printlogo


کد خبر: 148934تاریخ: 1394/8/25 00:00
اخبار

کنگره 5 هزار شهید ورزشکار 13 بهمن برگزار می‌شود
 سردار داوود آذرنوش، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و محمد درخشان رئیس کنگره شهدای ورزش کشور در نشست خبری پیرامون برگزاری کنگره 5 هزار شهید ورزش کشور که قرار است 13 بهمن ماه در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شود شرکت کردند.  در این نشست درخشان، رئیس کنگره شهدای ورزش کشور افزود: هدف ما این است که جامعه ورزش کشور نگاهی به درون خود بیندازد تا نسبت به رفتار و ویژگی‌های ورزشکارانی که با آغاز جنگ تحمیلی لباس رزم پوشیدند و جان گرانبهای خود را تقدیم اسلام و کشورشان کردند آشنا شوند و هر چه بیشتر این الگوهای اخلاقی در ورزش کشور مورد توجه قرار گیرند. هدف ما از برگزاری این کنگره در سراسر کشور ارتقای سطح اخلاق در ورزش و برطرف شدن چالش‌های فرهنگی ورزش است. همچنین دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درباره وضعیت فرهنگی ورزش کشور گفت: وضعیت فرهنگی ورزش را نامناسب نمی‌دانم. ممکن است برخی ناهنجاری‌های فرهنگی را در بعضی از رشته‌ها شاهد باشیم اما این موضوع قابل تسری به همه ورزش کشور نیست و مربیان و مدیران در کنار مسائل فنی به مسائل فرهنگی توجه ویژه دارند. معتقدم ورزشکاران به عنوان الگوهای جامعه باید هر چه بیشتر مراقب رفتار و کردار خود باشند چرا که عمده انتظارات مردم و مسؤولان از ورزش انتظارات فرهنگی است و نباید اینگونه باشد که ورزشکاران هر طور که بخواهند رفتار کنند زیرا آنها تحت نظر مردم هستند.  همچنین سردار آذرنوش، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران طی سخنانی با بیان اینکه همکاری وزارت ورزش جوانان و کمیته ملی المپیک با سازمان بسیج ورزشکاران در جهت برگزاری این کنگره بی‌سابقه بوده است، گفت: این اجلاس 13 بهمن در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد و در آن اقداماتی نظیر رونمایی از تمبر شهدای ورزشکار، رونمایی از کتاب مربوط به ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی ورزشکاران شهید، تقدیر از خانواده شهدا و سخنرانی مسؤولان ورزشی، کشوری و لشکری را خواهیم داشت.  وی همچنین خاطرنشان کرد: قرار است از این پس هر ورزشگاهی که ساخته می‌شود یادمان شهدا در آن احداث شود و بزودی نیز یادمان بزرگ شهدا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

واکنش جنجالی به جمعه شب خونین پاریس
در حالی که همه فرانسه در غم و ماتم جمعه شب خونین پاریس است، ژان تود رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که یک فرانسوی است واکنشی جنجال‌برانگیز و عجیب به انفجارهای برنامه‌ریزی شده پاریس داشت. او در گفت‌وگویی که با شبکه کانال پلاس فرانسه داشت، عنوان کرد: طبیعتا من هم از چنین حادثه‌ای ناراحت هستم و همدردی خود را با خانواده قربانیان اعلام می‌کنم اما آیا می‌دانید روزانه چه تعداد از مردم به خاطر حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند؟ آیا می‌دانید تعداد این افراد بسیار بیشتر از انفجارهای پاریس است؟  قرار است مسابقات جایزه بزرگ اتومبیلرانی یکشنبه هفته آینده در برزیل برگزار شود و نکته بسیار جالب اینکه رئیس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که فرانسوی است پیشنهاد یک دقیقه سکوت به احترام جان‌باختگان حوادث اخیر پاریس را رد کرد. ژان تود از کسانی است که بارها روی حفظ امنیت جاده‌ها تاکید کرده است و جمعه شب خونین پاریس برای او بهترین فرصت بود تا روی این موضوع تاکید کند.

تجلیل از قهرمانان وطن در یادواره سردار شهید حسین همدانی
به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادواره سردار شهید حاج حسین همدانی با حضور سرداران و پیشکسوتان جبهه، جنگ و ورزش کشور از جمله امیر سرتیپ دکتر علی مجدآرا مشاور امیر فرمانده محترم کل ارتش در تربیت بدنی، سرلشکر آزاده خلبان سیدعلی‌اکبر تابیده‌چی دبیر مجمع جانبازان انقلاب اسلامی، سردار فرشید زارع، دکتر حمید صیفی و دکتر کرم‌الله مرادی برگزار شد که در این مراسم از قهرمانان و پیشکسوتان دفاع‌مقدس و ورزش کشور تجلیل به عمل آمد.
 


Page Generated in 0/0062 sec