printlogo


کد خبر: 149097تاریخ: 1394/8/28 00:00
اخبار

چرا روحانی در جلسات مجمع غایب است؟
یک سایت خبری مدعی شده است عدم حضور حسن روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطر مخالفت‌ها با برنامه ششم توسعه است. سایت فردانیوز مدعی شده روحانی به دلیل مخالفت‌هایی که با برنامه ششم توسعه دارد و معتقد است چون دولت مجری این برنامه بوده طبعا باید با نظر وی این برنامه تدوین شود به نشانه اعتراض در جلسات اخیر شرکت نکرده است. این اقدام رئیس‌جمهور سال گذشته نیز به دلیل تصمیم‌گیری مجمع در «حل معضل شرایط عزل رئیس کل بانک مرکزی» تکرار شد و به مدت حدودا ۳ ماه از شرکت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خودداری کرد. این رفتار رئیس‌جمهور شباهت بسیاری با عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری‌اش در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد. این سایت همچنین از برخوردهای دوگانه رسانه‌های اصلاح‌طلب در ماجرای غیبت احمدی‌نژاد و روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد.

روی تعهد دار و دسته هاشمی نمی‌شود حساب کرد
رسول منتجب‌نیا از روحانیون وابسته به جریان اصلاحات درباره جایگاه حزب کارگزاران در میان جریان اصلاحات گفت: روی تعهدات انتخاباتی آنها نمی‌شود حساب قطعی باز کرد زیرا اگر آنها ببینند مستقلاً می‌توانند پیروز انتخابات شوند چه‌بسا خرج‌شان را از اصلاح‌‌طلبان جدا کنند. رسول منتجب‌نیا درباره جایگاه حزب کارگزاران در میان جریان اصلاحات، با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی‌ کارگزاران را تشکیل داد؛ گفت: کارگزاران دنبال این هستند که در حکومت بمانند و اثرگذار باشند. اکثریت آنها هم تمایلی به اصلاح‌طلبی دارند بنابراین فعلاً در جریان اصلاح‌طلبی می‌گنجند. آنها به طرف اصلاح‌طلبی تمایل دارند اما این تمایل دائمی نیست. به گفته وی، چه‌بسا آنها مصلحت خود را حضور در طیف اصولگرایان بدانند و از اصلاح‌طلبان فاصله بگیرند. به هر حال روی تعهدات انتخاباتی آنها نمی‌شود حساب قطعی باز کرد زیرا اگر آنها ببینند مستقلاً می‌توانند پیروز انتخابات شوند چه بسا خرج‌شان را از اصلاح‌‌طلبان جدا کنند.

از بابت تهدیدات هیچگونه نگرانی نداریم
پوردستان: خیال مردم راحت
فرمانده نیروی زمینی ارتش به مردم اطمینان خاطر داد نسبت به تهدیدات تروریستی نگران نباشند. به گزارش ایسنا، امیرپوردستان در حاشیه بازدید از قرارگاه ظفر گفت: ما در همه مرزها و شرایط رزمایش‌ها را انجام می‌دهیم تا قابلیت‌های عملیاتی و دفاعی‌مان را بالا ببریم، چه خبری بشود و چه نشود، این رزمایش‌ها توقف‌بردار نیست. نیروهای ما با قابلیت‌هایی که در یگان‌های نیروی زمینی و ستادهای هدایت‌کننده و تجهیزاتی که صنعت دفاعی آماده کرده و در اختیار ما گذاشته‌اند، توانسته‌اند قدرت و صلابت خود را نشان دهند. وی با اشاره به ارزیابی‌ خود از برگزاری رزمایش بزرگ محمدرسول‌الله3  که در 2 حوزه دفاعی و امنیتی برگزار شد، تصریح کرد: خدا را شکر توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش دستیابی کامل پیدا کنیم. وی تاکید کرد: خیال مردم با وجود چنین سربازانی که در کشور داریم، راحت باشد. آنهایی که خیال خام تعدی و تجاوز داشتند، این نکته را بدانند که اینجا سربازان، نیروها و بسیجیانی وجود دارند که انگشت‌های‌شان روی ماشه است و اگر رهبرشان لب‌ تر کند، آماده‌اند دشمن را از سوراخش بیرون بکشند و از بین ببرند.

استانداران سمنان و قزوین
تعیین شدند
محمدرضا خباز و فریدون همتی با پیشنهاد وزارت کشور و تایید هیأت دولت استانداران سمنان و قزوین شدند. حسینعلی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، از انتخاب محمدرضا خباز و فریدون همتی به‌‌ترتیب به‌‌عنوان استانداران سمنان و قزوین از سوی هیات دولت خبر داد. محمد زند وکیلی استاندار سابق سمنان و مرتضی روزبه استاندار سابق قزوین تا پیش از این فعالیت داشته‌اند. محمدرضا خباز 61 ساله تجربه 4 دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد که جایگزین محمد زندوکیلی استاندار سمنان شد. وی تاکنون معاون مجید انصاری در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور بوده است. در جلسه دیروز هیات دولت نیز این استانداران معرفی شدند.
 


Page Generated in 0/0057 sec