printlogo


کد خبر: 149043تاریخ: 1394/8/27 00:00
اخبار

بنکداران: گرانی نداریم
عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از اقلام موادغذایی در سراسر کشور داریم، گفت: نه فقط در شب یلدا بلکه تا پایان سال هم افزایش قیمت نخواهیم داشت. به گزارش تسنیم، قاسمعلی حسنی با بیان اینکه همچنان عرضه کالاها مازاد بر تقاضاست، افزود: شهروندان دنبال خریدهای فله‌ای و انبوه نیستند و خریدهای خود را علمی انجام می‌دهند و امروزه مردم تعیین‌کننده قیمت هستند. وی اضافه کرد: چون عرضه کافی کالا وجود دارد بنابراین مردم خریدهای خرد و تازه را در اولویت قرار می‌دهند و دیگر خانه‌ها انبار کالاها نیست، چون عرضه کالاها فراوان است و در حال حاضر مشکل تولیدکنندگان و واردکنندگان، یافتن مشتری است. حسنی با بیان اینکه برای شب یلدا هم عرضه کافی داریم، گفت:کالاهای پرتقاضای مردم یعنی برنج، روغن، شکر و حبوبات به میزان زیاد تامین و عرضه شده است. وی با بیان اینکه ظرفیت عرضه مواد غذایی خیلی زیاد است، گفت: ذخایر ما در انبارها زیاد است و مردم اصلا نگران نباشند چون ظرفیت افزایش قیمت هم اصلا وجود ندارد.
مالیات وام خرید خودرو کجا می‌رود؟
مالیات دریافت‌شده از متقاضیان تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو به عنوان مالیات بر ارزش تسهیلات به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت خواهد شد. مصطفی خان‌کرمی، معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه به چه دلیل در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو مبلغی به عنوان مالیات تسهیلات از مشتریان دریافت شده است؟ اظهار داشت: براساس دستورالعمل ارسالی از سوی اداره مالیات‌های مستقیم استان تهران، هرگونه درآمد نیاز به محاسبه و اعلام مالیات ارزش افزوده دارد، بنابراین با توجه به نرخ بهره 16 درصدی اعلامی بانک مرکزی، تفاوت فروش اقساطی شامل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود که در فاکتور فروش مشتریان هم درج شده است. وی ادامه داد: همچنین محاسبه نرخ بهره در این طرح براساس فرمول PMT که توسط شرکت‌های لیزینگ و بانک‌های عامل اجرا می‌شود صورت گرفته است. وی افزود: تاکنون نزدیک به 64 هزار نفر از مشتریان ایران خودرو نسبت به تکمیل وجه خود اقدام کرده‌اند و فراتر از سقف 64 هزار دستگاه، باطل خواهد شد.
نرخ بیکاری تابستان به 9/10 درصد رسید
نرخ بیکاری تابستان ۱۳۹۴ براساس اطلاعات مرکز آمار ایران، با 4/1 درصد افزایش به 9/10 درصد رسید. به گزارش مرکز آمار ایران، بررسی نرخ بیکاری افراد 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد 9/10 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند. در تابستان امسال 9/38 درصد جمعیت 10 ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. نرخ بیکاری نسبت به تابستان پارسال 7/1 درصد و نسبت به بهار امسال 9/0 درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله حاکی از آن است که 4/23 درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان 1394 بیکار بوده‌اند. بررسی سهم اشتغال ناقص هم  نشان می‌دهد 5/8 درصد جمعیت شاغل، به دلایل اقتصادی کمتر از 44 ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که 41 درصد از شاغلان 15 ساله و بیشتر، 49 ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش خدمات با 6/48 درصد بیشترین سهم اشتغال را در این مدت به خود اختصاص داده است.
فروش 400 مجتمع مسکونی در تهران
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از ارائه طرح فروش ویژه املاک با تسهیلات ویژه و به‌کارگیری مکانیسم تهاتر در بازار مسکن خبر داد. به گزارش تسنیم، حسام عقبایی افزود: چنانچه دولت برای بخش مسکن چاره‌ای نیندیشد اقتصاد مسکن به سمت ورشکستگی پیش می‌رود و این نیز به اضمحلال اقتصاد کشور منجر می‌شود. در این صورت بازگشت به دوران رکود 4 تا 5 سال زمان خواهد برد. وی با بیان اینکه در تهران هم به لحاظ اجاره و خرید در مهرماه 94 شاهد کاهش حجم معاملات بودیم، افزود: در شهر تهران در مهرماه 13123 قرارداد خرید و فروش ثبت شد در حالی که در شهریورماه 14726 قرارداد ثبت شده بود. وی ادامه داد: در سطح کشور نیز همین وضعیت حاکم بود و در مهرماه امسال 77453 قرارداد خرید و فروش ثبت شد اما در ماه پیش از آن یعنی شهریور 88216 قرارداد ثبت شده بود. عقبایی گفت: در تهران انبوه‌سازان اعلام آمادگی کرده‌اند 400 مجتمع مسکونی را با تخفیف و به صورت اقساطی فروش ویژه کنند.
 


Page Generated in 0/0048 sec