printlogo


کد خبر: 148995تاریخ: 1394/8/26 00:00
اخبار

تجهیزات فراوان‌مان را به علت امنیتی نشدن فضا اعلام نمی‌کنیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنقدر آزمایش‌ها و دستاوردهای دفاعی ما زیاد شده است که برای جلوگیری از امنیتی شدن فضای افکار عمومی از انتشار آن خودداری می‌کنیم. به گزارش فارس، سردار حسین سلامی دیروز در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز از نوار غزه در شرق مدیترانه تا لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن یک جغرافیای مقاومت شکل گرفته که در آن صاحب قدرت هستیم؛ ظرفیت‌هایی که کاملا می‌تواند تحولات میدانی را مدیریت کند در این مناطق شکل گرفته است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بنابراین می‌بینیم وقتی دامنه قدرت ما براساس آموزه‌های وحی بر مبنای توجه به مستضعفان و مظلومان باشد به شاکله عظیمی از قدرت می‌رسیم که آرزوهای دوردست دشمن را به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل می‌کند. وی با بیان اینکه ما درک کردیم که قدرتمندشدن‌مان بسیار ساده و سهل‌تر از چیزی است که فکر می‌کردیم، افزود: شتاب رشد قدرت دفاعی ما منطبق با نیازهای ماست و نرخ رشد تولید قدرت دفاعی ما به‌روز شده است و 24 ساعته در حال تولید قدرت جدید هستیم. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنقدر آزمایش‌ها و دستاوردهای دفاعی ما زیاد شده که برای جلوگیری از امنیتی شدن فضای افکارعمومی از انتشار آن خودداری می‌کنیم. سردار سلامی با بیان اینکه مدیریت میدان عملیات در منطقه توسط ایران صورت می‌گیرد، یادآور شد: اگر روزگاری یک موشک کوتاه‌برد را آزمایش می‌کردیم و این برای ما شگفت‌انگیز بود، امروز دیگر زمانی که موشک‌های دوربرد را که تا آن سوی مرزها را با دقت بالا و خطای کم مورد اصابت قرار می‌دهد آزمایش می‌کنیم برای‌مان شگفت‌انگیز نیست و امروز وقتی پهپادهای ما می‌تواند تا 3 هزار کیلومتر شعاع عملیاتی داشته باشد و عملیات تهاجمی انجام دهد برای‌مان شگفت‌انگیز نیست.

 تحریم‌ها می‌مانند!
رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد. به گزارش مهر، علیرضا زاکانی یکشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز افزود: آنچه وظیفه مجلس بود انجام دادیم که آن حمایت از دولت و رفع نواقص مذاکرات و برجام بود اما متاسفانه دولت نگاه رقابت‌مدارانه دارد. وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی، تحریم‌ها برداشته نخواهد شد، برجام یک متن دارد و ضمیمه‌های آن که اگر با دقت آن را بررسی کنیم متوجه می‌شویم بخش بسیار اندکی از تحریم‌ها در زمان اجرا و مابقی برای 8 یا ۱۰ سال آینده مد نظر است. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تنها جنبه ایران هراسی را که ما دنبال می‌کردیم دیگر وجود ندارد و نشان دادیم جمهوری اسلامی ایران با منطق و اصول صحبت می‌کند ولی نتوانستیم امتیاز ویژه‌ای بگیریم زیرا سند غیرکارشناسی تنظیم شد و هر لحظه امکان بازگشت تحریم‌ها وجود دارد.

آخرین وضعیت رکن‌آبادی
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: باید توجه داشت که تاکنون حتی پیکر آقای رکن‌آبادی شناسایی نشده، اما حدس و گمان را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم. به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان دیروز در همایش«سوریه قلب مقاومت» گفت: بدون تردید در تمام کشورهای منطقه نفوذ معنوی داریم، اما این به معنای مداخله در این کشورها نیست، ما قصد دخالت در هیچ کشوری را نداریم. وی با بیان اینکه برخی دیپلمات‌ها از ما می‌خواهند نفوذمان را نادیده بگیریم، افزود: برخی‌ها نفوذ ما را به عنوان دخالت می‌دانند که این نشان از کج‌فهمی آنها دارد. معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، تصریح کرد: ما پس از سی‌ و چند سال از گذشت انقلاب اسلامی به دلیل رفتار و گفتار منطقی نفوذ داریم که باید در راستای امنیت داخلی و جهان اسلام آن را بکار بگیریم. وی درباره آخرین وضعیت آقای رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، گفت: بنده در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه المنار درباره آخرین وضعیت آقای رکن‌آبادی اعلام کردم که تا آخرین لحظه‌ای که شاهد ماجرا ایشان را در آمبولانس قرار داده، آقای رکن‌آبادی زنده بوده، اما خبرنگار المنار کلمه «بوده» را حذف کرده و در خبرش به نقل از بنده اعلام کرده آقای رکن‌آبادی زنده است، اما باید توجه داشت که تاکنون حتی پیکر ایشان نیز شناسایی نشده، اما حدس و گمان را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم. امیرعبداللهیان تصریح کرد: بزودی خانواده افراد شناسایی نشده را به عربستان اعزام می‌کنیم تا از آنها تست DNA گرفته شود.
 


Page Generated in 0/0068 sec