printlogo


کد خبر: 148933تاریخ: 1394/8/25 00:00
تصمیم کی‌روش موجب دلخوری حاج‌صفی شد
کاپیتانی تیم‌ملی حق کیست؟

حالا مرور عکس‌های بازی ایران و ترکمنستان نشان می‌دهد احسان حاج‌صفی در هیچ‌یک از شادی گل‌های ملی‌پوشان شرکت نکرد؛ موضوعی که دلایل خاص خودش را دارد. کاپیتانی تیم‌ملی چیزی نیست که هر بازیکنی بتواند بی‌تفاوت از آن عبور کند. حالا پس از خداحافظی نکونام و غیبت آندو، سوال این است که کاپیتانی حق کیست؟
کمتر کسی فکر می‌کرد با وجود کارلوس کی‌روش که آرای قاطعانه خودش را دارد، حالا بحث کاپیتانی تیم‌ملی (ولو در نهان) مشکل‌ساز شود. پس از نکونام با توجه به سابقه، این تیموریان است که با نظر کی‌روش بازوبند را می‌بندد اما در بازی با ترکمنستان که آندو غایب بود طبق همین کسوت باید بازوبند به احسان حاج‌صفی یا مسعود شجاعی می‌رسید. مسعود جایی در ترکیب اصلی نداشت و حاج‌صفی که به دوستان نزدیکش گفته بود بزودی کاپیتان تیم‌ملی می‌شود با تصمیم عجیب کی‌روش روبه‌رو شد. بنا به دلایل کاملا خاصی، کی‌روش ترجیح داد از اشکان دژاگه به‌عنوان کاپیتان استفاده کند. از آنجا که فضای تیم‌ملی به‌گونه‌ای است که هیچ بازیکنی شهامت اعتراض به این نوع تصمیمات را ندارد، نه حاج‌صفی و نه هیچکس دیگر هیچ اعتراضی ولو به صورت ملو انجام نداد اما حالا با دیدن عکس‌های شادی پس از گل ایران که سه‌باره اتفاق افتاد شاهد غیبت احسان حاج‌صفی هستیم. از نوع بازی او مشخص بود که مثل همیشه آماده نیست. او انتظار داشت که به خاطر سابقه و حضور ثابتش در تیم‌ملی به‌راحتی پس از آندو کاپیتان باشد اما کی‌روش برای اینکه به خاطر پرونده خالکوبی دژاگه از این بازیکن حمایت کند، ترجیح داد بازوبند را به اشکان بدهد. نکته جالب اینجاست که اشکان هم در چند مصاحبه مدعی شد خودش از این تصمیم شگفت‌زده شده چرا که طبق انتظار باید احسان بازوبند را می‌بست. قطعا خبر این ناراحتی مدافع چپ‌پای تیم‌ملی به گوش کی‌روش می‌رسد. اما از آنجا که خود حاج‌صفی هیچ صحبتی در این باره نکرده شاید کی‌روش هم خودش را به بی‌تفاوتی بزند اما اگر قرار باشد ناراحتی احسان همچنان ادامه‌دار باشد و حتی در شادی گل تیم‌ملی شرکت نکند آن وقت کی‌روش همان کاری را می‌کند که امثال حاج‌صفی بهتر از همه می‌دانند ثمره‌اش چیست.
شاید بزودی از سوی رسانه‌های نزدیک به تیم‌ملی شاهد مصاحبه حاج‌صفی باشیم که در این باره توضیحاتی را می‌دهد و لابد می‌گوید حرف آخر را مربی تیم‌ملی می‌زند و او حق اعتراض ندارد.
حاج‌صفی که در اردوی تیم‌ملی به «دی‌جی اردو» معروف است و همیشه آیفون خودش را به 2 بلندگوی همراهش می‌زند تا فضای شادی را البته با اجازه کی‌روش برای سایر بازیکنان خلق کند، این روزها دل و دماغ سابق را ندارد که قطعا ریشه‌اش در بازوبندی است که شاید بی‌منطق به اشکان رسید.
 


Page Generated in 0/0048 sec