printlogo


کد خبر: 149030تاریخ: 1394/8/27 00:00
پول حمل‌و‌نقل عمومی در جیب خودروسازان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتمین جلسه شورا نسبت به عملکرد دولت در پرداخت وام خرید خودرو و غفلت از حمل‌ونقل عمومی و معضل آلودگی هوای پایتخت تذکراتی را مطرح کردند. به گزارش «وطن امروز»، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی نباید تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری انجام دهند که تهدیدکننده آرامش روح و روان مردم باشد. حافظی یادآور شد: تسهیلات برای خرید خودرو باعث تثبیت و افزایش خودروی شخصی می‌شود و  خسارت‌هایی را ایجاد می‌کند. رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: از محل منابعی که برای تسهیلات در نظر گرفته شده است، می‌توانستند یکهزار و 833 دستگاه اتوبوس را به حمل‌ونقل عمومی اضافه کنند تا شاهد اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوا باشیم.
بودجه حمل‌ونقل در جیب خودروسازان
همچنین رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری از اختصاص یک‌میلیارد دلار بودجه برای خرید خودرو با توجه به نیاز مبرم شهر تهران به گسترش و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی انتقاد کرد.
اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور، اظهار داشت: بانک مرکزی یک میلیارد دلار برای خرید خودرو اختصاص داده است و براساس این اعتبارات 110 هزار خودرو با وام 25 میلیون تومانی به فروش رفته است. رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این مبلغ می‌توانستیم نسبت به تکمیل پروژه‌های ملی اقدام کنیم. خودروهایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، فاقد استاندارد و ایمنی لازم هستند و در آلودگی هوا نیز تأثیرگذارند. شاکری با طرح سوالی مبنی بر اینکه مدیریت یکپارچه شهری کجاست؟ افزود: تمام خودروهای فروخته‌شده در کلانشهرها تردد می‌کنند و موجب افزایش آلودگی می‌شوند. تصمیم بانک مرکزی در این باره جامع‌نگر نبوده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec