printlogo


کد خبر: 148971تاریخ: 1394/8/26 00:00
اخبار

خداحافظی رائول گونسالس با جهان فوتبال
بامداد روز دوشنبه ستاره شماره هفت اسپانیایی از دنیای فو‌تبا‌ل خداحافظی کرد. به نقل از مارکا، 29 اکتبر سال 1994 بود که ماجراجویی رائول گونسالس بلانکو در فو‌تبا‌ل آغاز شد و 16 نوامبر سال 2015 نقطه پایان آن بود. رائول در 1013 بازی‌اش، 427 گل به ثمر رساند و به 22 عنوان قهرمانی دست یافت. لحظه خداحافظی او خاطره‌انگیز شد. دوران بازیگری پله، ستاره برزیلی نیز در باشگاه «کاسموس» نیویورک با فتح جام لیگ آمریکای شمالی به پایان رسید. رائول نیز به همین صورت و با اضافه شدن جامی دیگر به افتخاراتش، با دنیای فو‌تبا‌ل خداحافظی کرد. مهاجم سابق ر‌ئال‌ ماد‌رید همیشه سعی داشت گلزنی کرده و به کسب پیروزی تیمش کمک کند. در آخرین تیمش با وجود سن بالا، چیزی کم نداشت و همچون دوران جوانی‌اش می‌دوید و قصد داشت به سرمربی‌اش ثابت کند که بازیکن مهمی است. رائول، شروع و پایان دوران بازیگری‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشت.   

پیروانی: برای گوام، AFC  و FIFA متأسفم
افشین پیروانی در جلسه هماهنگی برگزاری دیدار ایران برابر گوام با ابراز تاسف شدید از برخورد‌های صورت گرفته با تیم‌ملی ایران در اعزام به گوام، برای AFC و FIFA به جهت عدم دخالت موثر در حل این مشکلات ابراز تاسف کرد.  مدیر تیم‌ملی ایران در نشست هماهنگی دیدار گوام برابر ایران که تحت تاثیر مشکل در صدور ویزای 3 بازیکن و دو نفر از تدارکات تیم‌ملی ایران برگزار شد، با اعتراض شدید نسبت به کارشکنی‌های انجام گرفته و صادر نشدن ویزای چند بازیکن تیم‌ملی ایران قصد ترک جلسه را داشت که با درخواست ناظر بازی و همچنین عذرخواهی نماینده فدراسیون فوتبال گوام به نشست بازگشت اما در ادامه اعتراض فدراسیون فوتبال ایران را به صورت کتبی و شفاهی به نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال گوام ابلاغ کرد.  پیروانی در ادامه اظهار کرد: رفتاری که صورت گرفت به هیچ‌وجه جوانمردانه نبود. ما نتوانستیم بهترین دروازه‌بان‌مان را که سابقه بازی در جام‌جهانی را دارد یا گلزن‌مان در بازی قبل را به همراه داشته باشیم. ما به خاطر مشکل ویزا کاپیتان‌مان را در بازی برابر ترکمنستان در اختیار نداشتیم. تیم‌ملی ایران نتوانست در این سفر دو نفر از اعضای تیم تدارکاتش را به همراه داشته باشد.  او ادامه داد: من برای فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و گوام متاسفم که همکاری لازم را با ما انجام ندادند و باعث شدند ما نتوانیم با تیم کامل‌مان به اینجا سفر کنیم.

واکنش رئیس کمیته پزشکی به یک ادعا
توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون درباره اظهارات دبیر سابق کمیته اخلاق فدراسیون مبنی بر اینکه 80 درصد فوتبالیست‌ها از متادون استفاده می‌کنند، اظهار داشت: آبانگاه باید آمار رسمی ارائه دهند و با دلیل و مدرک صحبت کنند. حقیقت این است که تصمیم ندارم صحبت چندانی درباره ترامادول و متادون داشته باشم زیرا پیش‌تر مفصل در این باره توضیح داده‌ام اما وقتی این آمار عددی را ارائه می‌دهند باید با بررسی و سند باشد.  وی افزود: مصرف 80 درصدی متادون توسط فوتبالیست‌ها به این معناست که از 18 بازیکن یک تیم 14 بازیکن متادون مصرف می‌کنند. حال سوال من این است که این آمار اصلا منطقی به نظر می‌رسد؟البته شاید آبانگاه واقعا مطالعات انجام داده که اگر این طور است و تحقیقات او مستند است خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارد.

اعتراض داور جنجالی به محرومیتش
یکی از داورانی که به دلیل عدم شرکت در تست‌های آمادگی جسمانی محروم شده، اعتراض کرد. تورج حق‌وردی، البرز حاجی‌پور و یدالله جهانبازی 3 داور مطرحی بودند که به دلیل عدم شرکت در تست‌های آمادگی جسمانی کلاس‌های داوری اخیر موقتا از قضاوت محروم شدند.  البته حق‌وردی در کلاس‌ها حضور داشت و با ارائه گواهی پزشکی در تست شرکت نکرد و حاجی‌پور نیز دلیل عدم حضورش را مصدومیت عنوان کرد اما این دلایل از سوی کمیته داوران رد شد تا این داوران در کنار جهانبازی که در کلاس‌ها شرکت نکرده بود، حداقل تا نیم‌فصل محروم شوند.  با تورج حق‌وردی، داور کشورمان درباره حکم محرومیتش تماس گرفتیم که او در پاسخ به سوال خبرنگار کاپ گفت: من طبق قانون نمی‌توانم مصاحبه کنم اما فقط می‌گویم که باور کنید من مسموم بودم و نمی‌توانستم تست بدهم.  وی در پاسخ به این سوال که به محرومیتش اعتراض می‌کند، افزود: بله! حتما اعتراض می‌کنم.
 


Page Generated in 0/0058 sec