printlogo


کد خبر: 149081تاریخ: 1394/8/27 00:00
چهارگوشه

اخبار تأیید نشده از درگذشت بوتفلیقه
منابع رسانه‌ای در مراکش و الجزایر، سه‌شنبه اعلام کردند عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در یک مرکز درمانی در سوییس درگذشته است. این منابع می‌گویند، وضعیت جسمانی بوتفلیقه 75 ساله به طور ناگهانی رو به وخامت گذاشته است و پزشکان نتوانسته‌اند برای نجات وی کاری بکنند.  این منابع اعلام کردند تدابیر امنیتی شدیدی در پادگان نظامی بن عکنون، در پایتخت پس از بد شدن حال بوتفلیقه در دوره اخیر اتخاذ شده است. مقامات الجزایر هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده‌اند.

درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی شیخ سلمان
 عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواهان لغو حکم شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین گروه شیعه مخالف در این کشور شد و تاکید کرد: شیخ علی سلمان تنها به دلیل اقدامات مسالمت‌آمیز خود و تلاش برای داشتن و حق آزادی بیان بازداشت شده است. در این بیانیه آمده است: ادامه بازداشت شیخ علی سلمان ظالمانه است. وی که به دلیل اعلام نظر خود بازداشت شد از داشتن محاکمه عادلانه محروم شده است. شیخ علی سلمان پیش‌تر از سوی دادگاه رژیم آل‌خلیفه به ۴ سال حبس محکوم شد.

شکست تلاش داعشی‌ها در حمله به زائران حسینی
سرویس اطلاعاتی وزارت کشور عراق، سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق طبق اطلاعات به‌دست آمده، یک شبکه تروریستی ۷ نفره وابسته به گروه تکفیری صهیونیستی داعش را که چند روزی از تشکیل آن گذشته بود، در بغداد متلاشی کردند. این شبکه در صدد بود زائران اربعین امام حسین(ع) را در مناطق الدوره و محمودیه هدف حمله قرار دهد. ۶ تن از اعضای این شبکه در 2 خانه نزدیک منطقه الدوره در جنوب بغداد دستگیر شدند و یک تن متواری شد.

عربستان مزدوران خود را  بمباران کرد
همزمان با انتشار خبرهای تایید نشده درباره ورود عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به عدن، منابع یمنی از کشته شدن ده‌ها تن از مزدوران متجاوز در حملات هوایی عربستان خبر دادند. منابع محلی یمنی تأکید کردند، در این حمله که علیه تجمع مزدوران عربستان در منطقه حبیل سلمان، در تعز صورت گرفت، ده‌ها تن از مزدوران عربستان سعودی از پا درآمدند. این نخستین بار نیست که جنگنده‌های سعودی به اشتباه مزدوران خود را در یمن هدف قرار می‌دهند. مزدوران عربستان، دوشنبه در تعز شکست‌های سنگینی را در جبهه‌های مختلف متحمل شدند.

جایزه آمریکا به سعودی‌ها به خاطر کشتار
وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه از تصمیم این کشور برای فروش هزاران موشک و بمب هوشمند خبر داد. آمریکا، در حالی این قرارداد یک میلیارد و 29 میلیون دلاری را با عربستان امضا می‌کند که این کشور درگیر تجاوزی چند ماهه به یمن است و در آن، انواع سلاح‌ها را برای ویران کردن مناطق مسکونی و غیرنظامی به کار گرفته است. منابع آمریکایی در توجیه تلاش واشنگتن برای امضای این قرارداد، زرادخانه عربستان را به سبب «روند ثابت عملیات ضد تروریسم که نیروی هوایی این کشور درگیر آن است» ضعیف قلمداد کرد.

حمله به خوابگاه دانشجویان افغان در روز دانشجو
دیروز همزمان با روز جهانی دانشجو، نیروهای امنیتی افغانستان به خوابگاه دانشگاه ولایت ننگرهار هجوم برده و چندین دانشجو و استاد این دانشگاه را به اتهام ارتباط با گروه‌های افراطی بازداشت کردند. به گزارش دفتر منطقه‌ای تسنیم، چندی قبل نهادی با نام «واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان» در بررسی خود از افزایش فعالیت‌های سیاسی در مدارس این کشور خبر داده بود در حالی که حکومت افغانستان هرگونه فعالیت سیاسی را در مدارس این کشور ممنوع کرده است.حال «واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان» اعلام کرده شواهدی مبنی بر جذب برخی دانش‌آموزان مدارس توسط گروه‌های مسلح مخالف دولت وجود دارد.


Page Generated in 0/0061 sec