printlogo


کد خبر: 149057تاریخ: 1394/8/27 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت:
برنامه‌ای برای اعزام به عمره نداریم
آغاز اعزام دوباره زائران به عمره مفرده هنوز تعیین تکلیف نشده است. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در این باره به مهر گفت: آغاز دوباره اعزام زائران به عمره مفرده منوط به برگزاری دادگاه 2 پلیس خاطی عربستان و تعیین مجازات برای آنهاست اما هنوز این موضوع مشخص نشده است. وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 جلسه دادگاه برای 2 پلیس خاطی تشکیل شده است، اظهار داشت: قرار بود پس از برگزاری چند جلسه دادگاه این افراد به اشد مجازات محکوم شوند اما تا این لحظه مقامات عربستان چیزی به ما اعلام نکرده‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: زمانی اعزام‌ها از سر گرفته می‌شود که از سوی مقامات عربستان امنیت زائران ایرانی تضمین شود و پس از آن درباره اعزام دوباره تصمیم‌گیری خواهیم کرد. به گفته اوحدی، تازمانی که تکلیف مشخص نشود هیچ برنامه‌ای برای آغاز اعزام‌ها نخواهیم داشت.

هوای پایتخت دوباره ناسالم شد
کیفیت هوای تهران دوباره در شرایط ناسالم برای گروه‌‌های حساس قرار گرفت. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران درباره آخرین وضعیت کیفی هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران طی روز سه‌شنبه(دیروز) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و براساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق تا کمتر از 5/2 میکرون 110 بود. وی به فارس عنوان کرد: این عدد بیانگر غلظت فراتر از حد مجاز این آلاینده و قرار گرفتن هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است از این رو به  بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان توصیه می‌شود تا حد امکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

ثبات 25درصدی تأثیر معدل در کنکور
وزیر آموزش‌وپرورش از عدم موافقت برای افزایش ضریب سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری خبر داد. علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره احتمال تاثیر 5 درصدی نمرات امتحانی دروس پیش دانشگاهی در معدل کنکور اظهار داشت: براساس قانون حذف کنکور قرار شده است به‌تدریج وزن امتحانات و ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای در آزمون ورودی دانشگاه‌ها افزایش یابد. وی به ایسنا گفت: در همین راستا کمیته‌ای در سازمان سنجش تشکیل شده و آموزش‌وپرورش نیز در آن عضویت دارد. این کمیته هرساله درصدی را برای تاثیر نمرات دانش‌آموزان معین می‌کند.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ما بر افزایش بیش از 25 درصدی سهم امتحانات و ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای تاکید داشتیم، گفت: برخلاف تاکید آموزش و پرورش، سایر اعضا با این امر موافقت نکردند اما امیدواریم به تدریج سهم ارزیابی‌های درون مدرسه‌ای در کنکور افزایش یابد. فانی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان عنوان کرد: در حال پیگیری‌های جدید برای تامین اعتبار هستیم و امیدواریم بزودی شاهد نتایج آن باشیم و بتوانیم معوقات را بپردازیم.

 نگرانی نمایندگان از رفتار وزیر علوم
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتراض خود را به رفتار وزیر علوم در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس اعلام می‌کنند. جبار کوچکی‌نژاد، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که قرار بود با حضور در جلسه کمیسیون آموزش به سوال 10 نفر از نمایندگان پاسخ دهد، در این جلسه حاضر نشد. وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون در نامه‌ای به هیات‌رئیسه مجلس، اعتراض خود را به این رفتار وزیر علوم اعلام می‌کنند، به تسنیم یادآور شد: اعضای کمیسیون بشدت از رفتار وزیر علوم نگرانند و قرار است در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس این موضوع را اعلام کنند.
 


Page Generated in 0/0060 sec