printlogo


کد خبر: 149080تاریخ: 1394/8/27 00:00
وعده ضداسلامی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا
ترامپ: مسجدها را می‌بندم

گروه بین‌الملل‌: در پی وقوع حملات و انفجارهای تروریستی عصر جمعه در ۷ نقطه پاریس، بار دیگر برخی رسانه‌ها و سیاسیون غربی مسلمانان را هدف هجمه‌های اسلام‌ستیزانه خود قرار داده‌اند. در همین راستا، میلیاردر مشهور آمریکایی و کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه این کشور گفت، آمریکا باید به طور جدی مساله تعطیل کردن برخی مساجد در این کشور به منظور جلوگیری از حملات افراط‌گرایان را در نظر بگیرد.  دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه MSNBC این کشور مدعی شد: شما باید مساجد در آمریکا را تحت نظر و مراقبت بگیرید، زیرا در مساجد حرف‌های زیادی زده می‌شود. این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز روز دوشنبه ادعا کرد مساجد و گروه‌های افراطی در فرانسه که به ارزش‌های این کشور حمله می‌کنند باید تعطیل شوند.  ترامپ در پاسخ به اینکه آیا وی در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا باشد مشابه این کار را انجام می‌دهد، اظهار کرد: از اینکه این کار را انجام دهم متنفرم اما این کاری است که شما باید جدا در نظر بگیرید، زیرا برخی ایده‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها از این مکان‌ها ناشی می‌شوند.  ترامپ که در برخی نظرسنجی‌ها پیشتاز رقابت برای کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور است، به مساله «نظارت شدید» از جانب دولت‌های قبلی در ایالت نیویورک آمریکا علیه مکان‌های مذهبی متعلق به مسلمانان که در پی حملات 11 سپتامبر 2001 به اجرا در آمد اشاره کرد و گفت چنین نظارت‌هایی باید ادامه یابد.
فرانسوی‌ها مسلح شوند
ترامپ که در حال حاضر با انواع و اقسام روش‌های رسانه‌ای و هوچیگری مختص خود در حال جلب نظر افکار عمومی آمریکایی‌های متمایل به حزب جمهوری‌خواه است، پس از حادثه جمعه شب همچنین توصیه‌ای کاملا به سبک یانکی‌ها برای مردم فرانسه داشته است. او می‌گوید اگر قربانیان حملات تروریستی پاریس اجازه حمل سلاح داشتند از بخت بهتری برای دفاع از خود در این حملات برخوردار بودند. او  در یک گردهمایی انتخاباتی در بیومونتِ تگزاس گفته بود: «هنگامی که به پاریس می‌نگرید، درمی‌یابید که سخت‌ترین قوانین اسلحه در جهان، در پاریس حاکم است. در این شهر هیچ کس جز آدم بدها اسلحه ندارد. هیچ کس اسلحه ندارد، هیچ‌کس. آنها [تروریست‌ها] به تک تک افراد تیراندازی کردند، سپس آنها [نیروهای امنیتی] وارد شدند و بسیار شلیک کردند در نهایت تروریست‌ها کشته شدند». ترامپ در ادامه اظهارات احمقانه خود می‌گوید: «می‌توانید هر چه می‌خواهید بگویید اما به شرطی که آنها (مردم) سلاح داشتند، اگر مردم اسلحه داشته باشند، اگر به آنها مجوز داده شده بود، وضعیت بسیار بسیار متفاوت می‌بود». او  پیش‌تر هم در ماه اکتبر پس از حمله خونبار فردی مسلح به نام کریس هارپر مرسر در کالج جامعه اومپکوآ در اورگان، اظهارات مشابهی بیان کرده بود. ترامپ گفته بود معلمان مسلح می‌توانستند از این وحشیگری مرگبار جلوگیری کنند. «به شما بگویم، اگر شما دو تا معلم یا فردی مسلح در آن اتاق داشتید، وضعیت آن جهنم خیلی بهتر می‌‌بود». بنابر اعلام مقامات آمریکایی، سلاح گرم علت مرگ بیش از 33 هزار نفر در سال- هر 6 ساعت یک نفر- در این کشور است. این رقم شلیک اتفاقی، قتل و خودکشی را نیز شامل می‌شود.
داعش محصول اوباما و هیلاری
همچنین به نوشته نشریه  «هیل»، ارگان کنگره آمریکا، ریک سانتوروم، دیگر نامزد جمهوری‌خواهان، باراک اوباما رئیس‌جمهور و هیلاری کلینتون وزیر سابق خارجه را مسؤول به وجود آمدن جنگجویان داعش دانسته است. سانتوروم در جمع هوداران خود در ایالت فلوریدا گفت: «دولت اسلامی(گروه تکفیری صهیونیستی داعش) زاییده تصمیم سیاسی هیلاری کلینتون و باراک اوباما مبنی بر ترک عراق است. کلینتون و اوباما این تصمیم را برخلاف همه توصیه‌های ژنرال‌های ما و نیز برخلاف همه توصیه‌های سیاستگذاری اتخاذ کردند. اوباما و کلینتون بدون در نظر گرفتن امنیت ما و ثبات و امنیت جهان درباره سیاست تصمیم‌گیری کردند».
 


Page Generated in 0/0061 sec