printlogo


کد خبر: 148968تاریخ: 1394/8/26 00:00
تقابل گوام و ایران در راه صعود به جام‌جهانی
آسان اما ناشناخته

تیم‌ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود از دور برگشت مسابقات مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌ها با گوام دیدار می‌کند. تیمی ناشناخته که هم‌امتیاز با ترکمنستان است و به اندازه این تیم شانس صعود دارد. ایران در حالی به مصاف گوام می‌رود که با شرایط دشواری خود را به این کشور رسانده و ملی‌پوشان حدود 28 ساعت روی هوا بوده‌اند و با خستگی زیاد به هاگاتنیا پایتخت این کشور رسیده‌اند.
2 تیم در ورزشگاه گوام که با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر ثبت‌شده بازی می‌کنند البته گفته می‌شود این ورزشگاه تنها گنجایش حضور ۵۰۰ هوادار را دارد. پیش از این نیز اعلام شده بود بازی در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود اما همین چمن مصنوعی نیز ظاهرا کیفیت لازم را ندارد و بیشتر به موکت شباهت دارد. جالب است بدانید که ورزشگاه گوام رختکن استانداردی نیز ندارد و تنها یک اتاق به عنوان رختکن در این استادیوم وجود دارد که کمد نیز ندارد! سبک بازی فوتبال گوام سبکی انگلیسی است. سرمربی این تیم گری وایت از سال 2012 سرمربیگری گوام را بر عهده داشته و توانسته فوتبال این کشور کوچک را متحول کند. گوام در سال‌های حضور وایت در این کشور جهش خوبی در رنکینگ فیفا داشته و نشانه‌هایی از تحول در فوتبال این کشور دیده شده است. از آنجایی که مربی گوام انگلیسی است فوتبال این کشور هم تحت تاثیر سبک فوتبال انگلیس است و اثر چندانی از خلاقیت و تکنیک در بازیکنان این تیم دیده نمی‌شود. گوام 8 بازیکن در لیگ Mls، 2 بازیکن در تایلند، یک بازیکن در مغولستان و یک نفر هم در استرالیا دارد که نمایندگان فوتبال این کشور هستند. آنچه باعث می‌شود به نظر بیاید گوام می‌تواند تیمی با کیفیت باشد داشتن چند بازیکن با تابعیت آمریکایی است که البته آنها هم باعث نشده‌اند این جزیره کوچک بتواند حرفی برای گفتن در آسیا داشته باشد. گوامی‌ها در دور رفت مسابقات مقدماتی جام‌جهانی به هیچ تیمی در کشورشان نباخته‌اند و بعید است بتوانند این آمار را در مقابل ایران هم حفظ کنند. آنها در دور رفت هم فقط به ایران باخته‌اند و مقابل
تیم‌های دیگر این گروه یا مساوی کرده‌اند یا برده‌اند. این تیم در حال حاضر مثل ترکمنستان از 6 بازی 7 امتیاز دارد و همین باعث شده اوضاع این گروه پیچیده‌تر شود. ستاره تیم گوام نیک کلاف 26 ساله است که می‌تواند در میانه میدان برای این تیم رهبر خوبی باشد. جیسون کانلیف هم رکورددار گلزنی در گوام است که از بازیکنان خطرناک این تیم به حساب می‌آید. با تمام این تفاسیر، گوام نمی‌تواند حریف خطرناکی برای ایران باشد و باید منتظر پیروزی پرگل تیم کشورمان در این دیدار باشیم.
اندیشه شاگردان کی‌روش
تیم‌ملی ایران با ترکیبی نصفه و نیمه به مصاف گوام می‌رود. جلال حسینی، پژمان منتظری و سردار آزمون مصدومان تیم‌ملی هستند و حقیقی، حاج‌صفی و عزت‌اللهی هم به دلیل عدم صدور روادیدشان نتوانستند ایران را در این دیدار همراهی کنند. امید ابراهیمی هم به دلیل 2 اخطاره شدن غایب این بازی است و دست کی‌روش برای چیدن ترکیب اصلی بسته است. شاید هم این بازی توفیق اجباری برای کی‌روش باشد که بیشتر از قبل به بازیکنان جوان تیمش بها بدهد. تیم کی‌روش بعد از برد خانگی مقابل ترکمنستان، حالا در دومین دیدار دور برگشت با گوام بازی می‌کند. شرایط نامناسب ورزشگاه گوام و چمن مصنوعی قطعا برای ایران دردسرساز می‌شود و آفتاب تند و تیز این کشور هم برای بازیکنان تیم‌ملی دردسرساز شده است به نحوی که آنها حین تمرین کردن مجبور شدند زیر چشم‌های‌شان را سیاه کنند تا آفتاب کمتر اذیت‌شان کند. ایران که در این گروه با 11 امتیاز از 5 بازی مثل عمان شرایطی یکسان با این تیم دارد هنوز صعود خود را از این گروه قطعی نکرده و برای صعود حتمی به برد در بازی‌های آینده نیاز مبرم دارد. دیدار با گوام علاوه بر اینکه می‌تواند بازی تدارکاتی خوبی برای تیم‌ملی باشد، محکی جدی هم برای جوان‌ها خواهد بود تا تجربه بازی در خارج از کشور را به دست بیاورند.
کی‌روش: بازیکنانم وظیفه‌ دارند برای برد بجنگند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران اعلام کرد تیمش با تعهد کامل و بدون عذر و بهانه‌ باید در زمین بجنگد. وی همچنین گفت: وظیفه بازیکنان است بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند و بتوانند به پیروزی برسند. کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار برابر گوام با قدردانی از حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی،  اظهار کرد: با برگزاری چنین بازی‌هایی در گوام، در راه توسعه فوتبال این کشور گام بر می‌داریم. مطمئنا ما از وظایفی که برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام‌جهانی داریم، آگاه هستیم ولی با کمال احترام برای گوام، در بازی فردا(امروز) با تمرکز بالا و تعهد لازم به میدان خواهیم رفت. ما در سفر به گوام با مشکلاتی خارج از زمین فوتبال روبه‌رو بودیم و در اینجا هم با مشکلاتی نظیر چمن مصنوعی روبه‌رو هستیم ولی با در نظر گرفتن تمام مسائل وظایف‌مان را با تمرکز بالا انجام خواهیم داد.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که براساس اطلاعات رسانه‌ها از سایت فیفا، ایران می‌تواند به خاطر وضعیت چمن مصنوعی گوام برابر این تیم به میدان نرود، گفت: مطمئنا بازی در چمن  مصنوعی برای بازیکنان من دشوار خواهد بود اما این شرایطی است که تمام تیم‌هایی که به گوام سفر کردند با آن روبه‌رو بودند البته باید این را هم در نظر بگیریم که وقتی گوام در چمن طبیعی برابر ما به میدان رفت، کارش مشکل‌تر از شرایط معمول بود. این را هم باید بدانید که بازیکنان من بدون هیچ توجیه و بهانه‌ای در سرما، گرما، برف یا باران باید همیشه در زمین بجنگند و سعی کنند نتیجه لازم را کسب کنند. وی افزود: البته در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی تنها پیروزی اهمیت دارد اما همان‌طور که سرمربی گوام اشاره کرد من موافقم که به غیر از رقابتی که ما در انتخابی جام‌جهانی داریم، یک چالش و ماموریت بزرگ دیگری بر دوش داریم و آن هم توسعه فوتبال در جزیره گوام است که ما باید حتما سعی کنیم به این آینده‌سازی کمک کنیم و حضور ایران قطعا این کمک را به گوام خواهد کرد. کی‌روش ادامه داد: در انتها باید بگویم که فردا(امروز) وظیفه بازیکنان است که بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند و بتوانند به پیروزی برسند. اینجا کاپیتان‌های هر 2 تیم حضور دارند. این روزها اگر تلویزیون‌ها را روشن کنید و در رسانه‌ها رصد کنید، شاهد خواهید بود که دوران سختی را در جهان پشت سر می‌گذاریم و باید سعی کنیم فضای ورزش را فضای مناسبی کنیم تا تمام دختران و پسران در جهان بتوانند از این فضای ورزشی استفاده کنند.
افزایش گنجایش ورزشگاه بازی گوام و ایران
مسؤولان فدراسیون فوتبال گوام به منظور تشویق هواداران فوتبال این کشور به حضور در ورزشگاه همزمان با بازی با ایران گنجایش مجموعه ورزشی «دددو» را به
4 هزار نفر افزایش دادند. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در حالی که ظرفیت ورزشگاه «دددو» در حالت طبیعی براساس اعلام سایت فیفا ۱۰۰۰ نفر عنوان شده، مسؤولان فدراسیون فوتبال این کشور به منظور تشویق هواداران فوتبال این کشور به حضور در ورزشگاه همزمان با بازی با ایران با استفاده از نیمکت‌های فلزی 3 طبقه ظرفیت این ورزشگاه را به 4 هزار نفر افزایش داده‌اند. این نیمکت‌های فلزی روبه‌روی جایگاه و پشت دروازه‌ها تعبیه‌شده تا تماشاگران بیشتری بتوانند از تیم‌ملی گوام در بازی با ایران حمایت کنند. به گفته یکی از مسؤولان روابط عمومی فدراسیون گوام تقریبا نیمی از بلیت‌ها تا عصر دوشنبه فروخته شده و پیش‌بینی می‌شود تمام ظرفیت ورزشگاه برای بازی برابر ایران تکمیل شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۷۰ ایرانی برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حاضر شوند. فرآیند تهیه بلیت هم برای بازی امروز بسیار جالب است. تماشاگران با حضور در دفتر فدراسیون فوتبال گوام و بررسی صندلی‌های باقیمانده از روی جدول نصب شده روی میز اقدام به خرید بلیت می‌کنند و مسؤول فروش بلیت هم پس از خرید هر صندلی بر روی آن قسمت جدول خط تیره‌ای می‌کشد. قیمت بلیت بازی در بخشی از مجموعه ورزشی که همزمان با بازی در آفتاب قرار دارد، نصف قیمت دیگر بخش‌هاست.
 


Page Generated in 0/0075 sec