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با هفته کتاب اقدام به عرضه ویژه تمام آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب با 20 درصد تخفیف کرده است.  به گزارش تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با هفته کتاب اقدام به عرضه ویژه و تخفیف 20 درصدی تمام محصولات فرهنگی مرتبط با رهبر معظم انقلاب در این ایام کرده است. کتاب «آینه‌گردانی دین؛ سروده‌های شعرای آیینی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «ره، رهرو، رهبر؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره‌ مکتب و شخصیت حضرت امام خمینی(ره)»، «نقش نگار؛ مروری بر زندگانی امیر‌المؤمنین علی‌(ع) برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب»، «منشور معارف انقلاب اسلامی»، «آفتاب در مصاف، علل و ابعاد حادثه‌ عاشورا»، «چهار گفتار، در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ عاشورا»، «72 سخن عاشورایی»، «درس‌های عاشورا»، «فلسطین برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب»، نرم‌افزارهای «حدیث ولایت» و «حوزه و روحانیت»، «قاب ماندگار مجموعه تصاویر» و... از جمله آثاری هستند که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی با تخفیف 20 درصدی به مدت 6 روز
(24 تا 29 آبان‌ماه) عرضه می‌شود.

راه‌اندازی کمپین کتابخوانی در هفته کتاب
رادیو ایران همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی پویش و کمپین «من کتاب می‌خوانم» را راه‌اندازی می‌کند.  به گزارش مهر، رادیو ایران طرحی را دارد که در آن کمپینی برای کتابخوانی راه‌اندازی کرده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند یک صفحه از کتاب مورد علاقه‌شان را با صدای خود ضبط کرده و برای رادیو ایران ارسال کنند. علاقه‌مندان می‌توانند ضمن ضبط صدا، عکسی از خود را نیز همراه با عبارت «من کتاب می‌خوانم» از طریق سایت رادیو ایران برای این شبکه رادیویی و برنامه «کافه هنر» ارسال کنند.  این طرح شامل حال همه مخاطبان شبکه رادیویی ایرانی می‌شود و از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان می‌توانند در آن شرکت کنند. فایل‌های صوتی برگزیده به مرور تا پایان سال در برنامه «کافه هنر» کاری از گروه اندیشه این شبکه رادیویی پخش می‌شود. «کافه هنر» از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

هم‌آوایی شاعران برای «مدافعان حرم»
یادواره شعر «مدافعان حرم» همزمان با چهلمین روز شهادت سردار حسین همدانی روز دوشنبه، 2 آذرماه در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، همزمان با چهلمین روز شهادت سردار حسین همدانی، یادواره شعر «مدافعان حرم» در حوزه هنری برگزار می‌شود. این مراسم که طی آن شاعران انقلابی و متعهد جوان و پیشکسوت به شعرخوانی خواهند پرداخت، دوشنبه دوم آذرماه 1394 پذیرای علاقه‌مندان شعر و شهادت خواهد بود. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت 15 دوم آذرماه در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، تالار سوره حضور یابند.

تأکید رئیس سازمان فرهنگی-  هنری شهرداری بر تجهیز کتابخانه‌ها
نشست خبری محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و عضو شورای سیاست گذاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به منظور تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب برگزار شد. به گزارش فارس، صلاحی گفت: در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و از آنجا که کتاب برای بشریت موضوعیت دارد و در آیین الهی اسلام نیز در رأس است، در جمهوری اسلامی نیز که بر پایه یک انقلاب فرهنگی تشکیل شده، کتاب از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و چاپ بیش از یک میلیون کتاب پس از پیروزی انقلاب نشان از اهمیت آن دارد. رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با اشاره به تجمیع کتابخانه‌های شهر تهران از ابتدای سال 94 و مدیریت یکپارچه آنها تحت نظارت این سازمان به دیجیتالی کردن کتابخانه‌های سطح این کلانشهر اشاره کرد و گفت: برای دیجیتالی کردن این کتاب‌ها، در حال فهرست‌نویسی آنها در فرهنگسرای شفق هستیم که هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است. همچنین راه‌اندازی کتابخانه برای نابینایان در فرهنگسرای خاوران نیز یکی دیگر از اقدامات است. وی با تاکید بر این مساله که برای نوسازی و تجهیز کتابخانه‌ها هر اندازه هزینه لازم باشد، تامین خواهیم کرد، گفت: همکاری دوجانبه میان شهرداری تهران و وزارت ارشاد وجود دارد و شهرداری تهران بیش از نیم درصد مقرر از سهم نهاد کتابخانه‌های عمومی را برای امر کتاب هزینه کرده است.


Page Generated in 0/0042 sec