printlogo


کد خبر: 149056تاریخ: 1394/8/27 00:00
آوای شهر

اعضای شورای شهر از عملکرد دولت انتقاد کردند
خودروسازان مهم‌تر از سلامت مردم!
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتمین جلسه شورا نسبت به عملکرد دولت در پرداخت وام خرید خودرو و غفلت از حمل‌ونقل عمومی و معضل آلودگی هوای پایتخت تذکراتی را مطرح کردند. به گزارش «وطن امروز»، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی نباید تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری انجام دهند که تهدیدکننده آرامش روح و روان مردم باشد. حافظی یادآور شد: تسهیلات برای خرید خودرو باعث تثبیت و افزایش خودروی شخصی می‌شود و  خسارت‌هایی را ایجاد می‌کند. رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: از محل منابعی که برای تسهیلات در نظر گرفته شده است، می‌توانستند یکهزار و 833 دستگاه اتوبوس را به حمل‌ونقل عمومی اضافه کنند تا شاهد اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوا باشیم.
بودجه حمل‌ونقل در جیب خودروسازان
همچنین رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری از اختصاص یک‌میلیارد دلار بودجه برای خرید خودرو با توجه به نیاز مبرم شهر تهران به گسترش و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی انتقاد کرد.
اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور، اظهار داشت: بانک مرکزی یک میلیارد دلار برای خرید خودرو اختصاص داده است و براساس این اعتبارات 110 هزار خودرو با وام 25 میلیون تومانی به فروش رفته است. رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این مبلغ می‌توانستیم نسبت به تکمیل پروژه‌های ملی اقدام کنیم. خودروهایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، فاقد استاندارد و ایمنی لازم هستند و در آلودگی هوا نیز تأثیرگذارند. شاکری با طرح سوالی مبنی بر اینکه مدیریت یکپارچه شهری کجاست؟ افزود: تمام خودروهای فروخته‌شده در کلانشهرها تردد می‌کنند و موجب افزایش آلودگی می‌شوند. تصمیم بانک مرکزی در این باره جامع‌نگر نبوده است.

غافلگیری 143 سارق در عملیات شبانه پلیس
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۱۴۳ سارق سابقه‌دار در عملیات شبانه پلیس خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر و با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌ها در سطح تهران، افزود: در زمینه سرقت منزل نسبت به سال گذشته رشدی نداشتیم، اما در زمینه سرقت‌های خرد که توسط معتادان انجام می‌شود، شاهد افزایش چند درصدی بودیم که امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی پلیس پیشگیری در این زمینه نیز شاهد کاهش باشیم. وی خاطرنشان کرد: در بین متهمانی که در عملیات شبانه دوشنبه شب و در طول اجرای عملیات دستگیر شده‌اند، تعداد ۹۰ نفر سارق سابقه‌دار وجود دارد که در کارنامه کیفری خود بارها دستگیر و زندانی‌ شده‌اند. همچنین در بررسی‌های تخصصی مشخص شد ۷۸ نفر از افرادی که دستگیر شده‌اند، متهمانی بودند که به صورت ویژه در زمینه کیف‌قاپی و زورگیری فعالیت می‌کردند. همچنین ۴۰ نفر از سارقان دستگیرشده، سارقان منزل هستند که یکی از آنها در حال سرقت از منزل، مرتکب قتل شده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در بین متهمانی که دستگیر شده‌اند، ۲۴ سارق به صورت خاص اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کردند و با جعل عنوان ماموران پلیس، اقدام به سرقت‌های خرد و زورگیری کرده‌اند. ساجدی‌نیا یادآور شد: در بین متهمان دستگیرشده، فردی وجود دارد که بیش از ۲۴ بار از سوی ماموران پلیس دستگیر شده که فقط 3 بار از موارد دستگیری وی در زمان فرماندهی بنده انجام شده است. بسیاری دیگر از متهمانی که شناسایی و دستگیر شده‌اند، دارای سابقه‌‌های کیفری متعدد بوده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec