printlogo


کد خبر: 149037تاریخ: 1394/8/27 00:00
اخبار

مراسم یادبود چهلمین روز شهادت سردار همدانی برگزار شد
مراسم یادبود چهلمین روز شهادت سردار سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی عصر دیروز با حضور مقامات کشوری و لشکری در حسینیه فاطمه‌‌00الزهرا میدان سپاه برگزار شد. به گزارش مهر، در این مراسم شخصیت‌هایی همچون سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار دهقان وزیر دفاع، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، سردار قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس، سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون اشراف و راهبردی مقام معظم رهبری در ستاد کل نیروهای مسلح و سردار علی حسینی صالحی‌اصل معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح حضور داشتند.

امنیت سوریه اثر مستقیم در امنیت ایران دارد
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت سوریه اثر مستقیم در امنیت ایران دارد. به گزارش تسنیم،‌ سردار محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید همدانی در جمع خبرنگاران گفت: از ویژگی‌های برجسته شهید همدانی اخلاق، مهربانی، مردم‌داری و صداقت بود که این ویژگی‌ها وی را نسبت به دیگر سرداران شهید ما برجسته کرده بود و بدرقه باشکوه مردم همدان از این شهید بزرگوار بیانگر همین موضوع است. وی ادامه داد:نقش سردار شهید همدانی در مقاومت برجسته بود زیرا اولین فرمانده‌ای بود که در شکل‌گیری مقاومت سوریه نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، بدون تردید می‌توان گفت اگر شهید همدانی نبود در ماجرای 3-2 سال پیش، دمشق سقوط کرده بود و معلوم نبود جبهه مقاومت با چه مشکلی مواجه می‌شد. فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: همه شهیدان چه ایرانی و چه غیرایرانی که در حال کار مستشاری بودند نقش تعیین‌کننده‌ای در این موضوع داشتند. وی درباره نقش سردار همدانی در امنیت داخلی گفت: بدون تردید یک اثر غیر مستقیمی که می‌گذارد این است که در کشوری مثل سوریه با این بافت جمعیتی و قومی وقتی کارشان پیش نمی‌رود اثر مستقیم روی امنیت ما خواهد گذاشت. امنیت سوریه ارتباط تنگاتنگی با امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

کار «شهید همدانی» در فتنه 88 هدایت فریب‌خوردگان بود
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کار شهید همدانی در فتنه 88 هدایت فریب‌خوردگان بود، البته با آشوبگران مقابله می‌کرد. سردار حسین نجات در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید همدانی نظیر ولایی بودن و شهادت‌طلبی، گفت: زمانی که نیاز به سخنرانی احساس می‌شد، سردار همدانی سخنرانی می‌کرد و در جایی که کار عملیاتی و اطلاعاتی لازم بود، ایشان در میدان حضور داشت. در سال 88 که ایشان فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) بود مقابل فتنه‌گران ایستادگی کرد و آنان را ناکام گذاشت، البته مشی سردار همدانی با دوستان، مروت و برادری بود و طبق آیه قرآنی «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» عمل می‌کرد. سردار نجات با یادآوری اقدامات درخشان سردار همدانی در ایام فتنه 88 گفت: ایشان در قضایای فتنه 88 در بصیرت‌افزایی نقشی مثال‌زدنی داشت و در حالی که فرمانده نظامی بود، هیچ‌وقت از خشونت در مقابل فتنه‌گران استفاده نکرد. کار ایشان توجیه و بصیرت‌افزایی افرادی بود که فریب خورده بودند، البته با آشوب‌گران مقابله می‌کرد. وی با اشاره به تمسک شهید همدانی به سیره حضرت علی(ع) در بردباری و سعه‌صدر، خاطرنشان کرد: ایشان قصد هدایت افراد فریب‌خورده را داشت و برای بازگشتن فریب‌خوردگان به دامان نظام و انقلاب اسلامی تلاش زیادی کرد.

30 آبان در دانشگاه شریف بذرپاش و حق‌شناس مناظره می‌کنند
نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با موضوع «مجلس آینده و نسبت آن با دولت» در دانشگاه صنعتی شریف با یکدیگر مناظره می‌کنند.  مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با موضوع «مجلس آینده و نسبت آن با دولت» با یکدیگر مناظره می‌کنند. این مناظره به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ساعت 13 روز شنبه 30 آبان‌ماه در سالن
 جابربن حیان این دانشگاه برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0040 sec