printlogo


کد خبر: 149071تاریخ: 1394/8/27 00:00
اخبار

قصه یک جانباز و دخترش در «نمایش فولاد هرگز زنگ نمی‌زند»
کارگردان «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» عنوان کرد این اثر نمایشی روایت زندگی یک جانباز در دوران معاصر است و با طراحی و فضاسازی مینیمال به صحنه می‌رود.  به گزارش مهر، زری اماد کارگردان «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» درباره اجرای این اثر نمایشی و داستان آن گفت: این نمایش نوشته سیروس همتی است و در ژانر دفاع‌مقدس روایت می‌شود. البته وقایع داستان در دنیای مدرن و امروز رخ می‌دهد و مخاطب در این نمایش شاهد فضاهای جنگی نخواهد بود. در حقیقت این نمایش قصه آدم‌های بازمانده از جنگ را در دنیای معاصر روایت می‌کند.  اماد با اشاره به فضاسازی متفاوت نمایش بیان کرد: فضای نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» کاملا سوررئال است و بازی‌ها نیز به دو دوسته رئالیستی و غیرواقع‌گرایانه تقسیم می‌شود. دختر و پدرش در این نمایش در فضای خاص خودشان حضور دارند و بازی‌های‌شان هم غیرواقعی است اما بقیه بازیگران بازی‌های رئالیستی دارند. این اثر نمایشی کاری مینیمال است و ما تلاش کردیم از حداقل امکانات، حداکثر بهره‌برداری را ببریم. نمایش با ابزاری ساده طراحی شده و حتی تعویض صحنه‌ها را هم خود بازیگران انجام می‌دهند.  این بازیگر تئاتر در پایان درباره اجرا در پلاتوی مجموعه تئاترشهر، گفت: این نمایش در قالب جشنواره تئاتر مقاومت و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس به صحنه می‌رود و برای اجرا به تئاترشهر معرفی شده است.  «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» نوشته سیروس همتی و کارگردانی زری اماد است که به‌عنوان نخستین اجرای پلاتوی مجموعه تئاترشهر اجراهای عمومی خود را از یکشنبه ۲۴ آبان‌‌ماه ساعت ۱۸ آغاز کرده است.

ارسال نامه مشکوک برخی سینماگران علیه فیلم محمدرسول الله(ص)
در پی ارسال نامه مشکوک برخی سینماگران داخلی علیه فیلم فاخر «محمدرسول الله(ص)»، 2 رسانه خبری بین‌المللی از انتشار و پخش مصاحبه با مجید مجیدی، کارگردان این فیلم خودداری کرده‌اند.  به گزارش فارس، چندی پیش نامه‌ای با امضای «سینماگران مستقل ایران» به موسسات و نهادهای رسانه‌ای و برگزارکنندگان جشنواره‌های سینمایی در سطح جهان ارسال شد که در آن فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) نماینده معرفی شده ایران به آکادمی اسکار، فیلمی غیرمرتبط با بدنه سینمای ایران و فیلمی حاکمیتی خوانده شده است!   بنا به این گزارش، پس از پیگیری‌های انجام‌شده از سوی چند کارگردان که به لابی با افراد و چهره‌های سرشناس سینمایی جهانی پرداخته‌اند، هویت برخی نویسندگان این نامه مشخص شده است. این در حالی است که نامه مزبور بدون داشتن اسم و نشانی از نویسندگان آن و صرفا به امضای مبهم سینماگران مستقل ایران رسیده است.

روایتی متفاوت از مدافعان حرم در نمایش «گذر گداز»
نویسنده و کارگردان نمایش «گذر گداز» گفت: محوریت این نمایش فردی به نامه ابوجعفر است که عامل شهادت سردار شهید عبدالله اسکندری بوده است و سر ایشان را در عصر حاضر بر نیزه‌ کرده است اما ماجرای اصلی دعوای بین این فرد و شمر است. به گزارش تسنیم، ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی، نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: تازه‌ترین فعالیت هنری بنده اجرای نمایشی با عنوان «گذر گداز» است که در بخش مدافعان حرم دومین سوگواره خمسه روی صحنه می‌رود. این هنرمند فعال نمایش‌های آیینی افزود: مرحله نگارش نمایشنامه به پایان رسیده و اکنون روزهای ابتدایی تمرین‌ها را آغاز کرده‌ایم.

اجرای نمایشی قرآنی  در سوگواره خمسه
 مجید امرایی نمایش «گوهر نیل»  را که برگرفته از قصص قرآنی است برای حضور در دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه آماده می‌کند. نمایش عروسکی «گوهر نیل» کاری از مجید امرایی براساس قصه یوسف و زلیخا با بازی وحیده قوهستانی و روح‌الله سنایی قرار است به صحنه برود. دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از 5 الی 24 آذرماه در تهران برپا می‌شود.


Page Generated in 0/0058 sec