printlogo


کد خبر: 148940تاریخ: 1394/8/25 00:00
چهارگوشه

انفجار یک داعشی در ترکیه
منابع رسانه‌ای ترکیه‌ تایید کردند، نیروهای پلیس شامگاه شنبه در آستانه برگزاری نشست گروه 20 در عملیاتی در شهر غازی عنتاب (جنوب‌شرقی ترکیه) نزدیک مرزهای سوریه وارد آپارتمانی در یکی از ساختمان‌های این شهر شدند، و فرد انتحاری بلافاصله خودش را منفجر کرد. در این عملیات 4 نیروی پلیس مجروح شدند که وضعیت یکی از آنان وخیم است.

گور دسته‌جمعی زنان ایزدی در سنجار
نیروهای کرد عراقی یک گور دسته‌جمعی در شهر آزادشده سنجار (واقع در غرب عراق) کشف کردند که اجساد ده‌ها زن میانسال و مسن ایزدی در آن بود. به نقل از یک مقام محلی، گروه تروریستی داعش زمان تسلط بر شهر سنجار، این زنان را اعدام کرده بود.  

خنثی شدن یک حمله تروریستی در مراکش
وزارت کشور مراکش اعلام کرد یک تروریست عضو داعش را که برای انجام انفجار در نزدیکی کلیسایی در استان ملیله برنامه‌ریزی می‌کرد، بازداشت کرده است. این وزارتخانه اعلام کرد این فرد در شمال شرق مراکش فعالیت داشت و برای پیوستن به داعش طرح‌ریزی می‌کرد. مسؤولان مراکشی از زمان انفجارهای انتحاری که کازابلانکا، بزرگ‌ترین شهر این کشور و پایتخت اقتصادی  آن را در 16 مه سال 2003 لرزاند، ده‌ها گروه تروریستی را منحل کرده‌اند و در پی تهدیدهای داعش، میزان آماده‌باش را بالا برده‌اند.

حکم زندان آل‌خلیفه
 برای 22 شهروند بحرینی
دادگاه عالی جنایی بحرین در ادامه سیاست مقابله با انقلاب مردمی این کشور، 22 شهروند را به حبس محکوم کرد. دادگاه این افراد را به در اختیار داشتن مهمات و مواد منفجره، تجمع و آشوب در منطقه بنی جمره و نیز از بین بردن یک خودروی گشتی متعلق به وزارت کشور از طریق پرتاب کوکتل مولوتف متهم کرده است. علاوه بر حکم زندان، پرداخت مبلغ 602 دینار به‌عنوان خسارت اموال تخریب شده برای این 18 نفر در نظر گرفته شده است.

تظاهرات خشونت‌آمیز در سئول
در جریان تظاهرات ضددولتی در سئول، پایتخت کره جنوبی دست‌کم 29 نفر زخمی شدند. در این تظاهرات گسترده صدها تن علیه سیاست‌های پارک گئون های، رئیس‌جمهور این کشور در زمینه بازار کار و تغییرات در آموزش تاریخ کشور به خیابان‌ها آمدند. نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌ آبپاش به مقابله با تظاهرات‌کنندگان پرداختند.

آغاز نشست جی 20 در آنتالیا
نشست سران  20 اقتصاد برتر جهان در توریستی‌ترین سواحل ترکیه که قرار بود مرکز رخدادهای بین‌المللی هفته جاری باشد، نه تنها بر اثر فاجعه‌آفرینی جمعه‌شب تروریست‌های تکفیری در پاریس تحت‌الشعاع قرار گرفت بلکه حالا با نگرانی‌های امنیتی بسیار درباره احتمال حملات تروریستی داعش به آنتالیا آغاز می‌شود. همچنین فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل حادثه خونبار پاریس سفرش را به ترکیه لغو کرد و در عوض پیغام فرستاد که منتظر تصمیمات مهم رهبران حاضر در نشست این هفته برای امنیت جهانی و مبارزه با تروریسم است. دولت ترکیه پس از حملات اخیر در پاریس تدابیر امنیتی در محل نشست گروه 20 را بشدت افزایش داده‌ است؛ بر این اساس، بیش از
12 هزار نیروی پلیس و یگان ارتش به صورت 24 ساعته گشت هوایی و دریایی انجام می‌دهند. نشست 2 روزه  جی 20 دیروز یکشنبه، 15 نوامبر در حالی در آنتالیا آغاز شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله پس از ورود به ترکیه،  با همتای ترک خود رجب طیب‌اردوغان دیدار کرد. مبارزه با داعش و اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت ائتلاف موسوم به ضدداعش، جزو مهم‌ترین موضوعات مورد بحث بود. اردوغان همچنین شامگاه دیروز قبل از آغاز رسمی نشست با پوتین نیز دیدار کرد. ملک سلمان، پادشاه عربستان که قرار است در حاشیه این نشست مذاکرات مهمی با اوباما و اردوغان داشته باشد اولین رهبر عضو گروه 20 بود که وارد ترکیه شد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آخرین نفر.


Page Generated in 0/0052 sec