printlogo


کد خبر: 148967تاریخ: 1394/8/26 00:00
رویدادها

انتشار دائره‌00‌المعارف مصور حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای
کتاب «روایتی از زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای» از سال ۱۳۱۸ تاکنون، به قلم جعفر شیرعلی‌نیا از سوی نشر سایان منتشر شد. این کتاب روایتی از 75 سال زندگی رهبر معظم انقلاب از روزهای کودکی و مدرسه، روزهای مبارزه تا پیروزی انقلاب، از سال‌های پرمخاطره دهه 60، دوران ریاست‌جمهوری و سال‌های جنگ و از 25 سال رهبری از دولت سازندگی تا دولت اصلاحات و پس از آن تا امروز است. این کتاب دارای 1200 عکس کمتر دیده شده و منتشر نشده است، عکس‌هایی مستند که مکمل متن مفصل این کتاب بوده که در حجمی بالغ بر یکهزار صفحه منتشر شده است. این کتاب دارای 9 فصل است، فصل‌هایی که از تولد رهبر معظم انقلاب در فروردین 1318 آغاز می‌‎شود و تا 75 سال بعد از آن یعنی تا فروردین 1393 را روایت می‌کند. این کتاب که در قطع وزیری منتشر شده در شمارگان 100 هزار نسخه با قیمت 140 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

حضور مجیدی در پشت‌صحنه فیلمی درباره جاوید‌الاثر احمد متوسلیان
 کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» میهمان عوامل فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان شد. به گزارش فارس، گروه تولید فیلم «ایستاده در غبار» که هم‌اکنون مشغول فیلمبرداری در لوکیشنی حوالی جنوب تهران هستند، میزبان مجید مجیدی، مهدی فرجی (مدیر سابق شبکه یک) و سیدمحمد آوینی شدند. مجیدی دقایقی از صحنه‌های تدوین‌شده فیلم را همراه با مهدویان و عوامل پشت‌صحنه تماشا کرد و پس از این نمایش، مهدویان را به خاطر کارکرد، فضاسازی شهری و بازی‌های خوب بازیگران تحسین و از کادربندی‌ها و قاب‌های هادی بهروز، مدیر فیلمبرداری «ایستاده در غبار» تمجید کرد. او ساختار فیلم «ایستاده در غبار» را به پنجره‌ای تشبیه کرد که مخاطب قرار است قصه را از درون آن ببیند. کارگردان فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «رنگ خدا» با اشاره به اینکه تصنع موجود در برخی فیلم‌های جنگی از باورپذیر بودن آن برای مردم می‌کاهد تاکید کرد در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» این تصنع به چشم نمی‌خورد. او در پایان این گفت‌وگو و بازدید، نکاتی فنی را هم برای بالاتر بردن کیفیت فیلم به مهدویان توصیه کرد. «ایستاده در غبار» نخستین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان است که زندگی جاوید‌الاثر احمد متوسلیان را از دوران کودکی تا سال‌های حضور در جبهه‌های جنگ روایت می‌کند.

رونمایی از کتاب خاطرات شهید تهرانی‌مقدم
همزمان با چهارمین سالروز شهادت سردار «شهید تهرانی‌مقدم» کتاب «یادگاران 25» سه‌شنبه 26 آبان‌ماه با حضور نویسنده، خانواده و همرزمان شهید تهرانی‌مقدم رونمایی می‌شود. تازه‌ترین کتاب از مجموعه کتاب‌های «یادگاران» با موضوع خاطراتی پیرامون زندگی «شهید تهرانی‌مقدم» رونمایی خواهد شد. نویسنده این کتاب مرضیه مردی است که خاطراتی از خانواده شهید تهرانی‌مقدم و همرزمان وی را در این کتاب گردآوری کرده است. این مراسم در کتابخانه شیخ کلینی، واقع در شهر ری، شهرک 13 آبان، خیابان شهید مولایی جنوبی، کوچه شهید عطری از ساعت 15 الی 17 برگزار  می‌شود.

اولین آلبوم از مجموعه «روایت‌ها» در راه انتشار
آلبوم «روایت ابوعطا» اولین مجموعه از سری آلبوم‌های «روایت‌ها» به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی، سیامک جهانگیری، احسان ذبیحی‌فر و امیرعباس ستایشگر روز یکشنبه اول آذرماه توزیع می‌شود. «روایت ابوعطا» نخستین آلبوم از مجموعه دوازده‌تایی «روایت‌ها» است که در قالب دستگاه‌ها و آوازهای ردیف موسیقی ایران اجرا می‌شوند. هر آلبوم 4 اجرا از هنرمندانی را در برمی‌گیرد که رها از قید هر غرضی به روایت خود از آنچه می‌اندیشند، می‌پردازند. روایت‌های شخصی و گوناگون تنها یک مشخصه ثابت دارد و آن روند دستگاه انتخابی برای هر اجراست. وفادار بودن به شاکله چیدمان دستگاه و سلسه درجات آن تنها نکته‌ بایسته‌ای است که در زنجیر اتصال در این 4 روایت قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0060 sec