printlogo


کد خبر: 149072تاریخ: 1394/8/27 00:00
رویدادها

راه‌اندازی صفحه کتاب رهبر انقلاب در تلگرام و اینستاگرام
 همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، صفحه Khamenei_book@ از مجموعه حساب‌های پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei_ir@ در اینستاگرام و تلگرام آغاز به کار کرد. فعالیت‌های این صفحه عبارت است از معرفی کتاب‌هایی که رهبر انقلاب روی آن یادداشت (تقریظ) نوشته‌اند، معرفی کتب تهیه‌شده از بیانات رهبر انقلاب در موضوعات مختلف، نظرات رهبر انقلاب درباره نویسندگان و کتاب‌های مختلف، ‌‌‌‌توصیه‌های رهبر انقلاب درباره کتاب و کتابخوانی و همچنین انتشار گزیده مطالب کتاب‌های معرفی شده که در این صفحات صورت خواهد گرفت.

تکذیب سخنان سخنگوی ارشاد
توسط فرزند آیت‌الله مکارم‌شیرازی
فرزند آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادعای سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر کسالت آیت‌الله مکارم شیرازی را که سبب عدم دیدار وزیر ارشاد با ایشان در پنجشنبه گذشته شد به صراحت تکذیب کرد. به گزارش فارس، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با ادعایی عجیب اظهار داشت: اینکه با بعضی از مراجع ملاقات نداشتند به دلیل برنامه‌ریزی از قبل این دفاتر بوده است. کسالت آیت‌الله مکارم‌شیرازی دلیل عدم دیدار ایشان با وزیر ارشاد بود و بحث اینکه آیت‌الله مکارم ایشان را نپذیرفتند مطرح نبوده است. این سخنان در حالی بیان شد که فرزند آیت‌الله مکارم‌شیرازی به آن واکنش نشان داده و اینگونه توضیح می‌دهد: «نه کتبا و نه شفاها از سوی دفتر ایشان(وزیر ارشاد) از ما درخواست وقت برای ملاقات نشده بود، ولی اگر درخواستی هم می‌شد آقا قبول نمی‌کردند هرچند این درخواست انجام نشده بود». وی پیرامون مواردی که آیت‌الله مکارم نسبت به آنها گلایه‌مند هستند، گفت: مشکلاتی راجع به کتاب‌هایی که اجازه چاپ گرفته‌اند و تکخوانی زن‌ها و موارد دیگر از جمله این موضوعات است.

اطیابی فیلمی درباره فتنه 88 می‌سازد
سیدمسعود اطیابی گفت: فیلم جدیدم درباره رویدادهای سال ۸۸ است و مخاطب شاهد ماجرایی انسانی در دل اتفاقی سیاسی خواهد بود. به گزارش فارس، سیدمسعود اطیابی در ارتباط با پروانه ساخت فیلمنامه «ماه‌گرفتگی» که به تازگی دریافت کرده است، گفت: در حال حاضر در پیش‌تولید به سر می‌بریم و هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه زمانی وارد پروسه تولید خواهیم شد اما اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ای که انجام داده‌ایم، پیش برود هفته آینده فیلم را کلید می‌زنیم. وی در ادامه افزود: لوکیشن فیلم «ماه‌گرفتگی» در تهران و مشهد است و همچنین برخی صحنه‌ها را در قطار فیلمبرداری خواهیم کرد. اطیابی در ارتباط با قصه فیلمش گفت: «ماه‌گرفتگی» ماجرایی انسانی است که در دل یک واقعیت سیاسی رخ می‌دهد و مخاطب شاهد آن خواهد بود البته در این فیلم به حوادث و رویدادهای سال 88 می‌پردازیم و می‌توان گفت فیلمی «پلیسی - معمایی» را شاهد خواهیم بود. این کارگردان در ارتباط با انتخاب بازیگران فیلمش گفت: قطعاً از بازیگران چهره استفاده خواهیم کرد و تمام تلاشمان این است بتوانیم فیلم‌مان را به سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر برسانیم.

تمدید ثبت‌نام در بخش «فیلم» ششمین دوره جشنواره عمار
دبیرخانه جشنواره عمار اعلام کرد، بنا بر درخواست فیلمسازان و تولیدکنندگان اثر، مهلت ثبت‌نام در بخش‌های «فیلم» و «فیلمنامه» این جشنواره تا 10 آذرماه تمدید شد و علاقه‌مندان با مراجعه به تارنمای جشنواره AmmarFilm.ir می‌توانند در ششمین جشنواره مردمی شرکت کنند. طبق این اطلاعیه، دبیرخانه جشنواره عمار اعلام کرد علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های «فیلم ما» تا 15 آذر و بخش «لوح نگار، مقالات، پژوهش‌ها و نقدهای سینمایی» نیز تا 20 آذر فرصت دارند اثر خود را در جشنواره ثبت‌نام کنند. دبیرخانه جشنواره عمار همچنین اعلام کرد تاکنون حدود 850 اثر در بخش داخلی و 1500 اثر در بخش بین‌الملل جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند. سال گذشته در بخش داخلی و بین‌الملل عمار، مجموعا 2500 اثر شرکت کرده بودند. ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با سالگرد حماسه مردمی 9 دی، از 8 تا 17 دی‌ماه سال جاری به طور همزمان در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0059 sec